Gå til innhold

Er Kreta et fint sted å være i oktober?


Glasspus

Anbefalte innlegg

Vi er en stoooor familie som skal ut på tur til høsten, og så spekulerer vi på om Kreta er et ok sted. Har hørt mye fint om Kreta, men er i tvil på om været og temperaturene er brukbake i oktober...

Skal ha med oss 6 barn i alderen 2 til 16 år, og vi vil jo ikke at de søte små skal fryse på stranda. ;)

Vært veldig fint om noen kunne fortelle litt om Kreta og hvor på øya det er best å oppholde seg, kanskje noen steder som er varmere enn andre?? Noen steder som er flotte for barn (hoteller, anlegg osv)

Takknemlig for svar!

Hilsen Glasspus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tangerine

Jeg var der en høst, det var vel kanskje i oktober.

Da var det storm.. Det regna og blåste, og det var rødt flagg på strendene.

Og det var et 3 m bredt belte av trær og kvister på stranda som var skylt inn under stormen, og når du gikk på stranda i det været ble du full av salt.

Men det var fint sole- og badevær 2-3 par av dagene og (var der en uke).

Kan regne med at hele Kreta er et fint sted for barn, det er masse ting å gjøre der for unger, badeland osv.

Jeg har vært på kreta 4 ganger, men har bare vært i områdene rundt Chania. Platanias tror jeg det het. Jeg synes det var et fint sted hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en stoooor familie som skal ut på tur til høsten, og så spekulerer vi på om Kreta er et ok sted. Har hørt mye fint om Kreta, men er i tvil på om været og temperaturene er brukbake i oktober...

Skal ha med oss 6 barn i alderen 2 til 16 år, og vi vil jo ikke at de søte små skal fryse på stranda. ;)

Vært veldig fint om noen kunne fortelle litt om Kreta og hvor på øya det er best å oppholde seg, kanskje noen steder som er varmere enn andre?? Noen steder som er flotte for barn (hoteller, anlegg osv)

Takknemlig for svar!

Hilsen Glasspus

Var i Platanias ved Chania i fjor i oktober. Da hadde det vært 14 dager med storm og uvær, men da vi kom ned, hadde vi sol og rundt 20-25 grader på dagen, noe kjøligere på kveld og natt. Det var så vidt badetemperatur i havet (korte badeturer for ungene), og i bassengene var det kaldt. Men det var nok på grunn av uværet ukene før. Du kan være heldig, eller du kan være uheldig, litt større sjanser å ta uti oktober. Men der er jo mye annet å finne på, badeland osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tangerine

Ja, uken før jeg var der den høsten da det var storm, så hadde det vært superfint vær. Så det trenger ikke nødvendigvis å være storm altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...