Gå til innhold

Dusje etter sex


Tutta

Anbefalte innlegg

Har prøvd å lete, men finner ingenting på dette.

Når vi har sex under de fruktbare dagene, gjør vi dette på kvelden, slik at jeg bare kan legge meg fort ned igjen (etter litt tørking) og la sædcellene svømme horisontalt.

Har noen tips å om dette virker, eller er det bare noe jeg innbiller meg virker?

Har fått det for meg at hvis jeg dusjer, så spyles sædcellene bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det trenger du ikke tenke på! Jeg har vært til inseminasjon på Riksen nå et par ganger og derfra er beskjeden at man skal ligge i ro et par minutter etter at "dosen er levert" og for øvrig kan man gjøre akkurat som man vil. De er noen kjappe små rakkere og med mindre du spyler direkte vann direkte inn i skjeden, har det ingenting å si om du dusjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det å ligge med rumpa/beina i været er bare bortkastet tid? Det fører jo til at ikke alt renner ut igjen med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det å ligge med rumpa/beina i været er bare bortkastet tid? Det fører jo til at ikke alt renner ut igjen med en gang.

Ja, det kan du godt si! Etter et par minutter er sædcellene der de skal være. Væsken sædcellene er omgitt av renner ut uansett, men det har ingenting å si for om befruktning skjer eller ikke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmhm. Det skal jeg fortelle mannen min neste gang han vil ha meg til å ligge i sære positurer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått det for meg at hvis jeg dusjer, så spyles sædcellene bort.

Dusjer du deg langt opp i livmoren da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så det å ligge med rumpa/beina i været er bare bortkastet tid? Det fører jo til at ikke alt renner ut igjen med en gang.

Det er jo millioner av sædceller, og du trenger bare at en skal finne frem. De svømmer fint i skjedesekretet. Det som renner ut med en gang er uansett de som ligger ytterst og ikke vil nå frem.

Folk drar jo eksempelvis på voldtektsmottaket for å ta dna-prøver av spermein ofte dagen etter voldtekt. Det vil jo si at nok sæd er igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet jeg det :) Jeg hadde mine mistanker om at det bare var noe man så på film ;)

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Det kom jo en artikkel om det på kvinneguiden i dag i tillegg.

Det blir jo bare kliss å skulle ligge med det der natta igjennom. Det er jo så deilig å dusje litt etterpå.

Jeg vil uansett ikke dusje helt inn, må jo ta vare på det jeg kan :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare tilføye at de gangene jeg har blitt gravid, ble jeg det etter en slik "ligge med bena i været etter sex"- "galskap"....

Det kan jo ha vært tilfeldig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du ligger et par minutter etter "levering" så er d bra nok, gjalt iværtfall for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ligger et par minutter etter "levering" så er d bra nok, gjalt iværtfall for meg ;)

Sikker på at du ikke ville blitt gravid uansett?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger du ikke tenke på! Jeg har vært til inseminasjon på Riksen nå et par ganger og derfra er beskjeden at man skal ligge i ro et par minutter etter at "dosen er levert" og for øvrig kan man gjøre akkurat som man vil. De er noen kjappe små rakkere og med mindre du spyler direkte vann direkte inn i skjeden, har det ingenting å si om du dusjer.

Her skriver jo Leo at Riksen har anbefalt henne å ligge i ro et par min, så da stoler jeg på det. Uansett kunne det vel ikke falle meg inn å sprette opp av senga etter sex :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her skriver jo Leo at Riksen har anbefalt henne å ligge i ro et par min, så da stoler jeg på det.

Trådstarter snakket om å ligge i timesvis (derfor sex på kvelden), Leo fikk beskjed om noen minutter. Og det attpåtil i forbindelse med et medisinsk inngrep for å bli gravid.

Om man ikke ble gravid om man spratt rundt umiddelbart etter sex, så ville det nok vært et mer flittig brukt prevensjonsmiddel. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo fikk beskjed om noen minutter. Og det attpåtil i forbindelse med et medisinsk inngrep for å bli gravid.

Jeg har faktisk fått det samme rådet hos både dr. Purvis og hos gynekologen, men det er altså snakk om ett par minutter og ikke timesvis. Vanlig dusjing gjør heller ingen skade.

Å hoppe og ned og spyle skjeden etter samleie var faktisk ett flittig brukt prevensjonsmiddel i "hina, hårda dar". En viss virkning kunne det vel ha, men det var på ingen måte noen sikker metode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hoppe og ned og spyle skjeden etter samleie var faktisk ett flittig brukt prevensjonsmiddel i "hina, hårda dar". En viss virkning kunne det vel ha, men det var på ingen måte noen sikker metode.

Ikke et særlig bra prevensjonsmiddel, da man ved spyling av skjeden risikerer å hjelpe sædceller mye nærmere nettopp dit de ønsker seg. Hvilket ble formidlet oss av helsepersonell i tenårene. De sa at hadde man sex uten beskyttelse; IKKE dusj skjeden, det kan gjøre vondt verre. (Men her gjaldt det vel dusjing av kroppen)

At det skal hjelpe å hoppe for å unngå graviditet, når sædcellene svømmer og koser seg i sitt eget og skjedens sekret, er vel også ganske innlysende at er et noe dårlig prevensjonsmiddel. :)

Som sagt; ingen grunn til at friske folk skal ligge ned i timesvis, ha beina opp osv for å bli befruktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et særlig bra prevensjonsmiddel, da man ved spyling av skjeden risikerer å hjelpe sædceller mye nærmere nettopp dit de ønsker seg. Hvilket ble formidlet oss av helsepersonell i tenårene. De sa at hadde man sex uten beskyttelse; IKKE dusj skjeden, det kan gjøre vondt verre. (Men her gjaldt det vel dusjing av kroppen)

Nei, noe bra prevensjonsmiddel var det absolutt ikke. Skyllingen foregikk for øvrig ved hjelp av en skjedesprøyte og vann tilsatt edikk. Edikk (Og syre for øvrig) har en viss sæddrepende effekt, men det er fremdeles ikke noe sikkert eller anbefalt prevensjonsmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...