Gå til innhold

Mine fordommer

Endlessly

Anbefalte innlegg

jeg har fordommer mot

- slitt hår

- folk som prøver hardt å være avslappet og kule, men som later til å være desperate

- i det hele tatt folk som absolutt må tilføye at de ikke bryr seg om mote og klær, javel...? liksom, JA?? hvorfor fortelle meg det? hvis du har klær på deg så må du bry deg litt i det minste.

- damene på kvinneguiden som er så utrolig kjedelig og korrekte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og de som aldri har flyttet i hele sitt liv, for å bo et annet sted i verden - for en lengre eller kortere periode.

Dette gjelder antakelig folk flest.

De fordommene jeg husker i farta er mot:

Unge gutter i dyre biler.

Jentunger som spiller dumme fordi de tror det er sexy å være litt blond.

Snobber. Utdanningssnobber, karrieresnobber, merkesnobber osv

Barneskoleforeldre som lever så til de grader gjennom barnet at de påtar seg allverdens verv i skolesammenheng og benytter posisjonen sin til å misbruke MIN fritid... (sammenkomster og utflukter UTENOM skoletid... la oss bli kjent og bli som en stoooor lykkelig familie)

Folk som kjører tunge, store bensinslukere fordi de synes det er kult.

Folk som overhode ikke tenker miljø

Folk som mener at alle i utgangspunktet har samme muligheter og ser på de som kommer skjevt ut som dårligere mennesker

Eller ble dette en liste over hvem jeg ikke liker, fremfor en liste over fordommer?

Den første er i hvert fall en fordom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_blabla_*

Haha fantstisk tråd. Virkelig.

Jeg kan stille meg bak nesten alle fordommene i denne tråden. Vil bare legge til:

-De som går i nikkers på ski. Spesielt skinn-nikkers. Hallo!

-De som har hvit sunblock på leppene og nese.

-De som abslolutt må ha en gitar frem i lystig lag, hvorpå alle skal sitte og se på denne personen og synge med.

-Mødre som røyker med barn i nærheten

-Folk som ler høyt og ikke merker at ingen andre ler så høyt. De titter gjerne rundt på alle ved bordet også mens de gjør det.

-Kvinner i burka

-Norske kvinner som finner en afrikansk mann og insisterer på å bli kalt med etternavnet hans. Jeg heter Hanne Imbuntu, liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James V

er det ikke enklere og bare si at dere har fordommer mot mennesker det vil jo ta opp alle de idiotiske fordommer vi mennesker har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten en ganske stor fordom mot norske jenter og gutter som snakker gebrokkent norsk fordi de henger med unger av ikke-vestlig herkomst. (Mange av disse ikke-vestlige er også født og oppvokst i Norge, men snakker gebrokkent like forbannet...)

Merkelig fenomen.

Det som er enda litt merkeligere er at unger fra andre vestlige land og deres etnisk norske venner ikke har denne gebrokkenheten.

Og dette har jeg altså fordommer mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har forresten en ganske stor fordom mot norske jenter og gutter som snakker gebrokkent norsk fordi de henger med unger av ikke-vestlig herkomst. (Mange av disse ikke-vestlige er også født og oppvokst i Norge, men snakker gebrokkent like forbannet...)

Merkelig fenomen.

Det som er enda litt merkeligere er at unger fra andre vestlige land og deres etnisk norske venner ikke har denne gebrokkenheten.

Og dette har jeg altså fordommer mot.

Hvorfor er det så merkelig? Har du bergensk mor og trøndersk far, og er bosatt i Oslo Øst, blir det til at ungene snakker Oslo Øst-dialekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lady M

-Jeg har fordommer mot :

-de som jobber på Arbeidsformidlinga (Aetat/NAV) De får meg til å føle meg udugelig og misforstått til tross for at jeg har høyere utdannelse og kompetanse enn dem. De prøver å få alle ned på et nivå under seg selv.

- hattemenn i trafikken, de har egne trafikkregler

- folk som hører på svensktoppen, totalt umusikalske

- prester, de er bare helt på bærtur

- moteslaver, lar andre styre hva en liker og ikke liker

- kvinner som legger seg etter andres menn, gifte eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_bulla_*

- Folk som alltid er deppa og mener at alle skal ta hensyn, mens de

selv aldri gjør det.

- Småbarnsmødre med barnevogner og skrikende unger på kafè.

Veldig trivelig å slappe av med en kaffekopp da.....

- Høyrøsta fjortiser.

- Damer som godtar psykisk og fysisk mishandling av den de bor

sammen med, og tilgir gang på gang. "Han er jo grei når han er

edru..." o.s.v.

- Menn med stresskoffert og som alltid går i dress.

- Folk som alltid skal si sin mening, uansett om det sårer noen,

og gjerne veldig høyrøsta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Kriminelle

- Folk som prøver å prakke på andre sin tro

- Folk som stinker

- Sinte mennesker

- Folk som spør hvorfor de må betale for en bærepose med reklame

- Jenter som er tykke og har klær hvor magen henger utenfor

- Sosialister

- Blitz-folk

- Supertynne jenter som klager over "valkene" sine

- Trutmunn på bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gizmo_*

Jeg er MANN.

har fordommer mot kvinner generellt.

De er vandrende hull, som er til for å brukes og kastes.

Jeg har ligget med mange "kvinner".

Kvinner liker meg, men jeg liker ikke kvinner.

Kvinner har stort sett fordommer mot slike som meg.

Jeg liker det.

Hilsen Frankie.

:tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gallileo_Den_Krympede

Jeg har fordommer mot så JÆVLI FORDOMSFULLE mennesker.

VI lever sammen (Co-exist) i et økologisk mangfold. Enten vi er høye eller lave, bruker Flava eller Levis, er vi alle laga av samme leira. Hvordan kan du se ned på andre når du selv er dritt.

Hilsen Bosse fra frogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er MANN.

har fordommer mot kvinner generellt.

De er vandrende hull, som er til for å brukes og kastes.

Jeg har ligget med mange "kvinner".

Kvinner liker meg, men jeg liker ikke kvinner.

Kvinner har stort sett fordommer mot slike som meg.

Jeg liker det.

Hilsen Frankie.

:tommel:

Hmmm, dersom du ikke liker kvinner, hva gjør du på Kvinneguiden da? Tøysekopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer i mot de som ikke evner å se at snobberi ikke behøver å være en negativ ting. det kommer helt an på hva slags snobberi det er snakk om. Med andre ord: De eier ikke perspektiv på dette området. Ingen forståelse for at ordet snobb ikke = dårlig. klart tegn på sneverhet der de ikke har opplevd mennesker på forskjellige måter i den sammenhengen.

jeg har også fordommer i mot feite folk, redd-barna-folk i raddisform, de med grilldress, de som kjører på campingturer. :legrine: , de som drikker alkohol hver helg (kan også kategoriserer under folk som stinker), og disse kattemenneskene da. men den diskusjonen er gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sativa

Åh, her der det nok å ta av :briller:

pene jenter med små "jålehunder"

Kjærestene til de pene jentene med jålehunder

Folk med kols som ikke slutter å røyke

folk som bruker kokain

folk som følger hver eneste lille regel i samfunnet uten å spørre seg selv hvorfor

kjærester med like klær

folk som kun snakker om gardinene og hagen sin

folk over 25 år som bor hjemme hos foreldrene sine

alkoholikere

fotballfans

folk som ikke liker musikk

osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fordommer mot:

Folk med barn i 2-3 årsalderen på t banen kl 22-23

Feite mennesker som spiser fast food flere ganger i uken

Frp velgere

Folk som alltid skal ha det siste innen mote,og gjerne ha dyre ting i hjemmet sitt men betaler alt med mastercard

Foreldre som er sitter og drikker til kl 23 når de er på ferie mens barna løper rundt i gatene

Endret av nat26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer som ikke behøver å jobbe fordi menna deres tjener utallig mye med penger. Hvis de spør meg hvorfor jeg ikke er i utdanning og sier jeg burde skaffe meg en bedre tilværelse, kan det muligens koke over. (Siste delen var for å krydre opp fordommen litt)

Vestkant-damer på barneperm som går 3-og-3 ved siden av hverandre og bruker opp hele fortauet. Helst på dag-tid.

Har egentlig ganske mange fordommer mot jenter, men det er vel fordi jeg er mann. Ellers foretrekker jeg som oftest selskapet til en jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Jeg har fordommer mot folk som ikke vet hva fordommer er. Store deler av det dere beskriver her er ikke fordommer, men mennesker dere missliker ofte med grunn. Som de som drikker med barna sine til stede, tar opp hele fortauet, har med barn på kafe etc, er mennesker dere irriterer dere over, men ikke som dere har fordommer mot. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere som synes småbarns-mødre med barn på kafè er så utrolig irriterende, kan jo drikke kaffe hjemme...? da jeg hadde spedbarn, ble jeg nektet inngang til flere kafèer, i tilfelle barnet våknet og lagde bråk. helt sinnsykt, spør du meg... diskriminering, er det òg.

selv har jeg fordommer mot gamle, stygge menn med unge (utenlandske) kjærester. call it love, but i don`t believe you.

og så har jeg litt fordommer mot folk på rimi som står ved spillemaskinene i evigheter. folk som putter på en tier på vei ut, er èn ting, men de som blir stående... litt teit å reagere på dèt, egentlig. folk må da få gjøre akkurat som de vil med pengene sine! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så merkelig? Har du bergensk mor og trøndersk far, og er bosatt i Oslo Øst, blir det til at ungene snakker Oslo Øst-dialekt.

Nå er det gjerne i Oslo Øst at dette fenomenet er utbredt, men det er ikke den sosiolekten de snakker - de snakker gebrokkent, enten de er født her eller ikke. Lisa Tønne i Ali Reza sin skikkelse snakker på den måten, og jeg har altså fordommer mot norske unger som snakker sånn. Er det rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...