Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fordommer ovenfor folk som:

- kjører store/ energikrevende biler der dette ikke er påkred.

- Alltid må ha siste mote i klær/interiør

-Klager over hvor vondt man har det i Norge

Alle fordommene blir forsterket dersom personene som gjør dette har barn.

Jeg tror automatisk at de som gjør slikt er enten egoistiske eller ikke så smarte.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bodillen
Skrevet (endret)

Jeg må innrømme at jeg har fordommer mot folk jeg vet stemmer Frp eller er Frp-politikere...

Vet nesten ikke om jeg tør å skrive det, men jeg har også fordommer mot skikkelig overvektige mennesker, uføretrygdede som ikke har noen synlige/åpenbare grunner for å være det (jada, jeg vet at folk kan være uføre uten at det synes, men fordommen dukker ufrivillig opp i bakhodet mitt!).

Folk med pitbull, skjeggete menn i biler med skilter fra østeuropeiske land, karismtiske predikanter, massasjeinstitutter med kun kvinnelige, asiatiske massører og bruktbilselgere.

Må legge til at jeg er bevisst på fordommene mine, og at jeg bruker tid på å reflektere over hvor fornuftige det egentlig er å ha dem. Ofte oppdager man at det er fullstendig ubegrunnet og idiotisk å tenke sånn.

Dermed kan man vel også si at jeg har fordommer mot folk som har fordommer uten å reflektere over dem og kanskje til og med være villig til å forkaste dem... ;)

Endret av Bodillen
Skrevet
Dermed kan man vel også si at jeg har fordommer mot folk som har fordommer uten å reflektere over dem og kanskje til og med være villig til å forkaste dem...  ;)

Perfekt :klappe: underskriver denne...

Selv har jeg også fordommer mot folk som har vanskligheter med å tilpasse seg sosialt (sorry). Og de som demonstrerer mot kapitalismen ved å gå i secondhand-klær, samtidig som de bruker ti-(hundre)tusentalls av kroner (miljøforurensningen) på (fly)reiser over hele verden, som backpackere og som dermed åpner veien for turismen til de hemligste perler i verden. De som faktisk hadde trengt å ALDRI bli oppdaget av noen som helst. Backpackere er ikke benådiget, tror jeg?

Også har jeg fordommer mot de som får barn før fylte 25. Og frisører som bor i en liten by på landet. Og de som aldri har flyttet i hele sitt liv, for å bo et annet sted i verden - for en lengre eller kortere periode.

Og for de som er deprimerte og aldri kommer opp igjen. Også de som aldri møter opp på jobben med et smil, og de som alltid føler seg dårligere enn andre (dårlig selvtillit). Akkurat som om verden kretser rundt dem? Om de bare hadde fokusert utad og ikke innad...

Og til de som faktisk føler seg truet av en vakker blondines skjønnhet. Akkurat som om hårfarge gjør (dum eller) pen. Og av en eller annen grunn så er det mer "greit" å være vakker brunette - de er man ikke like livredde for ;)

Og jeg vet jeg besitter mye ukunnskap om dette/disse ovenfor, så ikke halshugg meg. Jeg vet jeg har feil - men føler likevel .. iblant. Så feil så feil :)

Gjest Spring Hermit
Skrevet
Og frisører som bor i en liten by på landet.

:ler: Kan du forklare denne? Er ikke ute etter å halshugge deg, ble bare nyskjerrig.

Skrevet
:ler: Kan du forklare denne? Er ikke ute etter å halshugge deg, ble bare nyskjerrig.

:ler:

Jeg tror vel at de lever i en veldig liten (men akk så trygg og koselig) verden bare... Spesielt de som eier sin egen salong og driver den i kjelleren. Også har de fjøs.

Unnskyld!

Gjest Miss Guided
Skrevet

Jeg har fordommer mot:

- karismatiske predikanter - eller homepartiesvertinner som de også kalles (tupperware - Hallelujah)

- alle som har kari trestakk-ting i hele huset (det samme som resten av bøgda)

- oversmørblide hyggelige folk (er sjelden så hyggelige i lengden)

- folk med gnomer i hagen (stemmer sikkert FRP også)

Et glass :vin: - kurerer mye gruff!

Gjest Spring Hermit
Skrevet
:ler:

Jeg tror vel at de lever i en veldig liten (men akk så trygg og koselig) verden bare... Spesielt de som eier sin egen salong og driver den i kjelleren. Også har de fjøs.

Unnskyld!

:ler: Ikke noe å unnskylde (ikke til meg ihvertfall, er verken frisør eller bor på landet). Det er jo ikke ille. hehe

Skrevet

Når det gjelder fordommer så kan jeg vel si at folk som er negative til alt, er noe av det verste jeg vet. Selvfølgelig er det like ille med overdrevent positivitet.. Folk som dømmer andre etter utseende og klær. Både den ene og den andre veien. Folk som tror utdannelse gjør at de er bedre en andre mennesker. Æsj dette går vel mer over til en liste om hva jeg misliker mer en liste om fordommer…

Caracal.

Gjest beekeeper
Skrevet

Jeg har fordommer mot:

Tatere (unnskyld altså, føler meg helt forferdelig! Jeg er veldig anti-rasitisk, men når jeg ser tatere dukker det automatisk opp dumme fordommer mot dem)

Bimboer (rosa miniskjørt osv)

Folk i grilldresser

Folk som er overhyggelige

Fjortiser

Rånere

Gjest Ulva35
Skrevet

Det som slår meg når jeg leser om deres fordommer er at jeg har fordommer mot mennesker som ikke viser respekt for andres liv og meninger :ler:

Jeg tror ikke jeg har så mange fordommer. Og joda jeg stiller spørsmålstegn med en del skjevheter i samfunnet, og det er mye jeg mener er riv ruskende galt.

Hvis det kan kalles fordommer har jeg vel fordommer mot:

Mordere

Voldtektsmenn

Folk som har det gøy på andres bekostning

Politiker som ikke respkterer at vi lever i et demokrati og blåser i folkes mening

Folk som alltid styrer andre og alltid har rett

Joda lista kan bli lang den, men jeg vil ikke akkurat kalle det fordommer. :forvirret:

Skrevet

Jeg har fordommer mot:

- velutdannede mennesker som heller lever på trygd enn å ta en jobb som ikke er relevant til utdannelsen.

- de av våre nye landsmenn som ikke er interessert i å lære seg norsk eller tilpasse seg Norges lover, regler og normer.

- veldig overvektige mennesker som spiser på McDonalds ol.

Vet ikke helt om de kvalifiserer til fordommer da siden de faktisk er gjennomtenkte..

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg har fordommer mot mennesker

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg har fordommer mot

-blondiner (nesten alltid dumme)

-frp-velgere (nesten alltid dumme)

-hysteriske sosialist-miljø-raddis-femimist-backpackere med fordommer mot alle andre enn seg selv (nesten alltid dumme)

Dessuten blir jeg kvalm av tjukkaser som spiser burger på McDonalds - det finnes faktisk salat der!

Skrevet
Jeg har fordommer mot

-blondiner (nesten alltid dumme)

(Vet det er fordommer vi prater om her alså, men....)

:ler: Da er du min fordom! (Og det er jævlig mange i dette landet som er dumme isåfall - om din fordom stemmer! ;) )

Gjest Elastica
Skrevet

Ha ha, regner med at denne tråden var humoristisk ment...

Det er mye god humor i fordommer.

Glemte forresten denne:

- de som svarer på "spørreundersøkelser" på Holmgang.

Skrevet (endret)

Har masse fordommer jeg og, men prøver å takle dem med en klype salt når de aktiviseres... :forvirret:

- Bybeboere med SUV (hvor vanskelig fremkommelig er det i Oslo? Er det tøft å ha så stor bil at du ikke får den inn i garasjen?)

- Feite folk (jepp, jeg tror det er selvforskyldt)

- Folk som skjeller ut butikkansatte/ resepsjonister - dvs å skjelle ut noen som ikke kan noe for det de er sinte for, og som må ta kjeftingen med et høflig (dog stivnet) smil.

- Folk som har gitt opp og synes alt er nyttesløst

- Grilldressfolket

- Fjortiser med rørleggersprekk og magevalker

- Alle markeds- og reklamefolk som har horribelt skriftspråk (utdanner BI, NA/ Fagskole ditten/datten bare folk med dysleksi?)

- Folk av typen "meg, meg, meg!"

- Skuespillere som artikulerer og sier kjærrrlighet

- Folk som høy økonomisk kapital, og tilsvarende lav kulturell kapital og sosial intelligens

- Folk med hagenisser

Masse fordommer på meg! :overrasket::ler:

Edit: Glemte folk som tisser i tbaneunderganger! :frustrert:

Endret av Hobgoblin
Skrevet
Ha ha, regner med at denne tråden var humoristisk ment...

Det er mye god humor i fordommer.

Glemte forresten denne:

- de som svarer på "spørreundersøkelser" på Holmgang.

Jepp, denne glemte jeg! :sjarmor:

Skrevet

Har litt fordommer mot folk som skal ha det så flott.. Tenker da på å ha kjempestort nytt hus med øten soverom og 3 bad, perfekt interiør i alle rom, dyre biler, moteriktige fra topp til tå.. Se hvor mye penger vi har liksom. Spesielt hvis det i tillegg virker som om de ser ned på andre son ikke lever slik..

Men nå tror dere bare jeg er sjalu på de som har mye penger.. :ler:

Gjest Elastica
Skrevet
Har litt fordommer mot folk som skal ha det så flott.. Tenker da på å ha kjempestort nytt hus med øten soverom og 3 bad, perfekt interiør i alle rom, dyre biler, moteriktige fra topp til tå.. Se hvor mye penger vi har liksom. Spesielt hvis det i tillegg virker som om de ser ned på andre son ikke lever slik..

Men nå tror dere bare jeg er sjalu på de som har mye penger.. :ler:

Er du ikke det da? :ler:

Så det betyr at dersom du hadde hatt mye penger hadde du bodd i et knøttlite, kjempestygt hus, med stygge møbler og hatt en gammel kjip bil, og kjøpt bare stygge billige klær? Tror ikke det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...