Gå til innhold

Mine fordommer

Endlessly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Litt småtater jeg også, mørk og skummel, ble i ungdomstiden stadig mistenkt for å stjele, veldig ubehagelig. Liker det bedre når folk ser på meg som mørk og eksotisk enn mørk og farlig.

Selv har jeg også mine fordommer, har fått en forestilling av at kortvokste tynne menn er voldelige, antar jeg sammenligner dem med små bikkjer, ingen er så aggressive som dem. Stemmer sikkert ikke, men jeg liker ikke små tynne menn.

Liker forsåvidt ikke små tykke menn heller, ser for meg små griser når jeg ser dem. Alle ekle menn jeg vet om er små og tykke.

Fysjameg så slem jeg er....

Ja jeg kan bekrefte din fordom angående korte menn ;) Jeg var sammen med en og han var voldelig. Min vennine var sammen med en liten mann hun også, og han var også voldelig :ler:

Det morsomste er når to slike braker sammen he,he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08
Ja jeg kan bekrefte din fordom angående korte menn ;) Jeg var sammen med en og han var voldelig. Min vennine var sammen med en liten mann hun også, og han var også voldelig :ler:

Det morsomste er når to slike braker sammen he,he...

Min kjære er 170 eller litt under, og han er bare kjempesnill alltid han :rødme: Men eksen som var noen cm lavere igjen han var et skikkelig rasshøl :ler: Kanskje min kjære bare er unntaket som bekrefter regelen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære er 170 eller litt under, og han er bare kjempesnill alltid han :rødme: Men eksen som var noen cm lavere igjen han var et skikkelig rasshøl :ler: Kanskje min kjære bare er unntaket som bekrefter regelen?!

Tja, skal vi sette et cm-mal, kanskje, hehe. Jeg er 164 høy, og med korte menn så mener jeg folk på min høyde og mindre. Dette kunne det vært særdeles interessant å utføre noe empirisk forskning på....

Det er ellers interessant det der med høyde og voldelighet. Min mann er svært høy og kraftig, får å si det slik, folk prøver seg ikke på han. Har opplevd å ha skadet meg og siden blitt konfrontert med rykter om at han driver og banker meg. Men det finnes jo ikke snillere mann i verden. Ser for meg at store kraftige menn er bevisst sin størrelse og ikke vil havne i bråk, kanskje fordi han vet han er sterk (hadde han slått meg, hadde jeg vel aldri våknet opp igjen...). Bare en tanke utfra litt erfaring, er liksom aldri redd store kraftige menn, jeg. Finnes sikker unntak, men jeg velger å tro på regelen...

Endret av Serene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

Hmm, ja nå er ikke kjære noen man prøver seg først på heller, da selv om han er lav... Har man vært bryter og brytetrener i 17 år, så bli man gjerne litt "plugg" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor du i Asia eller i Sameland, du? :overrasket:

Eh, nei.... Hva mener du? Jeg bor ikke sted der det bare er små menn, altså... Har bare merket meg at hver gang jeg får virkelig mistillit til noen så er de små. Alle ekle mannfolk jeg har kjent er små. Finnes sikkert små menn der du bor også. Og vi snakker ikke om dverger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pia 30.08.08

Glemte jo en viktig fordom da... Grekere!! Har stoooore fordommer mot dem. sikkert fordi jeg har kjent 2 stykker; en slo mora mi så hu mista ungen deres og han andre sitter å glaner på meg konstant og har unger med mora mi. ÆÆÆÆÆSSSSJJJJJ!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Madam Mim*

Har fordommer mot:

* advokater, jappete økonomer

* bimboer

* BP-registrerte biler

* folk i nikkers som snakker veldig høyt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Bernt_*
Tja, skal vi sette et cm-mal, kanskje, hehe. Jeg er 164 høy, og med korte menn så mener jeg folk på min høyde og mindre. Dette kunne det vært særdeles interessant å utføre noe empirisk forskning på....

Mahatma Gandhi var veldig lav og spinkel. Jeg er lav, men ikke spinkel. Gandhi slo ingen, jeg slår ingen. Det er ingen sammenheng mellom høyde, vekt og vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mahatma Gandhi var veldig lav og spinkel. Jeg er lav, men ikke spinkel. Gandhi slo ingen, jeg slår ingen. Det er ingen sammenheng mellom høyde, vekt og vold.

Oi, virkelig? Du verden, og jeg som trodde det var sånn, jeg.

Dumme dumme meg.

Herregudogfader da menneske, du skjønte vel det humorisiske i tråden her, særlig sett i forhold til utvekslingen over??

Og tråden heter Skråblikk og Generaliseringer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Av ting som ikke har blitt nevnt..(eller som jeg vil utdype)

Jeg har fordommer mot/irriterer meg over:

-Folk som står på bussen når det er ledige seter (med mindre de går av etter ett stopp).

- Gamle damer på bussen som ikke flytter posen sin fra setet ved siden av når det er fullt på bussen.

- Folk som ikke spør den gamle damen om de får sitte der hun har posen sin.

-Folk som klager over hvor fælt vi har det i Norge. Spesielt de som ringer inn på Holmgang og sier "nå er det nok, nå fløtter jeg til Svergie" (hadde de bare flyttet). FRP-velger-typen.

- Folk som generaliserer om ikke-vestlige og ikke-vestlige innvandrere.

-Folk med tatoveringer på hals/hode og folk med seilskute/anker/damenavn-tatoveringer o.l

-Sure folk i serviceyrker

-Folk som ikke vet hvor i "Syden" de skal dra.

-Folk som aldri prøver noe nytt og "eksotisk" i matveien.

-Folk som spiser på McDonalds når de er på ferie.

-Folk som ikke sier takk eller enser at jeg holder døren åpen for de.

-Folk (som bor i Norge) som ikke eier et eneste (undertøys)plagg av ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Eh, nei.... Hva mener du? Jeg bor ikke sted der det bare er små menn, altså... Har bare merket meg at hver gang jeg får virkelig mistillit til noen så er de små. Alle ekle mannfolk jeg har kjent er små. Finnes sikkert små menn der du bor også./b]

Ja helt klart! Vi har en mannlig sjef som er dverg. Han ser opp på alle og alle ser ned på ham. Vi forstår ikke hvordan han har fått jobben og ingen har respekt for ham.

Det er ingen samer på vår arbedsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Bernt_*
Oi, virkelig? Du verden, og jeg som trodde det var sånn, jeg.

Dumme dumme meg.

Herregudogfader da menneske, du skjønte vel det humorisiske i tråden her, særlig sett i forhold til utvekslingen over??

Og tråden heter Skråblikk og Generaliseringer....

Du virker aggressiv og mangler kanskje impulskontroll?

Husk at det finnes hjelp mot aggresjon/destruktive handlingsmønstre. Kontakt din fastlege, så får du informasjon og henvisning til hjelpeapparatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Lave menn. Hadde en lege en gang, han var lav og veeeldig hissig. Sikkert derfor fordommen har oppstått :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker aggressiv og mangler kanskje impulskontroll?

Husk at det finnes hjelp mot aggresjon/destruktive handlingsmønstre. Kontakt din fastlege, så får du informasjon og henvisning til hjelpeapparatet.

:klø:

Aggressiv? Jeg? Ja du kjenner meg godt... Og dette leste du av det sitatet?

Jaja, mange rare dyr i arken, som min mormor brukte si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Jeg har fordommer mot medstudenter som bruker uendelig mange timer på lesesalen, men som ikke gidder å ta seg bryet å prøve å se bra ut. Kunne de ikke i det minste tatt seg fri noen timer, dratt ned til byen og kjøpt seg noen nye, mer fancy klær og litt make up? :sjenert:

- Jeg har fordommer mot de som synes det viktigste i verden er å gjøre det bra på skolen! Og disse er det visst mange av - flere enn jeg trodde (jf. rosetråden) :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har fordommer mot de som alltid "begrunner" meningene sine med å si at de som er uenige med dem har nisseluer og er for grodd fast i Norge! Mens de selv er "urbane" og "kontinentale", og beviset på at de har redd er at en de snakket med på bussen som var fra New York eller Paris var enig med dem....

Dette er særlig irriterende fordi jeg ofte er enig med disse menneskene på den konkrete saken! Og da tør jeg nesten ikke si meg enig, når det blir etterfulgt av tidenes dårligste "begrunnelser" ;) Jeg er f.eks veldig glad i sushi, men har ikke så lyst til å være enig med noen som skriver over "jeg liker sushi fordi det er skikkelig norsk og bondsk og like kokt fisk". Jeg er heller ikke så glad i spontane besøk, men dropper å skrive det når personen over meg skriver at "det er bare norske bønder med nisselue som går spontant på besøk til hverandre, vi urbane gjør ikke det, ingen gjør det i Paris eller Berlin." Arg!

Eller å si at man like Aune Sands kunst fordi "det gjør man i New York"? For det første tviler jeg på at han er stormende populær i New York, for det andre burde man vel kunne ha bedre begrunnelse hvis man liker ham?

Min sene kveldsfordom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest puselabb

Jeg har fordommer mot:

- Folk med campingvogn

- Folk som hører på danseband-musikk

- Folk som kjører BP-registrert bil

- Folk som bor i små-bygder der en bensinstasjon, en matbutikk og en blomsterbutikk er sentrum

- Kristne

- Folk som jobber på McDonalds

- Jenter med dreads i håret

- Kulturkjerringer (de med flagrende skjørt og to forskjellige øredobber, ofte lærere i estetiske fag)

- Fjortis-jenter med g-strengen over buksa, og bilring mellom buksa og den altfor korte toppen

- Overbola machomenn med singlet og amstaff

- Damer som kjører xc90, Cayenne eller bmw cab, med blondt hår, svære lepper, masse svære smykker og designveske

- Jenter uten sminke og med musegrått hår

- Gutter med poseringsbilde av seg selv på Facebook

- Folk med masse (sk)rot i hagen

- Jenter som får unger tidlig og ikke har noen utdannelse

- Folk som leser kiosk-romaner

- Gutter/menn som heter Johnny

- Folk som spiller på spillemaskiner

- Folk som selger diverse abonnementer ute på gata eller ved inngangsdøra til butikker

Endret av puselabb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...