Gjest Fruktfat Skrevet 19. april 2007 #21 Del Skrevet 19. april 2007 (endret) - de som svarer på "spørreundersøkelser" på Holmgang. ← spesielt de som ringer inn og tydelig har skrevet opp det de skal si på forhånd -har fordommer mot folk med fett hår -tjukke folk som kjøper fet mat og eter på mcdonalds og burger king -folk som tar med små unger (=under 3 år) på ^^, spesielt de som stapper en pose pommes frites i neven på unger i vogn for at de skal holde kjeft -folk som aldri har vært lenger borte fra hjemmet enn en times kjøretur, men kan og vet ALT om alt. -de som har fått unger tidlig og ikke har noen utdannelse -folk som spiller på kronespill/spillmaskiner -mange eldre folk/pensjonister -frisører med salong i kjelleren Endret 19. april 2007 av Fruktfat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
messy Skrevet 19. april 2007 #22 Del Skrevet 19. april 2007 Jeg har spesielt fordommer mot mennesker som absolutt må uttrykke eksplisitt at de ikke er "mainstream" og følger sine egne veier. Uten å innse at også de er et produkt av en underkultur som er like (om ikke mer stigmatiserende). Under denne gruppen faller selvfølgelig: - Radikale venstrefolk og Gotere (sikkert flere, men er de jeg har mest fordommer mot) I tillegg har jeg fordommer mot FrP velgere, men på en annen side takler jeg ikke sneversynte mennesker uansett hvilke del av politikken de kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 20. april 2007 #23 Del Skrevet 20. april 2007 (endret) Jeg har fordommer mot mennesker som følger Janteloven Janteloven 1. Du skal ikke tro du er noe. 2. Du skal ikke tro du er like meget som oss. 3. Du skal ikke tro du er klokere enn oss. 4. Du skal ikke innbille deg at du er bedre enn oss. 5. Du skal ikke tro du vet mer enn oss. 6. Du skal ikke tro du er mer enn oss. 7. Du skal ikke tro du duger til noe. 8. Du skal ikke le av oss. 9. Du skal ikke tro noen bryr seg om deg. 10. Du skal ikke tro du kan lære oss noe. Axel Sandemose 1933 Endret 20. april 2007 av Silmarill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 20. april 2007 #24 Del Skrevet 20. april 2007 janteloven ja...Tidens mest idiotiske lov. Og det værste er at mange i Norge følger den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaploink Skrevet 20. april 2007 #25 Del Skrevet 20. april 2007 Skal me sjå... Eg har fordommar mot Moteslavar, det gjeld både innan klær og interiør Folk som brukar masse tid og ressursar på bevisst å unngå den til ei kvar tid rådande moten Generelt overfladiske folk som trur den einaste måten å syne sin personlegheit på er gjennom kva ein har på seg / omgjev seg med (puh). Dei som stemmar FrP Dei som slutta på skulen etter ungdomsskulen og fekk barn tidleg Folk med rotnorske etternavn som kallar barna sine Matheo Antonio og Bianca Amélie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skanky Skrevet 22. april 2007 #26 Del Skrevet 22. april 2007 Dei som slutta på skulen etter ungdomsskulen og fekk barn tidleg ← ...og flytter inn i et hus ett kvartal fra barndomshjemmet sitt hvor de åpner frisørsalong i kjelleren. Jeg er fæl til å dømme på klær og utseende. Det skal ikke mer enn en Louis Vuitton-veske til før jeg har konstruert et mørkt bilde av hvordan hele personen er. Både bimboer, gothere, emo-kids, folk i dyrt treningstøy (på gata, ikke treningssenteret) og folk i klær fra Obs er tullinger til det motsatte er bevist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plym Skrevet 22. april 2007 #27 Del Skrevet 22. april 2007 SUV-eiere, seriemordere, Luis Viuttonveskebærere og damer med veldig høy latter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frances Skrevet 22. april 2007 #28 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg har fordommer mot røykere. Ja, jeg tenker at de må være litt dumme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eugene Onegin Skrevet 22. april 2007 #29 Del Skrevet 22. april 2007 religiøse mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 26. mai 2007 #30 Del Skrevet 26. mai 2007 Dette bekrefter jo èn av fordommene mine, i hvert fall... http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=171970 Ja for det er jo bare frp-politikere som gjør noe galt Alle de andre er jo bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jajaja Skrevet 4. juni 2007 #31 Del Skrevet 4. juni 2007 Høylytte folk. De som skal gni meningene sine på andre hele tiden. Jevnaldrende gutter. Festmennesker. De som snakker om privatlivet sitt på offentlige steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2007 #32 Del Skrevet 4. juni 2007 Jeg har fordommer mot folk som skriver "værste". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Titt Skrevet 5. juni 2007 #33 Del Skrevet 5. juni 2007 Hvorfor det Endlessy? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gloria Skrevet 7. juni 2007 #34 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Har nok en god del fordommer om jeg tenker etter, og her er noen av de: - Mennesker som klager over livene sine uten å gjøre en døyt for å forbedre sin egen livssituasjon. - Dørselgere - Illegale innvandrere - Utakknemlige mennesker som egentlig har det greit/bra sammenlignet med mange andre. - Mennesker som alltid skal kritisere alt en gjør - Mennesker som ikke tør å si hva de mener! - Røyking, da spesielt foreldre som røyker i nærheten av barna sine, mødre som røyker under svangersskapet. - Rocco ..haha. ..blant annet.. Endret 7. juni 2007 av gloria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerdemamma Skrevet 7. juni 2007 #35 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg har et par fordommer jeg og, noen vanlige og lette å forklare, og andre som kanskje ikke er like lette å forklare. - Svensker. (Jeg skjønner ikke hvorfor, men sånn er det!) - Kjendiser. Hva har de gjort som gjør dem så mye mer verd og viktigere enn kassadama på kiwi eller kirurgen på sykehuset? - Folk som går med hunden uten bånd. (Han er så snill atte!) - Tykke råne gutter i dyre BMW'er med 14 år gamle sminkedukker i passasjer setet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
murray Skrevet 8. juni 2007 #36 Del Skrevet 8. juni 2007 Voksne folk som får sponset leilighet av pappa, og som ikke orker gå på visning en gang pga "det fikser mamma" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest balleri Skrevet 20. juni 2007 #37 Del Skrevet 20. juni 2007 jeg har fordommer mot folk som fordømmer,og jeg dømmer folk som dømmer. jeg kan ikke fordra jantelovs profeter,folk som er jantlovs mennesker bruker den for å hevde seg. dette her er snakk om grell mennesker som ikke er kul. men samtidig kan jeg ikke fordra mennesker som hele tiden skal være bedre enne andre.folk som lar sine mindreverdighet komplekser gå ut over andre.disse er de nest verste jævlene jeg vet om. folk som lager livet jævlig for andre eller prøver sånne er de verste,sånne som virker hyggelig snill og grei og du har ikke gjort dem no galt egentlig du bare er deg og lever ditt liv.men så fordømmer dem og er jævlig.og gjør jævlige ting sier ting som ikke er sant og greier å få folk mot en, dem tror at dem er bedre en alle , og vil være det hele tiden men er egentlig bare sky hovmodig og jævlig. dem spiller og er jævlige jævler. hadde det vært op til meg så er min mening at sånne må møte veggen ikke bare få bank! vel også har jeg fordommer mot egoer egotripper som beskylder andre for å være egoer men er egosentriske egoer sjøl. verden er jævlig nok det holder å passe på seg sjøl og se sine egne problemer. passe sine egne problemer og liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 20. juni 2007 #38 Del Skrevet 20. juni 2007 -Brautende mennesker -Folk som stemmer FrP -Kvinner med ørti unger på slep, langt fett hår og joggedress -Folk som spiller på spillemaskiner -Feite folk jeg ser spise junk -Gutter med capsen rett opp og som i tillegg kjører Volvo 240 -Jenter som får unger før de har fått utdannelse, og venter at typen skal forsørge dem Hmm.. Ble en del dette.. Forøvrig er jeg tater, og vil kalle meg selv temmelig normal.. Har aldri stjålet, aldri vært på campingtur og har høgskoleutdannelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serene Skrevet 21. juni 2007 #39 Del Skrevet 21. juni 2007 Litt småtater jeg også, mørk og skummel, ble i ungdomstiden stadig mistenkt for å stjele, veldig ubehagelig. Liker det bedre når folk ser på meg som mørk og eksotisk enn mørk og farlig. Selv har jeg også mine fordommer, har fått en forestilling av at kortvokste tynne menn er voldelige, antar jeg sammenligner dem med små bikkjer, ingen er så aggressive som dem. Stemmer sikkert ikke, men jeg liker ikke små tynne menn. Liker forsåvidt ikke små tykke menn heller, ser for meg små griser når jeg ser dem. Alle ekle menn jeg vet om er små og tykke. Fysjameg så slem jeg er.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 21. juni 2007 #40 Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg har fordommer mot: - "berter" med små "motehunder" (chi, kinesisk nakenhund, pom, o.s.v.) - "berter" og utlendinger med store "motehunder" (rottweiler, doberman, mastiff, o.s.v.) - gamle folk med dachs - alle som har puddel - folk som er over pensjonist-alder, men allikevel jobber fordi de mener de som ikke gjør det må jo vare late - fjortisser (ikke alderen, men tilstanden) - folk som snakker HØYT på bussen - folk med standard ringetone på mobilen (nokia-tune, sony ericson) - folk som kun hører på svenska favoriter, eller kun de sangene som ligger på topp 20 lista (eller en mix av disse 2) - folk som går med reklame t-skjorter andre steder enn på jobb og i senga Vel, kunne sikkert holdt på i en evighet, men tror jeg gir meg nå. Har sikkert pussa på meg halve KG allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå