Gå til innhold

Beste merke for å stripe håret hjemme (lyst).


Pimbila

Anbefalte innlegg

Sist jeg stripet håret gjorde jeg det hos frisør. Nå er tiden inne for å gjøre det på nytt og har tenkt meg hos frisør igjen, men jeg er likevel interessert i å høre om det finnes et bra produkt til å gjøre dette hjemme selv.

Jeg har lysebrunt, tynt, fint hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ElCaramba

Perfect Blonde (Highlight)Kit fra Lòreal kan kjøpes hos eks Cubus og koster ca 140 kr. Det inneholder hette, krok og ellers det du trenger. En hjelpende hånd fra en venninne (til å dra ut stripene) må du derimot ordne selv.

Hjemmebleking, (også til striping) inneholder oftest 9 % vannstoff (vannperoxid) i fremkallingskremen. Dette er sterk kost for håret, i salong brukes vanligvis ca 4%. (Fra en skala fra ca 2 til ca 12%, -noe som nesten aldri anvendes)

Det du kan gjøre selv, er å bruke halvparten vann i fremkallingskremen. Da halveres % og slitasjen er mindre. Stripene blir også jevnere og finere og du griller ikke håret.

La kremen virke i håret hengene, ikke surr det opp i en knute i hodebunnen. (Da kokes håret og du vil også kjenne varmen.)

Prosessen fra orange, gult til lyst, er normalt. Ikke skyll for tidlig ut.

Men Ikke sitt lengre enn 45 min.

Regner med du har vurdert frisør, og hørt mange si at du burde gå dit framfor å gjøre det selv.

Vel, du ba om et tips. Dette er det beste jeg kan gi deg når du først vurderer å gjøre det hjemme. Men man styrer med hår hjemme helt på eget ansvar.

Håper du får det til, og at håret blir bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Nei, ikke gjør det der hjemme. Jeg har ei venninne som er frisør, og hun pleide å stripe håret mitt den gangen jeg hadde det lyst. Hadde ikke tatt sjansen uten hjelp fra henne.

Endret av Bodillen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er frisør, og for å få ett supert resultat hjemme som ikke blir gult, stikker du ned på hennes & mauritz og kjøper deres eget merke i striping (en blå pakke). Ikke la deg lure av bildet på eska, det er bare for å illustrer a dette er en pakke med striping :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss_alexandria
Heisann!

Jeg er frisør, og for å få ett supert resultat hjemme som ikke blir gult, stikker du ned på hennes & mauritz og kjøper deres eget merke i striping (en blå pakke). Ikke la deg lure av bildet på eska, det er bare for å illustrer a dette er en pakke med striping :)

Jeg har bevisst unngått hm sitt merke for jeg var sikker på at det var noe dritt...

Kan det brukes til ettervektst mon tro...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Gjest Gjest_thea_*
Perfect Blonde (Highlight)Kit fra Lòreal kan kjøpes hos eks Cubus og koster ca 140 kr. Det inneholder hette, krok og ellers det du trenger. En hjelpende hånd fra en venninne (til å dra ut stripene) må du derimot ordne selv.

Hjemmebleking, (også til striping) inneholder oftest 9 % vannstoff (vannperoxid) i fremkallingskremen. Dette er sterk kost for håret, i salong brukes vanligvis ca 4%. (Fra en skala fra ca 2 til ca 12%, -noe som nesten aldri anvendes)

Det du kan gjøre selv, er å bruke halvparten vann i fremkallingskremen. Da halveres % og slitasjen er mindre. Stripene blir også jevnere og finere og du griller ikke håret.

La kremen virke i håret hengene, ikke surr det opp i en knute i hodebunnen. (Da kokes håret og du vil også kjenne varmen.)

Prosessen fra orange, gult til lyst, er normalt. Ikke skyll for tidlig ut.

Men Ikke sitt lengre enn 45 min.

Regner med du har vurdert frisør, og hørt mange si at du burde gå dit framfor å gjøre det selv.

Vel, du ba om et tips. Dette er det beste jeg kan gi deg når du først vurderer å gjøre det hjemme. Men man styrer med hår hjemme helt på eget ansvar.

Håper du får det til, og at håret blir bra! :)

hei, jeg har kjøpt blondering, og tenkte jeg skulle bruke det til å stripe håret, men det står på pakken at man ikke skal bruke metaller, hvordan skal jeg forhindre at resten av håret blir lyst når jeg ikke kan bruke aleminiumsfolie? noen forslag på hva jeg kan bruke i steden? hette blir kanskje litt vanskelig hjemme?

håper du kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Æ ska stripe d for første gang å æ har blondt mørkt hår å æ ane ikke om æ ska stripe d mørkar eller lysar (noen tips )?? :sukk::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er frisør, og for å få ett supert resultat hjemme som ikke blir gult, stikker du ned på hennes & mauritz og kjøper deres eget merke i striping (en blå pakke). Ikke la deg lure av bildet på eska, det er bare for å illustrer a dette er en pakke med striping :)

Tror neppe du er frisør, siden hm sine hårprodukter er det siste en frisør vil anbefale. Er du frisør ville du også ha brukt produktene fra salongen du jobber i til hjemmestriping...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Tror neppe du er frisør, siden hm sine hårprodukter er det siste en frisør vil anbefale. Er du frisør ville du også ha brukt produktene fra salongen du jobber i til hjemmestriping...

Jevla lett å ta med seg blekemiddel og fremkalling hjem da.........

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente1990:)

Jeg vlle heart gått til en frisør. Hårfarging fra hm er ikke bra for håret!

Her ble det litt feil. Skulle stå: jeg ville ha gått til en frisør. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS

Folk svarer deg kun fordi de har erfaring med dette selv. Jeg har brukt butikkblond-bleking et par ganger i min fjortis-tid og uansett hvor mye ble det helt forferdelig når jeg ser det på bilder nå. Det er pent med oransjt i store deler av håret, og ultrablond oppi toppen. Det er også pent med rødmussede flekker her og der i håret, dessuten er det fint at det er såpass skadelig for håret.

Nei, når det gjelder bleking/striping er det en regel som gjelder: Gå til frisør.

VI ville ikke gitt deg dette rådet hvis det ikke var sannhet i det. Men du får jo prøve selv, er vant til at folk ikke hører etter på rådene som blir gitt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...