Gå til innhold

Lese resultat?


LaraCroft

Anbefalte innlegg

Sikkert et "dumt" spm for enkelte, men når er det mulig å lese av resultat av en graviditetstest? Er det slik at man bare kan lese av første mensendag? eller kan man lese av når som helst egentlig? Hvis dere skjønner hva jeg mener da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En vanlig graviditetstest er en pinne du tisser på eller dypper i urin. Det står på pakken når du kan lese den av, det er som oftest etter et par minutter, og ikke senere enn ti minutter for da kan den vise feil resultat.

Du kan altså lese av testen uansett når du tar den.

Men hvis du tester for tidlig kan en test slå ut negativt selv om du skulle være gravid, fordi det ikke har dannet seg nok HCG i kroppen din til at det vises på testen. Det var kanskje det du mente? Du kan teste fra den dagen du venter mensen (IKM-dagen), noen tester kan slå ut et par dager tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du tester for tidlig kan en test slå ut negativt selv om du skulle være gravid, fordi det ikke har dannet seg nok HCG i kroppen din til at det vises på testen. Det var kanskje det du mente? Du kan teste fra den dagen du venter mensen (IKM-dagen), noen tester kan slå ut et par dager tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har eggløsning rundt to uker før mensen, og da vil det ikke slå ut på testen nei. Det blir som å teste før befruktninga har skjedd, eller før egget har festet seg, og da er ikke HCGproduksjonen kommet igang ennå. Du må vente til den dagen du skulle ha hatt mensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, skjønner. Greit å få det inn med "teskje" :ler: men hvordan er det med eggløsningstest, er det slik at det blir et resultat på denne pinnen, hvis jeg har eggløsning, eller fungerer denne bare før eggløsning, som en veiledning til når jeg får eggløsning???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i en eggløsnings pakke,som fks clearblue sine så tror jeg det er 7 tester,det betyr at hvis du vet sånn ca hvor lang syklus du har..28-30-32 dager,så skal du begynne og teste noen dager før du er i midt i denne perioden,hvis du skjønner.

Jeg har 28 dagers sykluser,og begynte og teste på dag 13,og da slo eggløsningstesten positivt ut,testa også på ettermiddagen på dag 14 og hadde positiv da og,men på den 15 dagen så var det ikke utslag på testen lenger,så kroppen er rar :) da var nok eggløsningen over...

Men på billig-teste.dk så finner du veeeldig billige og bra tester,både gravid tester og eggløsningstester,hvis dere skal begynne og prøve da,

lykke til,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk Trampe og LindaL, dette gjør meg litt klarere i hodet... har allerede bestilt tester på nett, så da er det bare å vente på neste periode da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...