Gå til innhold

en "liten" opplysning bare...


LaraCroft

Anbefalte innlegg

Siden vi er godt igang med prøving, og jeg idag fikk sterke magesmerter (er ikke gravid enda), tok vi oss en tur til legevakten.

Her forklarte jeg meg om hvordan jeg hadde det og at vi var prøvere og alt det som følger med...

Etter mye om og men (er litt skeptisk til alle medisiner som leger bare skriver ut) fikk jeg en resept på Voltaren (stikkpille), slik at jeg selv hadde valgmulighet til å ta medisinen hvis det skulle forverre seg.

Dro hjem, sjekket felleskatalogen og gjett hva jeg fant ut om denne medisinen???

Jo...."Ikke anbefalt til kvinner som forsøker å bli gravide, se Kontraindikasjoner. Bruk tidlig i svangerskapet kan gi økt risiko for abort, kardiovaskulære misdannelser og gastroskisis".

Og dette skriver legen ut til meg etter at jeg har forklart at vi er prøvere....

Tror det er godt med litt skepsis til legemiddelindustrien jeg....

Sjekk ut medisiner dere går på, for det er ikke alltid bra det som blir gitt ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er godt med litt skepsis til legemiddelindustrien jeg....

Tror jeg og!

Bra at noen legger ut skrekkhistorier og slike advarsler, så folk blir litt mer ops.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver

Hvis du hadde så sterke smerter at du dro på legevakten skulle man vel anta at legen tok deg og dine smerter seriøst? At DET var bakgrunnen for at du fikk de pillene du fikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde så sterke smerter at du dro på legevakten skulle man vel anta at legen tok deg og dine smerter seriøst? At DET var bakgrunnen for at du fikk de pillene du fikk

Men da burde han vel kanskje fortelle at pillen ikke burde taes av prøvere, og at de derfor burde stoppe med prøvingen om hun tok pillen eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Men da burde han vel kanskje fortelle at pillen ikke burde taes av prøvere, og at de derfor burde stoppe med prøvingen om hun tok pillen eller noe sånt.

Joda, han kunne sikkert nevt det, men det var sikkert godt ment. Han forsøkte å hjelpe henne med smertene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja tenkte dette innlegget som en liten advarsel, så er det jo helt opp til hver enkelt å velge å ta medisinen eller ei... for min egen del synes jeg det var litt dårlig at legen i hverfall ikke nevnte noe om medisinen i fht graviditet...

Endret av LaraCroft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, han kunne sikkert nevt det, men det var sikkert godt ment. Han forsøkte å hjelpe henne med smertene

Sikkert godt ment at et eventuelt foster kunne blitt skadet, til tross for at trådstarter helt tydelig presiserte at de var prøvere? Vi snakker om en lege som man skal kunne stole på.. Ikke om en venninne som bare prøver å hjelpe litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...