Gå til innhold

oppskrift på en god gryterett


Leanne

Anbefalte innlegg

Vi skal ha navnefest om 3 uker og jeg tenkte jeg skulle servere gjestene en gryterett i tillegg til kaker...

Men har ingen gode oppskrifter på dette....

Min svigerinne spiser ikke elg, reinsdyr eller hjortekjøtt.. så jeg vil ha en oppskrift som ikke inneholder det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med kyllinggryte? Jeg pleier å bruke slike frosne kyllinglår. Tiner dem og bruner dem raskt i en gryte. Tar ut og steker løk, hvitløk, selleri og gulrot. Legger kyllingen tilbake og tilsetter hermetiske tomater, oregano, laurbærblad, salt/pepper, litt rødvin og hønsebuljong. Lar småkoke ca 45 minutter og serveres med potetmos (evt ris). Ha gjerne i flere grønnsaker også, f.eks. aubergine, squash, paprika, kikerter osv.

Chili con carne er også kjempegodt. Steker kjøttdeig sammen med løk, hvitløk og hakket chili. Har i chilipulver, hermetiske tomater, hermetiske brune bønner, cayennepepper, paprikapulver, salt/pepper og litt hønsebuljong. Lar småkoke en halvtimes tid og serverer med ris, rømme og guacamole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kyllinggryte? Jeg pleier å bruke slike frosne kyllinglår. Tiner dem og bruner dem raskt i en gryte. Tar ut og steker løk, hvitløk, selleri og gulrot. Legger kyllingen tilbake og tilsetter hermetiske tomater, oregano, laurbærblad, salt/pepper, litt rødvin og hønsebuljong. Lar småkoke ca 45 minutter og serveres med potetmos (evt ris). Ha gjerne i flere grønnsaker også, f.eks. aubergine, squash, paprika, kikerter osv.

Chili con carne er også kjempegodt. Steker kjøttdeig sammen med løk, hvitløk og hakket chili. Har i chilipulver, hermetiske tomater, hermetiske brune bønner, cayennepepper, paprikapulver, salt/pepper og litt hønsebuljong. Lar småkoke en halvtimes tid og serverer med ris, rømme og guacamole.

Jeg skulle også foreslå chili con carne eller kyllinggryte (uten tomater, men med vin i stedet (coq au vin)). :ler:

Jeg er også veldig glad i bacalao. Det er dessuten veldig lettvint. :)

Endret av bada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...