Gå til innhold

Tur forslag i Stavanger område


ilona

Anbefalte innlegg

Som sagt er jeg ute etter spennende turer med vakkert natur og treningsutfording.

Mannen min er herifra, men han husker vist ingen turer han...

Vi har vært på:

- Prekestolen

- Byberg strand

- Ølberg strand

- Rundt Stokkavannet

Og planlegger tur til Månafossen i Frafjord.

Fint vhis noen godder å fortelle om flere muligheter. Gjerne med info parkering, merking, tidsforbruk, hvor utfordende det er etc.

Vi bor nært Sola sentrum, og jeg leter også etter spennende sykkelturer som jeg kan begynne hjemmenfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med Sandnes komune, og stavanger Aftenblad, begge gir ut brosjyrer og bøker med turforslag, godt beskrevet og forklart. Tror Sandnes har egne sykkelkart.

God tur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Til sommeren bør dere også ta en tur til Kjerag (se http://gardkarlsen.com/kjerag.htm ) og Bynuten (som ligger på vein som går fra Høle mot Oltedal). Jeg vil eller anbefale deg om å melde deg inn i Stavanger Turistforening og få boken som beskriver forskjellige turer i området :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslagene!

Jeg kjøpte i går en haug av turbøker, og vi får lånt en til haug fra svigers når som helst. Jeg håper at jeg kan her finne noen personlige anbefalinger om hvilke turer som fine, og hvorfor er de det. Siden jeg er omdrent så langt fra siddis som det går an, sier stedsnavnene fint lite får meg. Derfor fester turinfo dårlig, og prøver å finne her noen mentaleknagger slik at jeg får organisert litt alle mulighetene Rogaland har å by.

Har faktisk vært på Kjerag, men det er mange år siden, så det vi ta om igjen. Hvis mannen min går med på dette da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...