Gå til innhold

Er det patetisk å drikke alene?


Gjest Pax

Anbefalte innlegg

  • 2 år senere...

Fortsetter under...

Gjest anonym A??

hei du^^, jeg er en gutt som nettopp har fylt 18, jeg sitter OFTE å sitter å drikker meg full aleine, dette har oppstått det siste året, før var jeg OFTE ute på fest da mener jeg min 2ganger i uken minimun! men no i det siste har jeg drokket ofte aleine for at jeg synest d er godt å slippe alt dette ute livet! :P synest det er koselig å sitte aleine å drikke til jeg slokner... no har jeg nettopp hift ti meg ei flaske med rød vin, å har mer igjen, kjenner meg påen bare for å få sakt det... jeg lurer selv på om jeg har et alkohol problem, for jeg er veldig ung og jeg vet ikkje hva som er alkoholisme eller ikkje? men i morra nor jeg vokner(som vanlig) så synest jeg synd på meg selv osv...du kjenner deg sikkert igjen...jeg vurderer å gå til AA men jeg er ikkje helt sikker for jeg vet ikkje om jeg har et problem! jeg kjennør problemet ditt og jeg støtter deg!! håper du finner ut av det:)

ps: sorry vis dette er rotete skrevet er ganske påen som sakt:)

mvh: AA??!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på inntaket svarte jeg.. Om en person tar seg en øl på kvelden eller et glass vin til enmannsmiddag er fint, men å drikke seg full alene ssyntes jeg er tragisk.. Jeg drikker ikke selv alene for det faller meg ikke inn.

Å drikke seg full er patetisk enten du er alene eller sammen med noen. Man drikker ikke for å bli full, man drikker fordi det er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler spørsmålet i to jeg:

Er det patetisk å være alene? Nei

Er det patetisk å drikke? Nei, ikke hvis man gjør det med måte, og fordi man synes det er godt. Drikker man derimot fordi man vil undergrave/stenge ut problemer, vil jeg påstå at man har et problem.

Jeg vil uansett ikke påstå at noen er patetiske fordi de er alene og drikker. Det er kanskje noe jeg kunne ha sagt på ungdomsskolen, men bare -kanskje-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Emmanuelle

Jeg har ikke lengre noe imot at andre kan kose seg med et glass rødvin alene en kveld, men det tok tid å innse det. Kunne starte en stor krangel med min daværende samboer fordi han ville kose seg med en whisky på kvelden, og var skikkelig obs på enhver endring i oppførsel.

Pga alkoholisme i nær familie har jeg bestemt meg for å aldri drikke alene, men det er kun fordi jeg er redd for at jeg skal ta lett på det og så ta "bare en til".

Endret av Emmanuelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hyppigheten og inntaken som bestemmer om man er alkoholiker eller ikke, ikke om man drikker alene eller sammen med noen. Det er ikke noe være å drikke en gang i uka alene enn sammen med noen, og det er ikke noe bedre å drikke seg full hver kveld sammen med noen enn alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bor alene, trives i eget selskap, og er glad i vin. Da blir det ofte til at jeg er alene når jeg får lyst på et glass.. Få ting som er så herlig som å komme hjem, lage en diger salat, sette på høy musikk, synge med, og rydde og stelle litt hjemme mens man super i vinen.. :jepp: Driter i om noen vil kalle det patetisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...