Gå til innhold

Våknet i ett-tida .... tror det er starten på rier


Hermula

Anbefalte innlegg

... men nå er det lenge siden jeg har kjent noe. Sitter derfor oppe og er kjempespent ... spiser kvicklunch ... og burde nok vært oppe i senga å prøvd å fått sove litt. Voldsomt så gira man kan bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi så spennende!!!!! Har ikke kjent noe enda jeg....

Lykke til :) Får håpe det blir påskekyllinger på dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!!! Håper det er noe på gang for dere.

Var oppe i natt jeg og med kraftige rier. Men hos meg er det bare maserier, og har hatt det i 9 uker nå. Men er bra lei nå, for nå gjør de helt for jævlig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stillstand hos meg nå, så ... men et forvarsel må det vel ha vært. _Jeg er helt av i korsryggen, og magen er knallhard. Tror (og håper) at det ikke er så lenge igjen. Men ... det hadde jo vært en fordel at jeg og pappaen hadde blitt friske før fødselen. Nå går det i snørr og hosting og ømme muskler. Ikke akkurat perfekt opptrapping til en fødsel!!!

Momo - trasig med sånne masrier. Hadde det sist, men ikke så lenge som du har hatt det. Du skal se det skjer noe nå!!!

Rioja - du må fortelle hvordan det går med det!!! Spennende.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende at det begynner å skje ting hos oss april-mødre også!! :hoppe:

Lykke til alle sammen! :klem:

Selv har jeg ingen håp om at det blir fødsel i påskehelga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutten kom på termin 5/4. 3770 gram og 51 cm.

Vi har det strålende!  :)

Gratulerer så mye!! :blomst:

Her skjer det ingenting, er lei... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å bli redd for at jeg skal gå her å vente en mnd til. Jeg er klar for å føde når tid som helst. Murr murr! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så masse Rioja!! Også på termindato da!! :)

Her er det også liiiiite som skjer. Leieboer'n min har ikke noe planer om å komme ut - just yet... Masse liv og romstering i magen, men kjenner ikke snurten til kynnere, rier eller noe. Ikke så mye som en falsk sådann heller...

*tvinner tommeltotter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en våken natt.

Våkna ti på to. Dette måtte være rier. Ny runde mellom ti på tre med mellomrom til kanskje kvart over tre.

... og nå sitter jeg her og venter på mer.

Men .... det var vel bare trening denne gangen også!

Sukk!!!

Hvordan har dere det?

Rier - full fart og babyen er ute??? (Nei vet selvsagt at variasjonene er store!)

Nå er jeg veldig klar for at noe skal skje!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det litt som deg, Hermula, mye maserier/kynnere som aldri blir til noe mer. Heldigvis ikke så ille om nettene for meg, håper du får deg litt søvn til andre tider på døgnet. :klem:

Mine to andre fødsler har startet med helt svake rier som varer leeenge før de tar seg opp. Heldigvis går det relativt fort når jeg bare kommer forbi 4-5 cm. Veldig spent på hvordan det blir denne gangen, har gått til modningsakupunktur for å korte ned den første fasen. :)

Har nettopp kommet hjem fra ny vekstkontroll pga lavt SF-mål. Legen min målte det til 32 cm, 3 cm mindre enn en uke siden. Men da jeg kom på sykehuset så ble det målt til 36 cm, virker som om legen min trenger et kurs... :forvirret: Babyen hadde det kjempefint inni der og ser ut til å bli ganske stor. Synes godt den snart kan bestemme seg for å komme ut, er 2 dager på overtid og UTÅLMODIG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Fru Fomle.

Godt å høre at det er flere som er i samme situasjon.

Hva vil det si at du går til modning? Får du noen medikamenter, eller driver de bare å sliter å drar der nede? Det siste satte igang rier hos meg sist jeg skulle ha. Men ... ikke sterke nok til at fødselen startet opp.

Jeg er så spent, og utålmodig. Synes synd på de rundt meg dersom jeg skal gå å vente helt til mai!!!

Lykke til for deg i alle fall Fru Fomle :) Håper der skjer noe snart snart. Godt å høre at babisen har det toppers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da drar vi til sykehuset. Håper ikke vi kommer hjem igjen uten babyen da...

Må inn pga mistanke om svangerskapsforgiftning, da de fant eggehvite i urinen og blodtrykk på 185/110 hos legen nå nettopp.

Bare hjemom og pakker resten av bagen...

Kryss fingrene for meg da! :)

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fru Fomle.

Godt å høre at det er flere som er i samme situasjon.

Hva vil det si at du går til modning? Får du noen medikamenter, eller driver de bare å sliter å drar der nede? Det siste satte igang rier hos meg sist jeg skulle ha. Men ... ikke sterke nok til at fødselen startet opp.

Jeg er så spent, og utålmodig. Synes synd på de rundt meg dersom jeg skal gå å vente helt til mai!!!

Lykke til for deg i alle fall Fru Fomle :) Håper der skjer noe snart snart. Godt å høre at babisen har det toppers :)

Jeg har fått akupunktur for å modne. Dessverre kunne hun ikke tøye sist jeg var der fordi hodet lå for høyt. Men har det ikke skjedd noe til i morgen, så tror jeg at jeg ringer igjen og hører om det er mulig å få en time på kort varsel..

Huff, denne ventetiden er helt pyton.. Vi får bare holde ut som best vi kan.. :klem:

Da drar vi til sykehuset. Håper ikke vi kommer hjem igjen uten babyen da...

Må inn pga mistanke om svangerskapsforgiftning, da de fant eggehvite i urinen og blodtrykk på 185/110 hos legen nå nettopp.

Bare hjemom og pakker resten av bagen...

Kryss fingrene for meg da! :)

:vinke:

Oi, skal krysse alt jeg har og lykke til! :klem:

Så håper jeg vi begge er der inne en av de nærmeste dagene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til blueberry - og neste gang "vi snakkes" er det med deg og baby i armene :)

Var selv på ul i dag for å stadfeste leie til barnet. H*n har snudd seg og ligger med hodet ned - takk og pris.

Utover det kjenner jeg null og niks. Mye liv, spark og dytt, men ikke noe til "jeg-vil-ut"-tegn.

*tvinner tommeltotter - fremdeles*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har født før, faktisk for bare 2 år siden, virker det ganske fjernt hvordan riene kjentes ut og når.

Så, hva er rier, og hva er bare onde kynnere?

Det er vel resultatet om det kommer en baby ut eller ikke som avgjør det, sånn sett i ettertid, eller?!??!?! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en natt med rier!!!

I natt startet det ikke opp før i halv-fire-tiden. Da jeg vekket barnefaren for tidtaking litt før seks, begynte riene selvsagt å roe seg.

Det blir spennende hvor mange netter man skal holde på.

Fordelen med å ha rier på denne måten, tror jeg er at det blir en lettere tørn når de "virkelige" riene og jobben med å få ut babyen starter opp.

Sist jeg skulle føde, var det på nesten samme måten. Hadde masse rier natt til mandag. Så ble det stillstand før ettermiddagen torsdag, og jenta var ute natt til fredag. Med pendlende mann, ble han holdt hjemme fra jobb både mandag, tirsdag og selvsagt fredag :) Nå har han heldigvis slutta å pendle.

JA ja, stå på jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg tilbake uten svangerskapsforgiftning og uten baby... :sjenert:

Godt å vite at vi er friske både jeg og babyen da. Skal klare å vente på henne en stund til. ;)

Men har hatt modningsrier i dag mente jordmoren på sykehuset. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...