Gå til innhold

Etterlysning: Oppskrift med røkt laks og pasta


skrue

Anbefalte innlegg

Mener jeg leste en oppskrift her i forrige uke eller noe slikt noe som handler om en enkel rett med røkt laks, pasta og litt til. Det er dette "litt til" jeg ikke husker helt og gjerne skulle ha lest en gang til, men jeg finner ikke innlegget. Kanskje jeg har drømt alt sammen eller er blitt blind. Noen som vet hva jeg tenker på? Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den ligger som et av de siste innleggene i den tråden som heter "Noen som vil være med i en matklubb?" (Orker ikke å lage lenke. :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal lage pasta med røkelaks, asparges og sitron/fløtesaus på fredag, og har sikkert nevnt det i ukemeny-tråden. Kan finne fram lenke til oppskrift hvis det er den du tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en "moderne" italiensk klassiker og finnes i mange varianter. En enda bedre med røkt ørret spør du meg, og det blir veldig godt om man lar noe av fisken varme seg i sausen i 2-3 minutter og rører inn resten helt på slutten. Jeg har også laget oppskriften med fløte som bare varmes til den tykner, og bruker ofte timian som krydder, det passer veldig godt til. Et generøst dryss med pepper er et must, og parmesan er heller ikke dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...