Gå til innhold

Marnas bryllupsdagbok

Marna

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med bryllupet Marna!! Håper dere får en fantastisk flott dag!!! Kos dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er jeg nygift og verdens lykkeligste fru! Hadde en uforglemmelig bryllupsdag i går, alt gikk smurt og gjestene koste seg :)

Og vi fikk vanvittig mye fint i gaver :)

Slapper av med slekt og familie nå, kommer tilbake ved en senere anledning.

Til dere som venter; Gled dere, dagen var over all forventning (og jeg hadde skyhøye forventinger altså), men nå er det godt å ha bryllupet overstått. Nå er det bare å glede seg på å se bryllupsbildene :-D

Det er superdeilig å være fru!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå, GRATULERER!!

vi gleder oss også til å se bilder... :sjenert::fnise:

OG: hvordan falt morgengave i smak hos din kjære???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at dagen sto til forventningene! :juhu:

:hjerte::hjerte: GRATULERER :hjerte::hjerte:

OG: hvordan falt morgengave i smak hos din kjære???

Det lurer jeg også på :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du hadde en fin dag!!! :juhu: Gleder meg til å se bilder hvis jeg får lov! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for alle gratulasjoner!

Bilder og referat kommer etterhvert, lover ikke ut noe tidspunkt, da jeg har endel småplukk å gjøre unna ennå.

Mannen min ble kjempe overrasket over morgengaven, og han synes de var kjempefine. Det ble en suksess :-D Jeg fikk diamanter i form av smykke og klokke, så jeg ble utrolig fornøyd jeg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frua! :)

Dere skal få bildene vi tok også, men det er nesten 300 bilder, så dere får dem når vi treffes neste gang tror jeg. Er ikke bare bare å sende så mange bilder! ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrållan: Tips - Lag deg en konto hos Eurofoto e.l. Da kan du gi Marna tilgang så hun kan laste ned/bestille bilder, pluss det er mye lettere for deg å laste opp enn å sende ett og ett bilde på mail. Dessuten veldig greit å ha backup av bilder på en slik konto :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg sånn til å høre mer om dagen deres :klem:

Blir det forresten ny dagbok på deg om ikke så lenge nå?? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er jeg godt gift, og det er deilig!!!

Her kommer endelig et referat fra mitt bryllup:

***Sendte bort mannen til sine foreldre i 1 tiden natt til den 14.6, siden vi (jeg) hadde bestemt at den skikken om å ligge hver for seg natten før bryllupsdagen skulle vi holde på. Det var veldig rart å si god natt og vite at nestegang vi så hverandre var i kirken. Jeg la meg i 2 tiden, det var utrolig mye småplukk som måtte ordnes. Så fredangen var helt kaotisk, jeg hadde ikke kontroll på noe. Bordene ble dekket, og lokalet ble utrolig nydelig pyntet synes jeg.

Jeg hadde klokken på til 7, og da den ringte var jeg en smule trøtt og lå og småduppet til i 7.30 tiden. Da var det på tide å stå opp, jeg klippet ut bildene som vi skulle ha av oss i lokalet (ble ikke helt ferdig, så resten måtte min svigerinne ta seg av...) Spiste en brødskive til frokost, så ble jeg kjørt ned til frisøren av min onkel til kl 8.30.

Den ene forloveren ventet, den andre kom like etter vi gikk inn. Jeg var rolig, tenkte at i dag er dagen, men det hele var bare så utrolig merkelig. Frisøren rullet håret, og jeg måtte sitte med hårtørker en god stund. Imens leste jeg talen til min kjære høyt for meg selv. Så fikk vi frukt og champagne (min gravide forlover fikk alkoholfri champagne, så vi måtte sprette to flasker :) ) Gikk på do i gangen på "senteret" to ganger, begge gangene ble jeg sett på, rart dette... Klokken 10 kom fotografen, han knipset noen bilder nå og da. Så ble jeg sminket, det var godt det. Etterpå tok hun ut krøllene, satte opp noe av håret og krøllet resten med krølltang. Og sprayet og sprayet... Så fikk jeg ta på meg brudekjolen, og etterpå ble sløret festet. Tiaraen kom også på, klokken tikket og gikk mot 11.30. Sendte forloverne for å hente blomstene, og brudebuketten var bare nydelig. Og begge forloverne til min kjære fikk knapphullsblomst, samt min pappa og mannen min. Forloverne dro, og jeg sto og ventet på skyss. Nå var jeg utrolig spent og litt stresset for om skyssen snart kom. Ringte på pappa, de var like rundt hjørnet. Jeg betalte og ble hjulpet inn i en midnattsblå PV, den var kjempefiiiin! Så kjørte vi avgårde.

Kom fram like før klokken 12, og gikk inn i gangen. Kirketjeneren kom ned, og plutselig ble jeg usikker på hvilken side vi skulle gå på, klarte ikke å tenke klart. Men vi fikk da svar, og jeg sto og trippet litt mens kirkeklokkene slo. Det var godt å ha en hånd å holde tak rundt, selv om jeg ikke var SÅ spent som jeg hadde sett for meg å være. Så åpnet dørene seg, og orgelet begynte å spille. Vi gikk nedover i et sakte tempo, prøvde å se hvor alle satt, men det var litt for mange folk der, var så fokusert på å se på alle at jeg ikke så opp på mannen min før jeg nesten var helt fremme. Leppa mi skalv da jeg kom inn, klarte ikke å stoppe den. Så den fikk bare kjøre sitt eget løp, jeg aner ikke når det stoppet med skjelvingen sin, hehe. Så ble jeg overlevert til min kjære, som ikke visste helt hvor han skulle se for å ikke gråte, siden søsteren og faren hans gjorde nettopp det. Oppe i kirken der vi satt, ventet våre 4 flotte forlovere. Mine i matchende lilla kjoler, hans i sort dress og matchende lilla slips. Sermonien gikk fort synes vi selv, solisten var bare helt superflink, flere som har sagt det etterpå også. Han sagn først "den finast eg veit" og etterpå "amazed". To av mine søskenbarn leste tekster, og de var kjemeflinke de også. Vi valgte jo å gjenta etter presten da vi skulle si ja, og det gikk veldig bra. Tviler på at alle i kirken hørte alt vi sa, men for oss var det bare helt rett, vi hørte hvert ord. Fotografen knipset noen bilder, men jeg tror ikke det ble så mange. Blir spennende å se prøvebildene når de kommer.

Etter vielsen var over fikk vi gratulasjoner på kirketrappen, og fotografen fikk knipset noen bilder, mannen måtte løfte meg og det ble litt latter utav det, sløret for hit og dit siden det blåste endel. Etter bildeseansen dro vi for å ta bilder, med blikkbokser på slep etter bilen. Tok de av etter vi hadde passert kirken, de bråkte så fælt. Tok mesteparten av bildene ute, hadde med foloverne som gode hjelpere, samt sjåføren holdt den runde dingsen for å reflektere solen. Hadde perfekt vær, litt overskyet, men sol. Så dro brudeparet til studioet og tok noen innebilder. Klokken 15.30 var vi på plass på lokalet, og der fikk vi champagne (saracco, nyyyyydeli) i de fine graverte glassene våre. Skålte og gikk litt rundt før det ble middag like før kl 16.30.

Satt tilbords fra kl 16.30 til klokken var rundt 20.30. Maten var kjempegod, kokken svarte til forventningene så det holdt. Toastmasteren var kjempeflink, det var bare en fryd, vi koste oss som bare det. Min pappa holdt hovedtalen, så fikk min mann holde sin tale, han var kjempeflink!!! Så ble det min tur, var veldig nervøs, men det gikk bra! Delte ut 12 roser til han, for hver ting jeg setter umåtelig stor pris på hos han. Og så avsluttet jeg med et dikt jeg hadde hørt på en film for kjempelenge siden, og midt i det så jeg at min kjære måtte tørke noen tårer. Og da ble jeg litt satt ut, og måtte ta en liten kunstpause... Men jeg kom meg gjennom, og jeg er veldig glad for at jeg gjorde det. Etter min tale var det forloverne sin tur, mine først. Helt satt ut over hvor flinke de var, de var kjempenervøse, men det kunne man ikke merke i det hele tatt! Forloverne til mannen var også helt vanvittig flinke! Helt herlig. Så hadde tanten til mannen min diktet en kjempefin sang, lo så jeg gråt faktisk, det er skjelden jeg gjør av slike selvkomponerte sanger. Så hadde min svigermor laget en lang og helt utrolig fin limerik, da ble jeg overrasket da! Og en av mine to brødre holdt tale for begge to, de har bestilt en suitte til oss for vår første bryllupsdag. Og de delte ut en rosa lapp til hver enkelt, der de oppfordert alle til å skrive et råd/tips om hvordan de får ekteskapet/samboerskapet til å vare i tøffe tider og til hverdags. Alle rådene ble samlet sammen i en eske med hull i, og den får vi overlevert på hotellet om et år. Siden de fleste ekteskap går litt i berg og dalbane. Synes dette var genialt. Tilslutt ble det takk for maten tale av min manns onkel, kjempeflink han også. Fikk inn alle kjøkkenpersonell, og gav en stor applaus til dem, de hadde virkelig stått på.

Etter middagen ble det tatt noen utebilder, og nesten umiddelbar kaffe, omorganiserte langbordet til småbord. Mye gode kaker, bryllupskaken var søt men god. Matet hverandre med en skje kake før de andre fikk slippe til :) Det var bare en narrekake også, en i skumgummi med krem rundt, to som prøvde seg, men vi fikk den unna rimelig raskt.

Så begynte bandet og spille og vi danset vår brudevals til "trønderbrura", som seg hør og bør her i trivelige Trøndelag :-D Dansen gikk veldig bra, jeg fulgte bare etter mannen min jeg, hehe. Og han hadde mer peiling enn jeg hadde trodd. Så ble det åpen bar, og folk koste seg utover de sene nattetimer.

Det ble nattmat kl 2.30, deilig spekemat som vi har rester av ennå :ler: Vi fikk skyss til hotellet i 4 tiden, var på hotellet i 4.30 tiden. Riiiiiiimelig sliten av dagen. Min mann er regnskapsfører for dette hotellet, så da vi kom ble vi møtt med champagne i kjølenen, frukt, tvist og mye lys vi kunne tenne. Overnattingen og alt av mat og drikke var deres bryllupsgave til oss!!! De hadde også koblet ut strømmen, så noen lys måtte tennes :) Vi åpnet champagnen, tok oss en halvt glass og koste oss, nygifte og utrolig forelsket. Mannen min og jeg, det er bare å glede seg alle som har dette til gode! På morgenen våknet jeg kl 9, da var det tid for morgengaver :) Jeg åpnet først, jeg fikk nydelig diamantsmykke og klokke med diamanter, Kjempefint var det!!! Og mannen ble kjempeoverrasket over bildene han fikk, han likte dem kjempegodt!!! En stor suksess. Så fikk vi opp et kjempefint fruktfat opp på rommet vårt, med juice og kaffe som vi spiste litt av før vi ble hentet 11.30 av min svigerinne. Vi arrangerte felles frokost, foreldrene hadde vært kjempeflinke til å ordne. Kom ganske mye folk også, koste oss der til de fleste dro i 13.30 tiden. Så ryddet vi :)

Mye stress og slit for EN dag, men så verdt det. Det er følelsen jeg sitter igjen med. Hadde kanskje trodd at det skulle bli litt trist og vemodig i ettertid, men siden vi ikke kunne hatt en bedre dag og ikke angrer på noe, er det godt å ha dagen der som et nært og kjært minne.

Vi er :bryllup: , mann og kone :hjerte:

Ang bilder, for de som vil ha et glimt av vår store dag, send meg en PM ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du ville dele historien med oss Marna :klemmer:

Hørtes ut som dere hadde en helt uforglemmelig og fantastisk dag, ble litt rørt her jeg satt og leste om hele dagen deres :rødme:

(Og jeg vil veldig gjerne se bilder..... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, sier som Tassie - jeg ble litt rørt her jeg :rødme:

Høres ut som en fantastisk dag, tusen takk for at du delte med oss! Det har vært veldig trivelig å følge deg i planlegginga :klem:

Vil også gjerne se bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååh blir helt rørt jeg :) Gleder meg bare mer og mer til vår dag kommer :rødme:

kan jeg få se bilder.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyyyydelig referat! :hjerte: akkurat sånn jeg husker dagen og! :) menneh du... hos frisøren, du leste ikke talen høyt for deg selv - du leste den høyt for oss alle! :ler: Ikke greit når man sitter under sånn duregreie... ;)

Jeg vil også se bildene! :rosasmil: kanskje jeg har sett dem før, men jeg vil seeeee!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...