estrella Skrevet 6. april 2007 #21 Skrevet 6. april 2007 Husker ikke når foreldrene mine startet med å gi meg ukelønn, men vet at når jeg gikk i 5 klasse var det 50 kr i uka hvis jeg hadde gjort alle oppgavene mine(rydde og vaske rommet, tørke støv, bære ut boss osv..). I tillegg til ukepenger fikk jeg penger for å passe på den ene søstera mi. I 7-8 klasse økte ukelønna. Fikk 75 kr i uka, hvis jeg gjorde alt jeg skulle. Svarte jeg frekk(hehe.. hadde en tendens, eller har kanskje?) så ble det trukket 5 kr for hver gang. Ble etterhvert veeeldig snill. I 9-10 gadd jeg liksom aldri å hjelpe til i huset for penger. Hjalp til med vanlige rengjøringsting, uten å få penger. Fikk da når jeg trengte. Passet også småsøsken(2-4-10), så fikk litt penger for dette. Nå bor jeg ikke hjemme, men siden jeg er under 18 år, så får jeg 3000 kr i mnd tilsammen av foreldrene mine. Til leie, og nødvendige ting. Får også litt ekstra av og til. Så passer jeg de to minste(som regel gratis:-P. De er så herlige at jeg trenger ikke penger for det). Hadde deltidsjobb, men fikk ikke tid til både den og skolen, så jeg passer noen unger av og til. Får fort 300 kr pr kveld. Siden jeg er eldst har det vært litt forskjell på pengene vi har tjent. Når jeg fikk 75 kr i uka, fikk brødrene mine(1 og 2 år yngre enn meg) 50 kr(delvis fordi de gjorde mye mindre), og hun som er 10 år nå, fikk litt når hun gjorde litt(forstod det ikke helt..så hun bare fikk hvis hun har snill og gjorde det hun fikk beskjed om). De to på 2 og 4 de har ikke startet med ukelønn. De tror de er rike når de har en femkroning
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå