Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvis det er mus med en knapp, bruker du epletasten sammen med musa som blir høyre klikk.

Det funker ikke på min. Her er det "ctrl" som gjelder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg vet ikke sikkert når leopard kommer ut, men tror det kommer før høsten.

Siste versjon av tiger kom nå nettopp så da er det vel ikke lenge før den kommer uansett.

Bør jeg vente med å kjøpe Mac til den har kommet ut?

Skrevet (endret)

Med mindre du har tenkt å spille masse på maskina di er Mac knall. Enkel å bruke, uten virus og mye mer estetisk pen enn pc :P Dessuten mye bedre når det gjelder bildebehandling og slikt. Word, Photoshop og alt sånt får du til Mac også. Mac ftw!

Bare se her :D

Det er vel ingen tvil ;)

Endret av miow
Gjest Tweek
Skrevet
Det funker ikke på min. Her er det "ctrl" som gjelder.

Merkelig.. Hvilken har du?

Bør jeg vente med å kjøpe Mac til den har kommet ut?

Jeg ville gjort det. Så får du jo tid til å spare litt opp, og være sikker på at du velger riktig.

Med mindre du har tenkt å spille masse på maskina di er Mac knall. Enkel å bruke, uten virus og mye mer estetisk pen enn pc :P Dessuten mye bedre når det gjelder bildebehandling og slikt. Word, Photoshop og alt sånt får du til Mac også.

Mac-reklamene er dritkule og har nettopp sett alle igjen :ler:

Men i london er den en annen "mac" :(

Gjest Tweek
Skrevet

Foresten så kan du spille på mac hvis du har intelprosessor.

Jeg har sims på windows delen

Skrevet
Med mindre du har tenkt å spille masse på maskina di er Mac knall. Enkel å bruke, uten virus og mye mer estetisk pen enn pc :P Dessuten mye bedre når det gjelder bildebehandling og slikt. Word, Photoshop og alt sånt får du til Mac også. Mac ftw!

Det er vel ingen tvil  ;)

Haha, kule reklamer!

Er ikke Photoshop laget for Mac i utgangspunktet?

Har ett spill jeg skal kjøpe, og har allerede sjekka at det er kompatibelt med Mac eller hva det heter..

Skrevet
Foresten så kan du spille på mac hvis du har intelprosessor.

Jeg har sims på windows delen

Intelprosessor?

Har MacBook det?

Grr, og nå er datan treig fordi den har stått på i litt for mange timer (siden klokka halv 8!) :sur:

Skrevet

Da kan jeg jo si det sånn, at min noen år gamle iBook pleier å stå på hele dagen (uten at jeg bruker den hele tida) og den blir ikke tregere av den grunn ;) Mac er ganske så smart.

Skrevet

Var en - tanta mi kanskje? - som sa at Mac skal stå på hele tiden, også om natta, fordi den da står og oppdaterer seg selv eller noe sånt.. Stemmer det?

Gjest Tweek
Skrevet

Mhm, dessuten kan man velge selv hvor lenge skjermen står på uten at noen bruker datan, og når den går i pausemodus og dvale. Jeg skrur av dataen av og til, men som regel setter jeg den bare i dvale om natten (som om macen er i koma) så trykker jeg bare på tastaturet når jeg trenger den..

Jeg liker wigdetene, som kommer frem når man trykker på f13 eller midt på musa. Jeg skriver alltid huskelister og dvs andre ting, samt at jeg har valuta kalkulator så jeg vet hva eks. mascara på sn koster i norske kr.

Gjest Tweek
Skrevet

Den oppdaterer seg når det kommer nye oppdateringer, og da kommer det opp på skjermen din. Men da må du ta omstart så funker det.

Skrevet

Så kjekt at man kan velge når den går i dvalemodus og sånt!

Den datan her gjør sånt når det passer den selv! Og da er det som oftest umulig å vekke den igjen uten å restarte! :sur:

Gjest Deception
Skrevet

Ang. programvareoppdatering, kan du selv bestemme hvor ofte den skal sjekke for oppdateringer. Det er ikke nødvendig å la maskinen stå på hele døgnet kun pga. oppdateringene.

Jeg har selv en MACBook, kjøpt i august, og er veldig fornøyd. Jeg hadde litt kluss med batteriet, som ikke tok lading, men fikk tilsendt nytt, og etter dette har alt funket utmerket. Jeg hadde tidligere en iBook.

Skrevet

Jeg har PC og Mac (sistnevnte pga jobb) og synes at de fungerer greit begge to.. til hvert sitt bruk. Jeg har en Macbook Pro og den er forsåvidt lekker å se på og virker helt fint til grafikk, bildebehandling og sånt, men den er elendig når det gjelder trådløse nettverk.

Om du skal ha EN maskin som skal brukes til skriving og surfing, så ville jeg valgt en PC tror jeg. Om du skal jobbe med grafikk eller har spesiell interesse for Mac, så bør du kanskje velge Mac.

En Mac koster som regel en del mer enn en tilsvarende PC også. Og jeg er ikke sikker på om det er verd de ekstra kronene og du bare skal ha en skole-PC.

Skrevet

En Mac/data vil bli brukt til:

-Skoleoppgaver

-Bilderedigering

-Musikk

-MSN

-Rollercoaster

-Internett

-Lage hjemmesider, blogger ol.

Kanskje mer..

Den skal også kunne flyttes rundt, til og fra skolen osv.

(Det går nemlig ikke med den bærbare vi har nå, er alt for tumg).

Hva gjør den dårlig når det gjelder trådløse nettverk?

Og hvor brukervennlig er den?

Altså, jeg kan INGEN TING om data og sånt.

Kan å laste ned MSN og det er ca det jeg kan...

Skrevet

BAre en liten kommentar til at mac fungerer dårlig med trådløst nettverk, det stemmer ikke her. Jeg har faktisk aldri hatt så få problemer med trådløst nettverk som med macbooken. Fungerer helt utmerket! Var vel faktisk på det trådløse nettverket 5-10 minutter etter jeg pakket opp macbooken første gang, og jeg har ikke falt ut siden!

Skrevet

Husk at du kanskje ikke kan bruke programvaren du har til Windows på en Mac. Da må du i såfall intsallere Windows i tillegg. Om du kjøper en Mac og ender opp med å bruke windows til 99% av oppgavene er det bortkastede penger.

Alt du nevner kan gjøres på en PC med Windows.

En annen ting som kanskje bør nevnes er at det er lettere å få hjelp til ting når du kjører Windows på en PC. Det er flere som har peiling på PC enn på Mac. Det kan være greit å vite om man kan lite selv.

Det som er mitt problem med trådløse nettverk er at Macbooken min ikke finner alle trådløse nettverk og at den ramler ut veldig ofte. Jeg kan koble til 5 trådløse nettverk hjemme med PC-en, mens Mac-en ikke fikser et eneste ett.

Jeg skal ikke si et vondt ord om Mac, men slik du beskriver det, så tror jeg faktisk at du har mer nytte av en PC.

Skrevet

Husk at du kanskje ikke kan bruke programvaren du har til Windows på en Mac. Da må du i såfall intsallere Windows i tillegg. Om du kjøper en Mac og ender opp med å bruke windows til 99% av oppgavene er det bortkastede penger.

Alt du nevner kan gjøres på en PC med Windows.

Hva skulle det være? Jeg skal ha office pakka i tilfelle, og roller coaster som jeg vet funker på Macen.. alt annet jeg trenger ligger på Macen fra før av..

En annen ting som kanskje bør nevnes er at det er lettere å få hjelp til ting når du kjører Windows på en PC. Det er flere som har peiling på PC enn på Mac. Det kan være greit å vite om man kan lite selv.

Det er sant, men nå har jeg ei tante som har jobbet med Mac i alle år, og kjenner også andre som ha Mac, så sånnsett tror jeg ikke det blir noe problem.. Men såklart, er jo verdt å tenke på det.

Det som er mitt problem med trådløse nettverk er at Macbooken min ikke finner alle trådløse nettverk og at den ramler ut veldig ofte. Jeg kan koble til 5 trådløse nettverk hjemme med PC-en, mens Mac-en ikke fikser et eneste ett.

Den her datan sliter med mye av det samme, så tror ikke det er bare Mac som er sånn nei!

Jeg skal ikke si et vondt ord om Mac, men slik du beskriver det, så tror jeg faktisk at du har mer nytte av en PC.

Joa, det kan godt hende. Men, jeg har lyst til å prøve noe nytt.. og lyst til å finne ut om Macen er bedre enn andre dataer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...