sebra Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 hvilket bruker du? hvilket vil du ikke anbefale og hvorfor?
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 Jeg vil ikke anbefale noen av de de selger i dagligvare butikker, men det er vel mest fordi bikkja har matallergi, og får utslett av de fleste (ikke absolut alle, men ganske mange)... Jeg bruker Royal Canin, men tenkte å gå over til Olivers allergifor som man får kjøpt på nettet og levert på døren. Ganske mange som har anbefalt dem
Gjest Deception Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 Vi forer med vom- og hundemat, som vi kjøper i frosne kilospølser. Før vi begynte med dette foret, slet hunden med kløe, selv om vi brukte allergikerfor fra Purina Pro Plan. Nå klør han ikke lenger, og glefser i seg maten med stor appetitt. Så til tross for litt klin og ekkel lukt, anbefales det på det varmeste.
Hubble Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 Jeg bruker Royal Canin Maxi Adult til min hund. Det var dette foret min oppdretter brukte, og det ble da naturlig at jeg fortsatte med det. Har innimellom vært innom både Hills, Lonestar og Olivers, og har egentlig ingenting å utsette på disse forene, men har altså gått tilbake til RC, da jeg syns hunden min fungerer best på dette foret. Lite avføring, flott pels, og generelt en frisk og glad hund sier meg dette. Det vil vel alltid være individuelle forskjeller og variere fra hund til hund hvilket for som passer best til den enkelte.
Frey Skrevet 1. april 2007 #5 Skrevet 1. april 2007 Eukanuba small maintenance. Men jeg vil anbefale å finne det foret som din hund fungerer best på, og det er ikke nødvendigvis det min hund fungerer best på Ps ang Olivers: be om forprøver først for å se om bikkja i det hele tatt vil spise foret. Hun her hjemme bare snusa på det og kikket på meg - og gikk.
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 2. april 2007 #6 Skrevet 2. april 2007 Ps ang Olivers: be om forprøver først for å se om bikkja i det hele tatt vil spise foret. Hun her hjemme bare snusa på det og kikket på meg - og gikk. ← Takk for tipset, det skal jeg gjøre, selv om jeg ikke tror det blir noe problem. Før var hun helt UTROLIG kresen, men etter at hun begynte å reagere og få kortison-piller har hun aldri sagt nei til noe som helst. Undelrige lille ulven
Gjest nimbus Skrevet 2. april 2007 #7 Skrevet 2. april 2007 Vi har brukt både eucanuba og royal canine før, og det var helt ok, men har nå gått over til norwegian polar, et frossent for. Stinker hoggorm og døde dyr, men hunden elsker det, har fått den blanke pelsen, og har mye mindre avføring (annenhver dag i stedet for 2 ganger daglig). Klør mindre gjør han også, og har fått utrolig myke poter... Er billigere enn det gamle foret, men mer slit. Før jeg så resultatene hadde jeg tenkt å gå tilbake til tørrfor, for det er unektelig mye enklere.
rangi Skrevet 2. april 2007 #8 Skrevet 2. april 2007 (endret) Det er umulig å anbefale et for foran et annet til til en hund man ikke vet noe om. Alle for du får kjøpt i dyrebutikker eller hos veterinærer er gode for, noen hunder funker best på Eukanuba, noen på Royal Canine og andre igjen på Hills etc. Når du velger for til hunden din må du passe på at det dekker hundens næringsbehov og passer til aktivitetsnivå, str, rase osv. Andre for kan også være bra, Labb f eks selges hos Felleskjøpet og mange hunder funker utmerket på dette foret. Selv bruker jeg Royal Canine energy 1800 til min KV, det er et høyenergi for til veldig aktive hunder. Pelsen skinner så man kan speile seg i den, avføringen er fin og hunden er glad og frisk. Vær forsiktig med for mye våtfor pga tannstein. Endret 2. april 2007 av rangi
Helen Skrevet 3. april 2007 #9 Skrevet 3. april 2007 Vi bruker Labb fra felleskjøpet til vår Berner Sennen, vi er veldig godt fornøyd med det foret.
Eføy Skrevet 3. april 2007 #10 Skrevet 3. april 2007 Vi bruker Pro Plan Adult. Hunden er kjempeglad i maten i hvertfall. Hunden har vi kun hatt i litt over en måned, så jeg vet ikke om jeg kan anbefale det ennå. Hun har nemlig mistet litt pels på snuten og halen, men etter at hva vi har undersøkt, kan det ha med hennes tidligere livsstil å gjøre. Pelsen forøvrig har blitt veldig bra. Nå skal vi begynne å tilsette SalmoPet, så det blir spennende å se om pelsen på snuten og halen kan komme tilbake.
Julie Skrevet 4. april 2007 #11 Skrevet 4. april 2007 Forer også med Pro Plan. Har prøvd flere ulike merker, men er fornøyd med Pro Plan. Vurderte også Norwegian Polar, men pga liten fryser droppet jeg det. Ser vi har samme rase rangi, hvor kommer din fra? Julie
Gjest Lea Skrevet 4. april 2007 #12 Skrevet 4. april 2007 Vi forer også med Pro Plan og er veldig fornøyd. Har prøvd ganske mange typer etter hvert, men nå har vi slått oss til ro med Pro Plan tror jeg. Mange har gode erfaringer med Eukanuba, men hunden vår kastet opp hele tiden når hun fikk det. Da var det vel egentlig ikke noe poeng i å fortsette med det heller.
rangi Skrevet 4. april 2007 #13 Skrevet 4. april 2007 Ser vi har samme rase rangi, hvor kommer din fra? Julie ← Min KV kommer fra Kennel Lofotrypa.
Gjest *Tara* Skrevet 4. april 2007 #14 Skrevet 4. april 2007 Vi bruker Labb fra felleskjøpet til vår Berner Sennen, vi er veldig godt fornøyd med det foret. ← Det var det foret som kom best utav testen på TV2 Hjelper deg Veldig få av de andre forene inneholdt hva som faktisk står på pakken - og det er jo litt skremmende. Jeg reagerer litt på hva dere sier om hundens avføring. Hva er gale med at hunden gjør fra seg hver dag? Hvorfor spise for som gir avføring annenhver dag ... Skulle tro at det var bedre og sunnere med daglig avføring?
Kristin Skrevet 4. april 2007 #15 Skrevet 4. april 2007 (endret) Vi bruker Labb fra felleskjøpet til vår Berner Sennen, vi er veldig godt fornøyd med det foret. ← Det bruker flat'en vår og. Startet med Hills fra han var valp, men han fikk utslett og kløe i ørene. Brukte så en periode med Eucanuba. Men de siste årene har han fått Labb.... Endret 4. april 2007 av Titti73
Eføy Skrevet 4. april 2007 #16 Skrevet 4. april 2007 Jeg reagerer litt på hva dere sier om hundens avføring. Hva er gale med at hunden gjør fra seg hver dag? Hvorfor spise for som gir avføring annenhver dag ... Skulle tro at det var bedre og sunnere med daglig avføring? ← Det er vel ikke noe galt i at hunden gjør fra seg hver dag. Etter hva jeg har hørt, bruker en voksen hund 9-15 timer på å fordøye maten, så da vil det naturlig nok bli avføring en gang i døgnet også. Men det er kanskje også positivt at hunden bare bæsjer annenhver dag, siden den da antagligvis får tatt opp maksimalt med næringsstoffer fra foret? Eller har jeg misforstått?
gizmoo Skrevet 10. april 2007 #17 Skrevet 10. april 2007 Bruker science plan Hills adult på vår lille Beagle, og hun elsker det! Vet at det ikke kom så bra ut i TV2 hjelper deg-testen, men vår hun nekter å spise Labb... Hun er veldig sta så hun spiser det ikke uansett om hun ikke får noe annet... Kan jo ikke la lille boffsen gå og sulte heller
Lillie Skrevet 10. april 2007 #18 Skrevet 10. april 2007 Bruker Labb fra Felleskjøpet. Etter å ha prøvd litt forskjellig, endte vi opp med dette foret. Er veldig fornøyd
Ugla Skrevet 10. april 2007 #19 Skrevet 10. april 2007 Vær forsiktig med for mye våtfor pga tannstein. ← Det kommer helt an på hvilken hund du har!!! Har du en hunderase som er disponibel for magedreining, så skal den ikke ha tørrfor!!! Som min veterinær sier: det er enklere å behandle tannstein enn magedreining, derfor anbefaler de våtfor! Dette har jeg (desverre) erfaring med... Så til trådens spørsmål; jeg bruker Labb hundefor, og er godt tilfreds med det.
Montezuma Skrevet 10. april 2007 #20 Skrevet 10. april 2007 Gutten vår er utrolig kresen og nektet å spise det aller meste. helt til jeg prøvde et for meg helt ukjent for i dyrebutikken som heter Flatazor. Det elsker han! Men jeg synes kanskje han så lit penere ut i pelsen da han fikk Royal Canin........ Men det var et svare strev å få i han noe som helst av det, så jeg har slått meg til ro med at det er bedre med en mett hund enn en blank hund! Må innrømme at jeg har fått lyst til å prøve Labb etter den testen, da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå