Gå til innhold

Oss to...


alvine

Anbefalte innlegg

Liste for de siste dagene:

Mandag

Kjoleprøving: Forhåpentligvis den siste.

Strømper: Ivory eller hudfargede

Undertøy: Stikk innom brudesalongen og prøv.

Veske: Se om du finner ei gullfarget veske.

Belte: Sy selv, evt kjøp på brudesalongen.

Bestill pedikyr og manikyr og time for farging av vipper og bryn.

Tirsdag

Pedikyr

Farge vipper og bryn

Kjøp inn det vi mangler til meny og bordkort

Onsdag

Chips/Snacks: Kjøp nøtter, potetgull og annet

Sjokolader: Kjøp inn twist og annet snop

Musikk – Laste ned musikk for enhver smak og brenne cd-er.

Transport: Bestill maxitaxi til hotellet på kvelden for oss og gjestene. Ordne transport til lokalet for gjestene.

Lag bordkort: Silketråd med navn knyttet rundt glass, eller ha navn på menyer.

Lag meny: Lage selv i samme stil som invitasjonen. Skriv ned menyen og barkart. Ha med kjærlighetssitat og en personlig hilsen.

Torsdag

Frukt og kjeks: Kjøpe inn frukt. Frukt vi ønsker: Jordbær, melon, kiwi, kirsebær/moreller, banan, appelsin, noe kjeks.

Vaske bilen

Frisør til sambo

Manikyr

Blomster: Plukke ut det jeg vil ha, og diskutere borddekorasjonene

Fredag

Hente smykket

Pakke brudens veske: Litt sminke, hårspray, kleenex, ekstra hårspenner, parfyme, tyggis, drops, ibux

Pakke bag til dagen derpå: Nattøy, undertøy, morgengave, sko og klær til dagen etter, toalettsaker, kamera

Bake kaker: Mamma hjelper med torsdag og fredag. Ønsker suksessterte, verdens beste, ostekake, marsipankake og noe kjeks og småkaker. Lag små kaker!

Hente blomsterdekorasjoner (sett de kjølig)

Levere kjole og tilbehør til frisøren

Frakte gjester fra flyplassen til hotell

Pynte lokalet, ta med:

- Bordpynt: Servietter, menyer, bordkort, lys med tilbehør

- Fyrstikker

- Blomster

- Kaker og kakefat og skåler, vase til buketten

- Godteri og snacks

-CD-er

Kose oss sammen med gjestene på kvelden: Grilling hvis det blir fint vær, evt ut å spise på restaurant.

Lørdag

10.00 - Frisør: Møt opp, vask håret kvelden før

11.00 - Blomster: Bukett og hårpynt ankommer frisøren, forlover kommer også da

13.30 – Vielse: Møtes 13.30

16.00 - Fotografering: Bilder i studio og ved sjøen

17.30 - Gjestene ankommer lokalet: Velkomstdrink og frukt/kjeks

18.00 - Vi kommer

18.30 - Middagen blir servert

Har egentlig ikke noen plan utover kvelden. Skal jo ikke ha noen kaffegjester, så da bruker vi den tiden vi trenger på forett, hovedrett og dessert. Skal ikke ha taler eller sanger, så vi regner ikke med at det tar så lang tid. Etterpå får gjestene strekke på beina og trekke frisk luft, mens servitørene omrokkerer til to mindre bord. Deretter åpnes baren og kakene settes frem. Lokalet stenger 01.30.

Etter bryllupet:

Takkekort: Lage selv, i samme stil som invitasjonene, og festprogram, Hvem sende til?

Bryllupsalbum: Lag scappealbum fra bryllupet, både til oss og som julegave til mams, paps og svigers.

Bryllupsreise: Bestem, Bestill, Pass, Visum?, Vaksine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:wow: Jeg er bare så mektig imponert over dagboken din og alle de fine tingene du legger ut bilder av :)

Det kommer til å bli ett vakkert bryllup, som jeg så gjerne skulle vært i :ler:

Tenk at på lørdag er du gift :juhu:

:klem:

Tuuusen takk susiepia :klem: Er så hyggelig med slike kommentarer. I allefall nå i innspurten, når jeg begynner å tvile på om alt matcher og er fint nok :sjenert: Håper dagen blir så flott som jeg ser for meg :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Alt ser helt utrolig nyyydelig ut!! :) Tenk, om noen dager er gift! Det må være en helt fantastisk følelse!! :rødme:

Lykke til med alt som skal gjøres de nærmeste dagene!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig bare å skrive under på hva Susiepia skrev, det er så gøy å følge med her i boka di! Utrolig fine ting du har, og det kommer til å bli et nydelig bryllup!! Ikke mange dagene igjen nå :)

Masse lykke til de neste dagene :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pesto

Gratulerer med vel overstått!! Håper dere hadde en fantastisk dag. Vi gleder oss til å høre litt om den naturlig nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tusen takk for lykkeønskninger alle sammen :kose:

Nå har vi vært gift i over en måned allerede. Så da er det vel på tide med en oppdatering ;)

Kort sagt var dagen veldig vellykket. Føler at alt gikk på skinner og vi hadde faktisk god tid til å slappe av og nyte dagen. Koste oss masse sammen med den nærmeste familien og gode venner hele helga :)

Alle kom faktisk allerede fredagskvelden, så da dro vi ut å spiste, prater og koste oss på restaurant. Veldig hyggelig å få pratet med alle før den store dagen.

På bryllupsdagen stod vi opp i halv åtte tiden. Vi kikket ut av vinduet og fastslo at været var perfekt. Var litt opptatt av dette, siden vi skulle ta bilder ute ved sjøen :ler: Vi sov på hotell hele helgen, så vi gikk ned og tok oss god tid til å spise frokost. Så kjørte vi til frisøren, der jeg ble sminket og håret ble krøllet og satt fint opp. Veldig fornøyd med sminke og oppsett. Forloveren min kom etter ca en time med buketten og blomster til håret. Deretter ble også hun ordnet av en annen frisør. Koste oss ordentlig med champagne, jordbær og twist. Var deilig med en så rolig og avslappende start på dagen :) Buketten var forresten helt nydelig. Her er et bilde av den :rødme:

Kl 13.00 kom mannen og forloveren hans og hentet oss. Vi kjørte deretter til Tingretten og var klar for vielsen. Den var kort og grei, akkurat som vi ønsket det. Hun sa noen få ord og deretter fikk vi endelig svare ja, og fikk satt ringen på hverandres finger. Var en rørende, intimt og fin sermoni :hjerter_rundt:

Etter dette hadde vi litt tid før vi skulle til fotografen. Vi og forloverne dro da hjem til oss og fikk i oss litt mat.

Fotograferingen gikk også greit, men jeg må innrømme at det var den verste delen av dagen. Er absolutt ikke glad i å bli tatt bilder av :ler: Men jeg kom meg da gjennom det også. Og mange av bildene ble veldig fine. Gleder meg veldig til albummet er ferdig :)

Etterpå dro vi ned til selskapslokalet og møtte alle gjestene våre. De hadde fått servert velkomstdrink, jordbær og moreller mens de ventet på oss. Fikk også endelig sett hvordan bordpynten ble. Og er veldig fornøyd. Her, her og her er noen bilder av bordet vårt. Og slik ble menyene og bordkortene tilslutt.

Maten smakte helt nydelig, og vi ble alle stappmette. Hadde ingen taler eller sanger, og det ble en uformell og avslappet stemning under middagen. Deilig å faktisk kunne nyte maten, og ikke stresse etter et tidsskjema, og grue seg til taler :) Passet perfekt for oss!

Etterpå gikk alle ut på terassen. Pratet og koste oss i det fine været :sol: Servitørene fikk omrokkert til to mindre bord, og satt frem kaker, kaffe og annet. Slik ble bordene ettepå. Ser de har glemt å stryke dukene, men må ærlig innrømme at jeg la ikke engang merke til det på dagen <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'> Bryllupskaken ble seende slik ut. Synes den var fin, men ble veldig skuffet da vi smakte på den. Det var kun vanlig sjokoladekake. Vi hadde jo i utgangspunktet bestilt med fyll i, og den skulle dessuten være hjerteformet. Men, men...de andre kakene var veldig gode da. Snille mamma`n min som stod på og bakte hele kvelden før <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Her er resten av kakebordet :) Etter kakespisingen, åpnet baren. Og resten av kvelden gikk kjempefort. Fin musikk og god stemning!

Er veldig glad for at vi valgte å holde selskapet på en restaurant. Var deilig å slippe å tenke på noenting den dagen. Bare kose oss med gjestene og hverandre!

Da vi kom tilbake til hotellrommet stod det champagne og frukt og ventet på oss. Og det var strødd roseblader utover hele senga. Kjempekoselig!

Alt i alt så hadde vi en utrolig kjekk dag :) Og jeg trives fremdeles kjempegodt som kone 1 mnd etterpå :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

GRATULERER masse som fru!

Høres ut som dere hadde en perfekt dag :) Morsomt å se bilder, fine menyer og bordkort :sjenert:

Hadde vært gøy og sett bilder av brudeparet også da :rødme:

Om du vil, på mail :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Det så helt nyyydelig ut :rødme: Gratulerer så mye som fru :)

Synes også det hadde vært kjekt å se bilder fra brudeparet... hvis du vil, sender gjerne PM med mailadresse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...