Gå til innhold

Frossen wokblanding = kokt wok?


Mitsi

Anbefalte innlegg

Jeg er den eneste i familien som er glad i wok, så det blir som regel laget to middager når jeg har lyst på det. Jeg har da ofte, for letthetsskyld, brukt ferdige, frosne wokblandinger.

Det jeg da opplever er at det er så frossent, og gir så mye vann, at grønnsakene ikke blir wokket, men kokt.

Er det bare jeg som opplever dette? Hva gjør jeg feil? Hva kan jeg gjøre for å unngå dette?

Selvfølgelig kan jeg bruke friske grønnsaker også, men de frosne er så greie å ha i frysen og bruke når det ikke er planlagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg, de frosne grønnsakene blir mer kokt enn wokket....

Jeg får heller ikke til at de blir sånn som de ser ut utafor pakken, sprøe og gode...

Så hadde vært fint med noen tips ja! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det ikke er svaret du vil ha, men jeg ser ikke problemet med å bruke friske grønnsaker. Vi har alltid grønnsaker hjemme uansett, og du trenger ikke så mange typer for å kunne lage en god rett. Hvis du alltid har karripasta, kokosmelk og 3-4 grønnsaker og evt kylling, så har du bestandig muligheten til å lage kjempegod middag kjapt og greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vi har ikke det problemet. Pleier å "woke" i en sautepanne, men synes det bli fint og sprøtt. Kanskje jeg som er for lite kravstor... (ikke ment spydig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samme problemet med frosne Wokblandinger og har sluttet å bruke dem. De blir ikke sprøe og gode, de blir kokt og smaker vassent. Men det er ikke noe problem siden jeg alltid har friske grønnsaker i huset.

Endret av Antoinette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...