Gå til innhold

Småtråkk!

Gjest Neria

Anbefalte innlegg

Ja her var det god informasjon å hente opp:) Har ikke fått høre fra jordmor her om noe som helst kurs jeg - det synes jeg er litt dårlig - men får huske på å nevne det på neste kontroll. Ble satt ut sist da jeg gikk på vekta :fnise:

Men det går seg vel til dette her, mye lesestoff har jeg anskaffet meg også. Men skal også be om omvisning på sykehuset tenkte jeg, for å være sikker på hvordan ting foregår.

Ha en koselig førjulstid da :tree:

Og du, det kan jo være lurt å be om gradert sykemelding da, det har jeg. 30%, utgjør ca 11 timer i uka. Godt å ikke være overarbeidet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kurset vi var på ble holdt på sykehuset, vi fikk mulighet til å melde oss på det da vi var på ordinær UL.

Har vurdert gradert sykmelding, men nå har jeg bare 11 arbeidsdager igjen til jeg går ut i permisjon, så nå gidder jeg ikke ;) Har i tillegg fått beskjed av sjefen om at hvis jeg trenger å komme litt senere eller gå litt tidligere så skal hun ikke skrive noe timer for det.

I dag har vi vært sammen med foreldrene og søsknene mine hele dagen. Først var vi skogen og hogget juletrær og etterpå pyntet vi og satte sammen 3 pepperkakehus. En kjempekoselig adventsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går dagene unna. Litt juleforberedelser må til, og litt avslapping på sofaen for gravide damer. Og masse å gjøre på jobben! I dag hadde vi julelunsj. Kjempekoslig, god mat og litt lengre lunsjpause enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du i permisjon imorgen, fredag?

Nei, ikke helt ennå. Skal jobb i morgen, 2 dager neste uke og 3 dager uka etter der. Så det er nå 6 arbeidsdager igjen :)

:tree: Ønsker deg og dine en riktig god jul !!! :tree:

Takk :) Og god jul til deg også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag begynner julestemingen å sige inn her. I går be en sånn dag hvor ingenting gikk etter planen, men alt ble veldig koselig likevel. :)

Først så hadde svigerfar overnattet her fra fredag til lørdag. Han bor et stykke unna, så han overnatter hos oss hvis han har mange ærend i byen. Jeg var på jobb i går formiddag og svigerfar var jammen på besøk fortsatt da jeg kom hjem. Koselig :)

Så fikk vi en sms fra et vennepar spm hadde lyst til å stikke innom med en julegave. De kom omtrent samtidig som svigerfar gikk. Og de hadde med seg sin ett år gamle gutt. Et skikkelig sjarmtroll som løp rundt i stua her og viste oss at leiligheten ikke er barnesikker :fnise: Han dro i duket og tok bøker ut av hylla og underholdt oss i massevis :) Og det morsomste var å se mannen sammen med den lille gutten. For mens jeg og mammaen satt i sofaen og skravla drev pappaen og mannen min og rulla rundt på gulvet sammen med lille gutten. :love: Det var så fint å se på hvordan mannen min håndtere denne gutten. Jeg har ikke sett ham så mye med unger før, men jammen har han barnetekke!

Og da venneparet stakk ut av døra, kom svigermor, svigerinna mi og tanta til mannen for å spise middag. Så det ble en lang og veldig hyggelig dag. Men da alle gjestene hadde kommet seg ut i ni-tia, var jeg så trøtt at jeg stupte rett i senga.

I dag har vi vært en tur hos morfar med julegave og en tur innom foreldrene mine for å hente juletre og pepperkakehuset vårt. Nå er huset ryddet og vasket, det eneste som gjenstår er pynting. Har en god julefølelse!!

:tree:Ønsker alle som titter innom her en riktig god jul! :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ser er at du ligger bare en uke eter meg, sånn ca... Når har du termin?

Jeg har 26 januar. :hjerter_rundt:

:klem:

6 februar, egentlig. Men nurket vårt kommer til å komme 28.januar. Skal ha planlagt keisersnitt, så den datoen er rimelig sikker :) Har bare ikke gjordt noe med tickeren, for jeg er jo 34 uker på vei, selvom barnet kommer i uke 39 i stedenfor 40 +2 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hos svigermor og sniker meg til litt KG-tid mens hun og mannen min er ute en tur. Hittil i jula har det vært masse familietid, masse god mat og rolige dager. Unntatt i går, for da var jeg på jobb. Var ganske hardt å stå opp halv sju! Men nå er det bare 3 dager igjen med jobb før permisjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såh... Der var juleferien over. Etter mange dager med god mat og koselig samvær med alle sider av familien kommer hverdagen igjen.

I går hadde mannen og jeg nyttårsfeiring alene her. Lagde 3 retters middag med bruchetta, indrefilet med pommes noisettes og hjemmelaget creme brulee til dessert. Creme brulee var overraskende enkelt å lage, vi brukte denne oppskriften og resultatet ble fløyelsmykt og helt nydelig. Hvis jeg skal skryte litt her, så smakte den bedre enn mange jeg har spist på resturant! Så nå har vi bestemt oss for at vi ønsker oss former og en gassbrenner til å lage mer god dessert i :sikle: Vi har bare 2 ildfaste små skåler, og dette har jeg lyst til å servere middagsgjester en gang.

Vi hadde en utrolig fin kveld, pyntet oss og tente masse stearinlys i hele stua, satte på rolig musikk og nøt å være sammen. Det eneste som manglet for min del var et godt glass med vin ;) Men det får jeg ta igjen senere.

Rakettoppskytning var en selsom opplevelse. Vi bor midt i et felt med masse blokker, så alle samles på et fellesområde (fotballbane og litt sånn) for å skyte opp raketter. Der var det masse folk, og skummelt nok masse småunger som løp rundt mellom rakettoppskytningsflaskene og batteriene. :overrasket: At ikke folk kan klare å passe bedre på ungene sine!! I tillegg var det noen raketter som ikke var sikret som sprengte mens de fortsatt sto på bakken. Er bare skikkelig flaks at ingen ble skadet. Vi endre opp med å gå langt unna for å se på, for det er det mest skumle rakettstyret jeg har vært med på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GODT NYTT ÅR

Hos oss var det også en del uvettig skyting av raketter. Det kunne man tydelig se etter all søpla som ble igjen i gatene.

Hos oss ble det skutt opp raketter i et gatekryss. Og alt søpla ble liggende igjen. :overrasket: Skjønner ikke hvordan biler kom seg forbi der etterpå. Og nærmeste lekeplass var også forsøplet av rakettrester. Jeg skjønner ikke hvorfor folk tror at det er noen som vil plukke det opp etter de? Det vil til slutt bli ryddet bort av vaktmestere, men det er egentlig ikke deres jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag på jobb før permisjon i dag. Jeg vet at tickeren min er på jordet når det gjelder termindato, men den er rett når det gjelder antall uker på vei. Sånn går det når man skal ha keisersnitt endel dager før termin.

Var litt vemodig å rydde ut av skapet mitt og sånn på jobben. Vite at det går et år før jeg skal jobbe der igjen. For jeg trives inmari godt der! Sanmidig gleder jeg meg til å ikke høre vekkerklokka på mandag, ikke måtte ut i snøvær og bare gjøre det jeg har lyst til i noen uker. Sånn før dagene mine blir overtatt av et lite nurk som på ordnes med 24 timer i døgnet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oj, høygravid straks jo!! Og permisjon og greier. Går det bra?

Her går det fint. Sitter på sofaen og sløver på KG. En eller annen gang i løpet av dagen skal jeg brette litt klær og ta ut av oppvaskmaskinen, men bortsett fra det bare nyter jeg å sløve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortjener å sløve nå, må hente energi til den lille som snart kommer :)

Mannen min sier jeg er dårlig på sløving, og han har delvis rett... Jeg er ikke like ille som moren min som ikke er i stand til å sitte stille i en time uten å gjøre noe, men jeg må liksom ha noe å henge fingrene i. F.eks strikker jeg nesten alltid når jeg ser på TV.

Så i dag har jeg bakt grove muffins med ost, oregno og salami. Gleder meg til å smake på dem når de er bittelitt kaldere. Og så står det et par brett rundstykker og venter på å få komme inn i ovnen. Vi fikk en Kenwood major kjøkkenmaskin til jul og jeg prøver den for første gang i dag. Fiiiiiine maskina :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...