Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 28. februar 2003 #41 Del Skrevet 28. februar 2003 Devon er da ikke spesielt pen, Milla. Hun ser jo bare ut som om hun har solgt smør og ikke fått penger... Devon har ett helt spesielt utseende som ikke noen har sett maken til. Hun er helt nydelig og absolutt en av mine favorittmodeller. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. februar 2003 #42 Del Skrevet 28. februar 2003 Har ingen favorittmodell jeg.. :oops: Har kikket igjennom alle sammen der, og dersom noen av dem skulle vært modell for noe som skulle solgt til meg, så er det kun èn som hadde hatt sjans, og det er nr 11! Syntes nr 1 så helt grei ut, men litt for lite blid, resten var radmagre og endel var i tillegg veldig guttete i formen, og veldig mange var langt fra blide! At det kanskje er typen nr 10 som vinner, er kanskje sant, men nå er det skrekkelig lenge siden jeg har sett på, brydd meg om eller syntes vinneren av slike konkurranser overhode er LITT likre engang også da! nr elleve var den eneste som viste litt sjarm og hadde en kropp som ikke så altfor tynn ut. Men som Sissan sier, det har ofte noe med hvordan de fotograferer også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvitveis Skrevet 28. februar 2003 #43 Del Skrevet 28. februar 2003 Her er min kandidat. Ikke er hun norsk, ikke er hun hvit, ikke er hun under 23, men til gjengjeld er hun en kvinne med kjøtt, bein og hjerne. (Til dem som ikke kjenner henne, det er Alice Walker.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 28. februar 2003 #44 Del Skrevet 28. februar 2003 Jeg er enig med Milla om at nr 1 har litt "mye" mage dersom hun skal gå til topps som modell. Det betyr ikke at jeg er enig i at det skal være sånn. Jeg synest nr 8 hadde en "fin modell kropp". Ellers så synest jeg mange av de virker litt hengslete. Og de ser veldig "like" ut. Alle jentene var søte og pene, men det var ingen som skilte seg noe særlig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 28. februar 2003 #45 Del Skrevet 28. februar 2003 Vel, var det mye hvit, hvit, hvit. hvit her, men det er også mye ungt, ungt, ungt, ungt her, samt mye tynt, tynt, tynt, tynt, tynt her, det er også mye pent, pent, pent, pent her. Med andre ord, dette har nok aldri vært en konkurranse for gud og enhver kvinne, men for de få. Med tanke på at de med en annen fargebakgrunn i Norge har et helt annet syn på kvinnen og hvordan hun skal spille sin rolle her i samfunnet på, så er det ikke så rart at vi enda bare har "hvite" med i denne konkurransen, som forøvrig er hetl fjollete, men hver sin lyst... :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ignite Skrevet 28. februar 2003 #46 Del Skrevet 28. februar 2003 Jeg er faktisk overrasket over hvor normale disse jentene er. De er slankere enn gjennomsnittet, men de færreste radmagre etter min oppfatning. Ser ingen toppmodellkandidat. Grunnen til at det ikke er mørkhudede jenter med, er nok at disse er blitt oppdratt til å skjule kroppen sin, og/eller at de ikke får lov av foreldrene til å være med på slike fesjå. Tror definitivt ikke at de er blitt diskriminert bort av arrangørene. Tvertimot tror jeg at arrangørene hadde syntes det var kult med mørkhudede, og at de kanskje til og med hadde "kvotert" dem inn dersom det var aktuelle kandidater. (... og det blir jo helt feil også). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 28. februar 2003 #47 Del Skrevet 28. februar 2003 Jeg har aldri satt meg inn i dette med modeller jeg... Men de ser da fryktelig grå ut disse jentene? Også DEN holdningen da... Savner litt sjarm og utstråling jeg. Disse utrykksløse ansiktene gjør ikke noe inntrykk på meg rett og slett. De ser vel ut som kleshengere alle sammen. Og det er jo det de vil være også tydeligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 28. februar 2003 #48 Del Skrevet 28. februar 2003 De har ikke "it"- man kan se det med en gang om noen har potensiale men denne gjengen er den mest begredelige jeg har sett på årevis i Frøken Norge. Og ja, nummer 1 har for mye mage, den buler litt ut og armene er også for tykke. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvitveis Skrevet 28. februar 2003 #49 Del Skrevet 28. februar 2003 Grunnen til at det ikke er mørkhudede jenter med, er nok at disse er blitt oppdratt til å skjule kroppen sin, og/eller at de ikke får lov av foreldrene til å være med på slike fesjå. Norske adoptivforeldre og barn der den ene av foreldrene er etnisk norsk er strengere enn andre foreldre, mener du? Hadde det vært sånn hadde det ikke vært meg imot, men jeg tror ikke det. Det er faktisk ikke noe stort poeng for meg dette, jeg bare reagerte impulsivt over at det var en så konsekvent og helt utrolig hvit konkurranse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 28. februar 2003 #50 Del Skrevet 28. februar 2003 Milla, får jeg lov å spørre.. Om vi ser bort fra modellaspektet og kun tar for oss egne oppfatninger.. Hvem synes du hadde den flotteste, gjerne også sunneste, kroppen? Nummer 8, 9 og 13 har veldig bra kropper, stramme og med rette fine linjer. De kan absolutt nå opp som modeller selv om ansiktene ikke er av de vakreste, men det kan i stor grad fikses med make-up. Kroppen derimot kan man ikke gjøre så mye med. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ignite Skrevet 28. februar 2003 #51 Del Skrevet 28. februar 2003 Sikter selvsagt til folk med en annen kultur enn vestlig kultur, jf det aller første innlegget hvor det var snakk om et flerkulturelt samfunn og hvite mennesker. (Burde sitert her, men "siter" funker ikke på min maskin, eller så får jeg det ikke til). Når du er inne på adopterte jenter, må jeg si at det godt kan tenkes at koreanske, japanske eller kinesiske jenter blir valgt bort i missekonkurranser (her i vesten) fordi de ofte er lave og uten særlig markert midje. Dette er nemlig ikke i samsvar med det skjønnhetsidealet som råder her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lisa-Beth, ikke innlogget Skrevet 1. mars 2003 #52 Del Skrevet 1. mars 2003 Er veldig enig i ditt valg av favorittmodell, Milla. Devon Aoki er nydelig (nå tenker jeg ikke kropp, men type og utstråling). Hun kan være slående vakker, men også styggpen. En annen modell/skuespillerinne som jeg synes er betagende er Uma Thurman. Lisa-Beth *som burde sitte og programmere nå* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 1. mars 2003 #53 Del Skrevet 1. mars 2003 Hvorfor er det så akseptert å mobbe tynne mennesker? "Radmagre, stygge modeller." De fleste jentene ser da sunne og friske ut? Det er helt greit i vår tid å rakke ned på slanke mennesker mens slenger man en skeiv kommentar om overvektige... Akkurat som om det er noe bedre å være overvektig! Ingen får spiseforstyrrelser fordi modellene er så tynne, det er faktisk flere faktorer som skal til. Idealet bør være en sunn, veltrent og rimelig slank kropp. Men det betyr uansett ikke at noen skal kritiseres for sin kroppsfasong. Ikke de tynne heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 1. mars 2003 #54 Del Skrevet 1. mars 2003 Milla Den ultimate lekreste modell er og forblir Kate Moss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 1. mars 2003 #55 Del Skrevet 1. mars 2003 Er veldig enig i ditt valg av favorittmodell, Milla. Devon Aoki er nydelig (nå tenker jeg ikke kropp, men type og utstråling). Hun kan være slående vakker, men også styggpen. Det er nettopp derfor jeg liker henne, hadde jeg vært klesdesigner hadde jeg uten tvil fått henne til å vise klærne mine. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 1. mars 2003 #56 Del Skrevet 1. mars 2003 Bimbo: Hvorfor burde idealet være "rimelig slank kropp" ? Hva mener du med det? Jeg for min del synes idealet godt kunne vært Enda rundere enn J LO, fordi det er mest naturlig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 1. mars 2003 #57 Del Skrevet 1. mars 2003 J-Lo er ikke rund. J-Lo har en slank kropp, men hun er velsignet med hofter og lår også. Se på magen hennes da! Hun er ikke rund! Hun er veltrent, kvinnelig og stråler sunnhet. Akkurat et slikt ideal vil vi ha (uten primadonna nykker da selvsagt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 1. mars 2003 #58 Del Skrevet 1. mars 2003 Naturlig og naturlig å være rund.... Det er bare fordi vi er så innmari late det! Trening er byttet vekk med potetgull og sjokolade. Derfor er vi nordmenn i gjennomsnitt noen kilo overvektige. En fornøyd kropp (les: veltrent og sunn) er slank! Merk: Når jeg sier slank så mener jeg ikke Kate Moss slank- heller J-Lo slank. Mange som trener og spiser sunt har litt ekstra fett, men det viser veldig godt forskjell på disse og de som lever heller usunt. En sunn kropp ser strammere og friskere ut, selv om man har et par kilo "å gå på" Hofter, lår og pupper er sexy! Mens overvekt er helseskadelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 1. mars 2003 #59 Del Skrevet 1. mars 2003 Binbo! Folk er forskjellige med forskjellig benbygning og metabolisme og sykdommer som gjør at man ikke alltid er slank og tynn. Så hvorfor i alle huleste skal idealet være slank og tynn ? Det er DET de fleste vil til livs! At folk ikke må være så sykelig tynne som de fleste modellene er i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 1. mars 2003 #60 Del Skrevet 1. mars 2003 Og når det var sagt; det er selvfølgelig ikke meningen å fornærme noen. Mange har sikkert vektproblemer som de sliter med å bli kvitt; Jeg vet at det ikke er så lett som å bare si spis sunt og beveg deg. Er du fornøyd med deg selv så skal du være stolt av kroppen din, 40 eller 90 kg. En stor kropp kan også være vakker på lik linje med en tynn. Det er ikke min oppgave å dømme dere, jeg ville bare si hva slags ideal som etter min mening er riktig hvis vi vil få bedre helse og mer energi på kjøpet med et bra utseende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå