Gå til innhold

Hva hvis DU blir avslørt?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vi er jo forskjellige, og godt er vel det, ville IKKE hatt en verden full av meg!! :ler:

Reagerte bare litt på den uttalelsen om at vi da like godt kunnet lagt ut fullt navn og bilde jeg, det er jo helt andre grunner til at vi ikke burde gjøre.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sexysadie

Hadde noen avslørt meg, hadde jeg fortsatt her på forumet som før.

Hvis noen virkelig vil se trynet mitt, se hvordan jeg lever så må de komme hit opp til steinkjer alikevel så d er jeg ikke noe redd for.

Ikke for d jeg har jo en nettside som d står 2 linjer på (ikke rukket mere)

ellers så er d en el artikler ute på nett som jeg har skrevet. Tror nok debatantene i forumet vil kjenne igjen Sexy Sadie i dem ja... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt misforståelser ute og går her - jeg er ikke redd for at dere skulle se hvordan jeg ser ut og hvordan jeg lever - tvert imot ... Men jeg hadde ikke likt at noen jeg kjenner eller jobber med for den saks skyld, skulle lest hva jeg skriver av personlige innlegg her på Kvinneguiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for lengst avslørt. Helt ok, jeg er meg selv  :)

Ja jeg også... desverre..hehe..

Jeg bretter ikke akkurat ut de mest intime eller

private detaljer her da...

(da er det greit å være gjest et lite sekund..)

Har en venninde og to søstre (kanskje tre?) som vet hvem jeg er..

Men egentlig uten at vi har sagt noe om det til hverandre..

Har bare registrert det, og respektert det...

Jeg og min søster "avslørte oss selv", da hun skulle logge seg inn

og Jinx kom opp, og omvendt.. :ler:

(hun sitter barnevakt innimellom)

Men jeg syns det er litt skremmende jeg hvor mye enkelte

utleverer om seg selv..

Det er bare å gå til profilen til de mest erfarne brukerne,

å lese igjennom alle innleggene deres..

Så er det nesten så en kan dra å ringe på døra deres..hehe..

Slettet...Vil ikke gi noen ide'er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg står for det jeg sier så jeg hadde holdt meg her....

Jeg trives så godt her også med å lese andres erfaringer og råd, å kanskje kunne dele litt av min livserfaring og gleder/sorger med andre.....

Kanskje jeg liker det så godt nettopp fordi jeg er anonym, men jeg hadde ikke stukket herfra uansett.....

Da måtte jeg blitt kjeppjaga i så fall....... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av kvinnelige deltakere så har jeg ikke lest noenting her inne som skulle gi noen grunn til å føle skam.

Hva er problemet? Hvorfor skulle noen være flau over å komme ut med sine enge meninger? Hva er det vi ønsker av folk? Stort sett så er det ærlige meninger! Det finner man her.

Jeg har bilde av meg selv og skjønner ikke problemet? Jeg har vært her inne fra tid til annen helt siden starten. Jeg skiftet riktignok nick når man måtte ha passord, men utover det har jeg forholdt meg som den samme.

La oss si du virkelig likte en her inne. Da kan du få vite nesten alt om personen hvis det er en som er litt aktiv. Hva er galt med det? Jeg ser bare fordeler.

Ïgjen: Hva er galt med å si hva du mener? Hvorfor flykte fra det??

Herregud. DDR er borte!

Be yourself!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ihvertfall ikke nå poeng med å

være her som noen andre enn den du er ...

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Jeg er meg selv her inne - faktisk til tider mer meg selv her inne enn i det virkelige livet ....jeg har åpnet meg mye følelsesmessig - og om ting jeg ikke vil at andre skal vite om meg ....så hadde jeg blitt av slørt ville det for meg føltest ille. Hadde blitt flau f.eks over at andre fikk vite at jeg slet med følelser i forhold til mat...og om ting fra barndommen min - private ting .....derfor er dette et greit sted å få det ut - nettopp fordi man er anonym ....

Tror også det har litt å si hvordan man ser på seg selv ...er man en sterk person med stor tro på seg selv og føler man behersker verden så vil det kanskje ikke være såååå ille å bli avslørt .....føler man seg deriot litt liten ......så vil det kanskje være værre å bli avslørt?.....

det var bare noen tanker jeg fikk .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg har heller ikke lagt ut intime betroelser eller detaljerte beskrivelser om mitt sexliv, men er alikevel forsiktig med hva jeg gir av personlige opplysninger. Jeg liker ikke tanken på at noen vet hvem jeg er, men ikke sier det til meg - og så kan de "følge med" på hva jeg skriver og mener. Å legge ut bilde av meg selv hadde vært helt uaktuelt.

Om jeg hadde blitt avslørt hadde jeg nok fortsatt på KG, men under nytt Nick. Tror ikke sansyligheten for å bli avslørt er særlig stor, jeg er ærlig her inne, men jeg passer alikevel godt på hva jeg skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde

Pinocchio - ser at det er veldid lett å bli misforstått her inne. Jeg har aldri sagt at jeg ikke er meg selv her inne ... tvert imot ... Det jeg mente var at jeg hadde ikke likt om noen venner / kolleger / familie hadde lest endel av mine innlegg og gjenkjent meg - DET er i mine øyne noe helt annet. Man sier da ikke alt til alle - der er kanskje saker og meninger jeg har gitt uttrykk for her som jeg ikke har lyst til å kringkaste til folk jeg omgås jevnlig. Er det så vanskelig å forstå ?? Hvordan i all verden du blander DDR inn i dette - det begriper jeg ikke - hva har det med saken å gjøre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, Hilde, så hadde jeg ikke deg i tankene i det hele tatt når jeg skrev det jeg skrev. Dine innlegg har jeg først lest nøyere i etterkant.. Det jeg mente, var at folk stort sett hvis de er glad i deg som familie eller venn eller enda dypere, så har de innerst inne et rimelig sterkt ønske om å få høre deg snakke gjennom et "sannhetsserum."

Det får man her. Hvis du blir avslørt, er du den eneste som vil oppleve det som pinlig. Det er så lett å tenke: " å, så teit jeg var.." mens resten vil se på det som modig og direkte og for en gangs skyld, ærlig..

JEG tror og mener i allefall at folk stort sett hungrer etter å høre de innerste tanker. Og deretter kanskje endre noe av seg SELV i forhold til personen som "kom ut med det."

DDR? Samme sak. Der var man også lenge opptatt av sannhet , bare at der ønsket man å bruke det mot en.

I vårt tilfelle, er det stikk motsatt.

Selvfølgelig har du rett i at forumet ville ha vært langt kjedeligere hvis du visste adressen til hver enkelt. Det er et tankekors..

Det å være sårbar og ærlig derimot, er styrke! Det er litt vanskelig å forklare akkurat hva jeg mener, men jeg tror de fleste som har angst for å vise alt, har angst til ingen nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er en av de få som faktisk bruker mitt eget navn er jeg ikke så redd for å bli avslørt. Har ingen pikante hemmeligheter her, og meningene mine de står jeg på uansett. Jeg har lært en viktig ting og det er at hvis man snakker om andre, så skal man ikke si ting som man ikke kan si direkte til dem, og det lever jeg etter.

Jeg blir nok her på KG til jeg blir gammel og grå, sammen med mange av dere andre! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Har tenkt mye på denne problemstillingen i det siste. Har en god veninne som er aktiv leser av KG (hender hun logger seg inn også). Hun fortalte meg såpass mye om en tråd hun hadde startet at jeg skjønte hvem hun var.

Selv har jeg vært redd for å bli avslørt (av henne og andre). vet ikke hvorfor, står for det jeg mener, jeg. Det er vel noe med å være fri til å spørre om/skrive om akkurat det man har på hjerte uten å behøve sensurere seg. Derfor har jeg md vilje lagt ut feilaktige opplysninger om meg selv rundt omkring her inne (ooh, paranoia)!! Så fikk jeg til slutt dårlig samvittighet ovenfor venninnen min, jeg vet hennes nick, hun vet ikke mitt, og hvis hun sa "Hun derre Embla mener slik og sånn", svarte jeg "åå, mulig det".. ble litt for dumt.... Så nå vet hun hvem jeg er, og det er egentlig helt greit.

Og - jeg har jo fortsatt mulighet for å være anonym hvis jeg vil..

Må tilføye: Det at en god venn/inne vet hvem jeg er er egentlig ikke så farlig, det er langt mer ubehagelig hvis folk i kategorien "bekjente/vet hvem er" skjønner det. Som en annen her inne sier: man vet mer enn man skal om noen. jeg vil tro at gode venner (forhåpentligvis) ikke får seg så mange overraskelser, de bør man allikevel kjenne såpass godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nyskjerrig

Hvordan kan det gå til å bli avslørt annet enn av opratøren av sidene?Jeg har ikke så mye greie på det, men vi legger igjen spor etter oss, men kan den vanlige bruker av sidene klare å finne indentiten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Vel, den "avsløringen" vi her tenker på er altså at noen legger sammen info fra alt det vi skriver, og til slutt kjenner oss igjen. (Ja, venner vet altså at jeg bor i Bergen, og detaljer jeg skriver om hvor og sånn kan gi dem hint. ting jeg skriver om min samboer vil gi dem som kjenner meg en helt SIKKER overbevisning om at dette er meg. Slik kan de "avsløre" meg ganske lett. Om de vil. (samt at jeg altså har samme nick alle steder på nettet, hvilket gjør meg lite annonym, sånnsett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Donna

Nyskjerrig:-)

Hvis man sier hvor i landet man bor, hvor man jobber - kanskje et spesielt sted - alder, hvordan man ser ut - spesielle interesser man har ...forteller om venner - ofteller om ting man har gjort og oplevd som er spesielle, hvilken bil man har , hva kjæledyret heter ..hvor mange søsken ,hvordan huset ser ut, hvordan man innreder det, hva man liker å spise, hvor man liker å spise +++++ ....Så er det ikke så vanskelig for de som kjenner personen å innse at det er jo DEN som ha skrevet det.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville ikke likt å bli avslørt, men det hadde ikke vært verdens undergang. Jeg har lagt ut nok informasjon om meg selv til at folk jeg kjenner vil kunne finne ut hvem jeg er hvis de går inn for det, men jeg tror ikke det vil være like lett for "bekjente".

Hvis noen skulle finne ut hvem jeg er så tror jeg at jeg ville satt pris på å vite det... Jeg ville nok ikke sluttet å skrive på KG om jeg ble avslørt, men ville kanskje skiftet nick (litt avhengig av hem som avslørte meg)

Jeg er selv i den situasjonen at jeg vet hvem noen her på KG er i virkeligheten, men jeg har ikke fortalt dem at jeg vet det... Jeg synes det er litt vanskelig å vite om jeg bør fortelle det eller ikke, for dette er folk jeg vet hvem er, men ikke kjenner... Grunnen til at jeg fant ut hvem de var var i første omgang at de bruker samme nick flere steder på nettet, og har flere steder koblet sammen nick og virkelig identitet, og da regner de kanskje med at de ikke er så anonyme likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde

Pinocchio, uff, jeg hørtes temmelig sur ut i mitt forrige innlegg - beklager.

Det er ikke så lett å forklare hva jeg egentlig mener, alltid - men Embla hadde endel poeng i sitt innlegg. Jeg hadde heller ikke vært så redd for om min beste venninne hadde gjenkjent hva jeg skriver her - for hun hadde vært så ærlig og sagt det til meg. Det er verre å tenke på at folk på jobben for eksempel gjenkjenner meg og leser mine innlegg og tenker sitt uten å si noe til meg...

Men vannari - jeg må bare slutte å skrive personlige innlegg og svar - heller holde meg til generelle diskusjoner hvor jeg ikke legger igjen opplysninger om mine følelser og tanker og slikt ... Og la det heller være forbeholdt de få menneskene jeg oppriktig er glad i og stoler på ...

Ellers har du mange fine synspunkter i dine innlegg, Pinocchio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke brydd meg om noen hadde avslørt meg. Kanskje det er noen som har gjort det allerede?....:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt ha brukt mitt fulle navn her inne...Bruker allerede bilde av meg selv. Staar for alt jeg har sagt, saa om naboen ser meg spiller det ingen rolle.

Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...