Gå til innhold

Hva hvis DU blir avslørt?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg er nok som vanlig "kjerringa mot strømmen" her inne - for jeg hadde så absolutt ikke likt om noen fra mitt daglige liv kjente meg igjen her inne. Faktisk så har jeg ikke fortalt noen av mine venninner at jeg deltar i diskusjoner her på Kvinneguiden - de fleste av mine venninner bruker ytterst liten tid ved en PC, så de hadde neppe forstått at dette fascinerer meg i det hele tatt. Prøver å ikke utlevere for mye av mitt privatliv - men det er ikke akkurat like lett bestandig.

Når jeg leser om andre som blir "avslørt" av kjente her, så frister det veldig lite å fortsette skrivingen. Jeg kunne for eksempel aldri tenkt meg å lagt ut link til hjemmesiden min eller skrevet dagbok på Internett. Da tror jeg at jeg hadde fått litt "paranoia" og ikke lenger vært helt komfortabel med situasjonen.

Jeg er en veldig sosial person, men akkurat her på Kvinneguiden foretrekker jeg å være anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda Waco - det er lett å være seg selv blant venner - hvis du ikke er deg selv, så blir du fort gjennomskuet. Jeg regner ikke det å la være å si til mine venninner at jeg deltar i endel diskusjoner på Kvinneguiden som at jeg ikke er meg selv. Tvert imot - det er ingen her inne som vet hvordan jeg er - det er det kun de som kjenner meg som vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Nei det bekymrer meg ikke !

Mange vet jeg pleier å snuse rundt på disse sidene.

Ingen som kjenner meg ville hatt problemer med å legge sammen nick og meninger og avslørt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke her for å utlevere privatlivet mitt mer enn jeg kan stå for.... Forøvrig står jeg for alt jeg gjør, og driter jeg meg ut, så står jeg for det også... Har ingen problemer med å si beklager... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men disse vennene dine kjenner deg ikke bedre enn at de ikke vet hva du skravler om her. Jeg har fortalt kompisene mine at jeg er på kg, og det har hendt at vi har skrevet innlegg sammen. Dere skulle bare visst hvor mye informasjon jeg har gitt kameratene mine omkring dameværemåter for jeg har jo kanskje norges beste tilgang med dokumentasjon her på kg.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skulle nok gå, det som jeg er åpen med her vet de fleste rundt meg alikevel. det er klart hvis det blir mye dritt kasting og sånn da blir det noe annet, men ellers så går det nok bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av fordelene med å være anonym, er jo at de som blir kjent med meg her, danner seg et bilde av meg ut fra hva jeg skriver - altså hvilke meninger jeg forfekter. Og det er den delen jeg ønsker å vise i et diskusjonsforum.

Andre deler av meg "avsløres" nok nettopp gjennom det jeg skriver - og meningene mine, men dette blir likevel fristilt fra eventuelle possisjoner jeg har i lokalsamfunn, jobb eller familie.

Jeg vet jeg kan bli helt avslørt, hvis noen går inn for å finne ut hvem jeg er. Derfor legger jeg ikke ut "alt" om meg. Men det jeg legger ut av/om meg, er også meg, og det kan jeg absolutt stå for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke fått panikk eller noe om jeg hadde blitt avslørt av kjenninger her inne. Skriver ikke mer enn jeg kan stå for, og forteller lite eller ingenting om privatlivet mitt.

Jeg har imidlertid skifta nick en gang. Dette gjorde jeg fordi jeg visste at ei nær venninne trolig hadde peiling på nicket mitt. Da jeg så ble prøver ønsket jeg ikke at hun skulle få greie på det da. Og jeg ville jo skrive dagbok, så løsninga ble nytt nick :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm .......jeg har skiftet nick en gang - for da oppdagde min nysgjerrige familie at jeg skrev her og under hvilket nick......

Jeg har faktisk ikke sagt til noen jeg at jeg surfer på kg. For som en annen sa - når man har et nick - så er det fort å legge sammen informasjon - hvor man bor, hva man jobber med, gjør, tenker om ulike ting, interesser man har, kjæledyr - navn på kjæledyr ........og så kan det hende det ringer en bjelle hos noen at hm ....det minner meg om den og den .....

Helt ærlig - hvis noen hadde kommet og sagt at jeg vet at du er Virgo på KG - så hadde jeg for det første blitt fryktelig flau ....så hadde tusen tanker kommet til å rase gjennom hodet mitt ..hva har jeg sagt her inne - hvor mye har jeg åpnet mitt hjerte ...hvor mye sårbart for MEG har jeg røpet ......For det vil jo variere fra person til person hva man synes er sårbare ting som man ikke ønsker at andre skal vite .....bagateller for en kan være stort for en annen .... Det høres veldig fint ut å si at man ikke har noe å skjule ....og jeg har vel ikke direkte det heller ..men det er faktisk en del følelsesgreier som er ømtålige og jeg ikke sier høyt ..derfor er det gort å kunne skrive det her - anonym ....

Jeg hadde kommet til å slette nicket - holdt meg vekke en periode - eller bare skrevet som gjest - og så fått nytt nick - og da hadde jeg ikke kommet med den samme informasjonen oim meg selv ....hadde nok vært litt tilbakeholden deretter .... :wink:

Men jeg håper ikke det hender .....skal passe på hva jeg avslører her ...og dagbok kunne jeg ikke hatt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver heller ikke annet enn det som er sant - og selvsagt står jeg for det jeg sier. Men det er ikke det samme som om jeg hadde syntes det var OK at noen jeg kjente iaktok det jeg skriver her ... Som sagt så synes jeg anonymiteten her er ganske befriende - det hadde nok blitt ett mye mer forretningspreget diskusjonsforum dersom vi satt her med fullt navn og bilde alle sammen. Så selvom endel av dere sier at dere står for alt dere sier og at det ikke spiller noen rolle om dere blir gjenkjent - så har jeg litt vanskelig med å tro det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[...] selvom endel av dere sier at dere står for alt dere sier og at det ikke spiller noen rolle om dere blir gjenkjent - så har jeg litt vanskelig med å tro det.

Ettersom jeg ikke skriver om feks samlivet mitt, seksuallivet mitt eller andre slike pikante detaljer, har jeg ikke noe problem med at kjenninger skulle få vite hvem jeg er her inne. Ikke for at jeg uoppfordra forteller venner hvem jeg er her inne da, men skulle noen legge to og to sammen tror jeg ikke jeg hadde brydd meg noe særlig om det. Skulle jeg derimot plutselig begynne å ta mer aktivt del i diskusjoner om veldig privare ting - noe som innebar at jeg selv utleverte meg selv i større grad - da hadde jeg nok blitt mer redd for at noen skulle gjenkjenne meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen hadde jeg vel blitt litt.. panisk?

Men nå bryr jeg meg ikke.. :) Kjenner mange her inne IRL.. Eller.. "mange" da..

Dessuten er jeg ikke anonym på IRC heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Zalomine
Så selvom endel av dere sier at dere står for alt dere sier og at det ikke spiller noen rolle om dere blir gjenkjent - så har jeg litt vanskelig med å tro det.

Jeg står for det jeg sier. Ja, jeg har skrevet en del private ting, særlig i dagboka mi. Så jeg sier jeg ville blitt flau. Men, jeg står for det, og ville akseptert det. Trur ikke jeg hadde stukket av likevel. Tross alt, det ville da ikke endret på noe, de hadde fortsatt lest dagboka mi. Så om jeg sluttet å skrive i den, så hadde ikke det endret noe.

Men som sagt, en "skummel" person som ville kaste dritt og offentliggjøre mitt navn osv, det er en annen ting enn å gjenkjennes av venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det Hege og Fredagsbarn - jeg vet jo selvsagt at ikke alle bryr seg om de blir gjenkjent eller ei. Mente bare å si at jeg syntes det var ualminnelig mange som mente at de ikke hadde brydd seg om de ble gjenkjente her på Kvinneguiden.

Dersom alle var så fortrolige med hva de skrev her så kunne man jo stått fram med sitt eget navn og ihvertfall bilde av seg selv - det at man skjuler seg bak "alias-navn" tyder jo på at man vil ha dette som et sted hvor man er forholdsvis anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Hilde, DET er en stor forskjell!

Jeg har blitt "avslørt" jeg, og har ikke blitt flau engang, selv om jeg også (tidligere) har vært aktivt med både ang følelsesmessige ting, min fortid, sex etc etc. Ser ingen grunn til å være flau over noe av det jeg har skrevet her inne! Det er en del av meg, som andre velger å lese. Jeg er ikke flau over den siden av meg som vises her, den kunne de fått om de hadde spurt meg eller om vi hadde diskutert irl.

At jeg ikke ønsker å gå ut med fullt navn og bilde er jo fordi jeg ikke ønsker at fremmede mennesker skal finne ut personlig informasjon (alla navn adresse, alder, tlf, inntekt etcetc), ikke fordi jeg ikke ville tålt at fremmede mennesker skulle kunne visst det de leser her inne om meg, men fordi det er altfor mange psyko mennesker der ute, som jeg IKKE har noe stort behov for at skal vite hvem jeg er og hvor jeg bor!

DET trodde jeg da vi hadde lært for lenge siden? at vi ikke skulle oppgi telefonnummer og adresse til fremmede mennesker? :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver det, aline og jeg må jo tro det - jeg hadde antagelig rømt til Brasil dersom jeg hadde skrevet veldig personlige opplysniger her og det var blitt lest av noen jeg kjente godt og som gjenkjente meg. Men det er meg ... sånn er jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...