Gå til innhold

Hva hvis DU blir avslørt?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har lest noen innlegg fra folk som takker for seg på KG på grunn av at noen de kjenner i RL eller andre har funnet ut hvem som skjuler seg bak nicket. Hva hvis DU blir avslørt? Stikker du fra KG da?

Klandrer absolutt ikke dem som gjør det, men ble bare fryktelig nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, det kommer vel an på hvor mye personen har utlevert av seg selv. Jeg for min del, har ikke avslørt noe som jeg er redd for...og er dermed heller ikke redd for å bli avslørt, selv om flere vet mitt nick... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok veldig an på HVEM som avslører meg!

En god venninne hadde jeg nok taklet å bli gjennomskuet av, uten å forsvinne fra KG.

Hvis det er en person jeg ikke stoler på og ikke kommer overens med så ville det blitt noe annet.

Hadde nok funnet meg et annet nick og begynnt på nytt tror jeg...

Dessuten utleverer jeg ikke sååå mye her inne.

Ikke noe er hemmelig og jeg kan stå for alt jeg skriver. Men jeg må jo si at jeg setter stor pris på å være anonym her inne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fullt mulig at noen som kjenner meg har avslørt meg allerede. det plager meg altså ikke. har ikke sagt noe jeg ikke kan stå for såvidt jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står for alt jeg skriver her inne, og har ikke akkurat avslørt noen store hemmeligheter - ikke at det finnes så mange å avsløre heller :ler:

Så jeg hadde nok fortsatt som før med samme nick. Noen av vennene mine vet hva jeg kaller meg her inne, men det plager meg ikke nevneverdig. De vet som regel alt fra før likevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere er faen meg hysteriske.

Er på andre nettsider hvor jeg undertegner med fullt navn, og det er på STATLIGE OG POLITISKE sider...

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom helt ann på hvem som avslørte meg. Nå har jeg ikke de store hemmelighetene her inne. Men jeg ser ingen stor sak ved å bytte ut nicket og begynne på nytt, det kan jeg godt forstå om noen har lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg må inrømme at jeg muligens reagerte litt overilt, da jeg ble avslørt i forgårs.

Det var med en gang en litt ekkel følelse. Nå, når jeg har tenkt litt på det, er det i orden.

Personen som avslørte meg har kjent meg siden vi var ti år.

Så innerst inne hadde jeg vel bare ventet på det.

Har heller ikke utlevert meg totalt. Så da personen spurte om det var meg som var pulverheksa, falt det meg ikke inn å si, nei.

Fikk litt panikk likevel, sånn oi, noen vet hvem jeg er...

Så se ikke bort fra at jeg kommer tilbake.

Ha en fin dag hilsen pulverheksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymitet på nett er nok en illusjon... :D Det var en lekse jeg lærte for veeeeeldig leeenge siden...

Ville ikka hatt noen problemer med å bli avslørt. Og hvis det var en god venninne ville jeg nesten tatt det som et kompliment at noen kjenner meg så godt at de vet hvem jeg er når jeg beveger meg under "falskt flagg" :D

Jeg ønsker Pulverheksa velkommen tilbake....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter pris på min anonymitet, men likevel. Hadde jeg blitt avslørt hadde det ikke skremt meg ut herfra. Som flere andre her sier, står jeg for det jeg har skrevet og ikke har jeg avslørt for mye om meg selv heller. Finner ikke meg selv så interessang så om noen skulle avsløre meg gjør ikke det noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke skrevet noe her inne jeg ikke kan stå for, så nei, det hadde ikke gjort meg noe om noen bekjente hadde funnet ut, og lest, det jeg har skrevet her inne.

De jeg VET er her inne, vet allerede nicket mitt, så hva skulle vel det spille for rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så nøye på det, jeg... :lol:

Flere av de som er her inne kjenner jeg jo IRL eller nesten IRL, så det spiller ikke så stor rolle, egentlig.

Men jeg har jo åpna meg temmelig mye både i dagboken min og sånt, så det ville kanskje vært litt sånn "ehm.." med en gang. Men jeg tror jeg egentlig hadde gitt blanke f... i det. :blunke:

Forresten så tror jeg kanskje at en person her inne er en person jeg nylig har begynt å bli kjent med... Tror jeg kjenner hennes identitet, men jeg kommer ikke til å si noe fordi jeg er redd hun får panikk og "stikker" fra det som skjer IRL... (ingen som skjønte hva jeg mente, men det var ikke nødvendig heller...) :wink:

Lillian - I am who I am what I am :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ja, jeg skriver jo åpent og ærlig, i innlegg både her og der, og særlig i dagboka mi. Samtidig har jeg samme nick på irc, på icq (og der kjenner selv mamma til det) og på msn, ja, jeg bruker det i alle sammenhenger, så den som vil, "avslører" meg sikkert ganske fort.

Jeg har tenkt litt på dette, i forbindelse med at jeg tenker på å lage en hjemmeside. Blant annet med bildegalleri, hvor jeg ville putte vårt lille fadderbarn fra Uganda. (som jeg har skrevet om i dagboka mi, og ville "dele" med andre) Men, da finner jo mange også lett ut hvem jeg er, for å si det sånn, og derfor er jeg ikke helt ferdig med tankegangen rundt dette.

Nei, jeg har ikke skrevet noe jeg ikke står for. Litt flaut først, men jeg ville fint takla det, om det ikke var en person som ville bruke noe mot meg da. Men det jeg tenker på er altså dette med at jeg skrier mye rart, og så gi noen muligheten til å kombinere dagboka mi og mitt fulle navn, og info om hvor jeg bor, og mailadressa mi.... det er mange tullinger på nettet, så DEN tanken liker jeg ikke helt. Men jeg skulle overlevd om en venninne "avslørte" meg ja. (men ville kansje ikke likt at mamma leste dagboka mi da, men det er jo mildt sagt LITE sannsynlig)

Men jeg tenker også litt på dette rundt dette med "prøver-dagbøker" som jeg leser så mange av fra tid til annen. Det vet jeg ikke om jeg hadde turt, den gangen det blir min tur. Skrive på nettet at jeg prøver på å bli gravid, men søtt si "neida, slikt haster ikke" når jeg snakker med mamma? Skrive på nettet at jeg ER gravid før vi forteller det til våre foreldre? Tipper noen ville likt det dårlig, om de oppdaga det! (og det skal ikke så mye til, jeg har f.eks en kusine som er mye på nettet, hun kunne fort oppdage Kg, og da var ikke veien lang til å finne meg akkurat...) Dette må jeg tenke på. Heldigvis haster det ikke, i alle fall.

Men for å svare på det det ble spurt om; om det var noen jeg stoler (i alle fall delvis) på, så ville jeg nok blitt flau, men ikke forsvunnet fra KG (er for avhengig) Men, om det var noen som ville meg ille, så hadde jeg selvsagt fått sletta dagboka mi (lagra den privat først?) Og slettet meg som bruker, og sjekka ekstra nøye at døra var låst... Jeg liker ikke sånne ting som at telefonen ringer, og noen spør etter min kjære, men legger på når han tar telefonen (spør med det navnet han bruker, ikke hele, slik telefonselgere gjør, og fra anonyme nummer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Hei.

Jeg har selv ikke registrert meg. Nettopp av den grunn at jeg ikke vil bli gjenkjent. Jeg har ikke skrevet så veldig mye personlig her, men når man har et nick er det fort gjort å legge sammen informasjonen man får og dermed danner man seg fort et bilde av personen.

Selv har jeg gjenkjent to jenter her på KG, men jeg har ikke sagt det til dem det gjelder. Den ene av dem kjenner jeg ikke heller, kun som kjæresten til en jeg kjenner littegrann men ikke har noe kontakt med.

I begge disse tilfellene har jeg imidlertid fått vite litt mer enn jeg føler jeg burde vite. Den ene av disse jentene fortalte blant annet om trøbbel med forloveden. Jeg tror ikke hun hadde likt å vite at jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs av hvem...

men er det av venninner så gjør det ingenting.

et par vet jeg "er her", men vet ikke om de vet nicket mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...