Gå til innhold

Bryllupsreise...


Malama

Anbefalte innlegg

Gjest -eline-

Har flydd endel etter de nye reglene kom og har aldri hatt problemer med å få igjennom en flaske med noen ørsmå dråper igjen (dvs når du har drukket opp det 99,9% av det som er i flaska), så akkurat det er ikke noe å bekymre seg over i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når får dere avklart ferie da? Jeg fikk avklart det for lenge siden jeg, de fleste her bestiller feriene sine i januar/februar. Dessuten - når det er snakk om bryllupsreise bør de strekke seg langt for å gi dere fri syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har sendt mail til min sjef i dag om avklaring av sommerferie, men jeg regner med å få, det burde ikke være noe problem.

for min forlvoede er det litt mer komplisert. Man må jo tilpasse sin ferie i forhold til andre som gjør samme oppgaver/som man overlapper/er stedfortreder for etc. I mitt tilfelle er det en som har permisjon fra mai til august, så sånnsett kan jeg ikke ha ferie, men det skal jeg ha, så da passer det like dårlig uansett når jeg tar den, så jeg kan likegodt få ferie når jeg vil. I hans tilfelle er den han må tilpasse til, den samme som avgjør det med ferie... sjefen hans. Han er den som fungerer for sjefen når hun har ferie. Og han kan derfor ikke ha ferie når hun hr ferie. Dessuten er det en stor og viktig greie som har frist i det som etter planen skal være vår siste ferieuke eller noe sånn, som han har aleneansvaret for...

Men han skal snakke med sjefen om sommerferie i dag. (generelt be om mye fri i dag... sommerferie, få bekreftelse på påskeferien, og be om fri en dag denne uka for å få brukt opp plusstid som ellers kuttes ved månedsskiftet...)

Har ikke flydd siden de nye reglene kom jeg, så jeg visste ikke at de godtar "nesten tomme" flasker, de er jo så pinstrenge på alt mulig annet, har hørt om de som blir fratatt lipsyl (den er jo ikke flytende?? Jeg må huske å tømme veska mi for de 2-3 slike som sikkert ligger nedi der...) så jeg trodde at ei "oppdrukket" flaske likevel ble tatt.

Nå er det jo bare oldenflasker etc jeg stort sett har som vannflasker da, og jeg bytter dem jo ut av og til likevel, så jeg skal nok klare det om jeg må kjøpe ny på innsiden :) (og klare turen fra Ålesund til Oslo uten, dersom de ikke har laga ny kiosk der)

Så nå er det de "store" tingene jeg bekymrer meg for.

*ferie

*hotel/budsjett

*pakketur eller ikke.

Men jeg BEKYMRER meg ikke egentlig heller, nå lenger, slik jeg gjorde for bare noen dager siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
Har ikke flydd siden de nye reglene kom jeg, så jeg visste ikke at de godtar "nesten tomme" flasker, de er jo så pinstrenge på alt mulig annet, har hørt om de som blir fratatt lipsyl (den er jo ikke flytende?? Jeg må huske å tømme veska mi for de 2-3 slike som sikkert ligger nedi der...) så jeg trodde at ei "oppdrukket" flaske likevel ble tatt.

De godtar ikke "nesten tomme"-flasker, men om du har tømt den og det er etpar dråper i den (slik det gjerne er) så får du den stort sett igjennom. Har aldri opplevd noe annet i hvertfall. Du blir ikke fratatt lipsyl, men den skal være pakket i den plastposen sammen med alt det andre flytende (max 100 ml pr tube/flaske og max 1l i posen, får ikke plass til mer uansett). Jeg bruker å pakke alt i en vanlig plastpose for å være sikker at alt er på et sted, slik at det bare er å helle alt opp i en slik zip-pose som du får på flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en slik "drukket opp" type "nesten tom" jeg mente da... for jeg skjønner jo at jeg ikke får med meg en skvett.

Lipsylen i plastposen... ja... Jeg hadd opptelling i veska mi nå (pga en sånn "vesketråd", og der var jo faktsik bare en lispyl, og ikke ellers noe som kan klassifiseres som flytende, så jeg hadde nesten kommet gjennom kontrollen med veska mi jo! DET er ikke ille, somregel er der mye som ikke ville gått gjennom. Men... akkurat dette anser jeg som det minste "problemet" i denne sammenheng...

"Plager" meg mer at jeg ikke fikk svar fra sjefen om dette med ferie (joda, jeg fikk som svar at han gjerne ville ha et hint om tidsom før jeg bestilte noe... Hallo, jeg satte meg opp på ferielista for to-tre måneder siden, og nevner denne planlagte ferien på alle "planlegge-fremmover-møter" han har, så han burde vite når den er... Jeg oppga igjen tidspunkt... og siden har jeg ikke hørt noe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

om dere ikke har reist noe særlig vil jeg anbefale pakkereise. da er alt klappet og klart, dere blir møtt på flyplassen og kjørt med buss til hotellet. da har dere også alltid noen å spørre om dere lurer på noe. (kan dere drikke kranvannet? hvor er det god mat? hvordan/hvor mye/hvem tipser man? osv)

alt av lypsyler, deodoranter, sånne ting skal i en gjennomsiktig plastpose i håndbagasjen. legg den i veska så har du alt samlet på en plass, absolutt ikke noe styr.

Det er snakk om altså drøye 25000 i hotell og fly.

for 25000 kan dere få fly og hotell i 2 uker i mexico... :sjarmor: (vet at det kanskje ikke er helt det dere ønsker, men mexico er helt FANTASTISK, VIDUNDERLIG HERLIG!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men... det står meg i hodet et par ting nå... hotellvalg er på toppen.

Pluss da altså denne ferieavklaringa.

For jeg har lyst å bestille... (så nart jeg har bestemt hva jeg skal betille og hvordan da...) Normalt er "fristen" 1. mai svarte han.. Ja, normalt er fristen for å ØNSKE ferie 1. mai, også får vi vite om vi fikk det eller ei en eller annen gang i løpet av mai... Men tenk... jeg vil gjerne bestille litt før den tid....

Men jeg prøver å fokusere på de tinga jeg KAN påvirke.... og da er det hoteller jeg tenker på....

Så litt på en som het... Ja, hva var det den het igjen da... noe med Tu... må sjekke... topaz.

apollo selger den som all inclusive da, men via apollo er det ikke så veldig aktuelt å bestille uansett tror jeg, for de har ikke to-ukersturer ledige før 30. juni, og da er vi ikke tilbake før 15. juli, og OM vi får den ferien vi vil, så skal vi på jobb 16. juli... Men hotellet selv tilbyr som med frokost, med halvpensjon eller all inc, så på andre måter skal det ikke være nødvendig å ha all inc, siden dere sier det ikke er å anbefale (tenkte opprinnelig på fordelen med fri tilgang på brus i varmen jeg da, men vi kan jo for all del bare kjøpe det etterhvert :) ) Men, når det ALL INC er merkbart rimligere enn Dragonara (som er med bare frokost) så sier det seg jo selv at det nok ikke er i nærheten på standard... (bare så fint ut, jeg fant det også på gozo for den del da)

vi får vel finne ut av det....

fokusere på dette... og håpe ferien lar seg avklare i løpet av ikke for lang tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for 25000 kan dere få fly og hotell i 2 uker i mexico...  :sjarmor:  (vet at det kanskje ikke er helt det dere ønsker, men mexico er helt FANTASTISK, VIDUNDERLIG HERLIG!)

Må ikke komme med enda flere gode forslag når jeg nesten har bestemt meg da...

(hvem har pakkereiser til mexico da, forresten, så jeg kan sikle litt..?)

Jeg er jo like lett å ombestemme som en ball... gi den et lite puff, så skifter den retning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat
Må ikke komme med enda flere gode forslag når jeg nesten har bestemt meg da...

(hvem har pakkereiser til mexico da, forresten, så jeg kan sikle litt..?)

Jeg er jo like lett å ombestemme som en ball... gi den et lite puff, så skifter den retning....

åååhhh, der ekommer ikek til å angre om dere reiser dit... vakkert! kritthvite strender, turkisgrønt lunkent hav, palmer, herlig... :hjerter_rundt:

for 25 000 får man fly med klm/martinair, og to uker på 4 stjerners hotell (f.eks http://www.hotellatortuga.com/ )

pakkereise er litt dyrere: med apollo fra stockholm for 15 000 pr pers (men det er vel ganske uaktuelt for dere. har ikke sjekket hvordan det er fra norge)

Endret av Fruktfat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kan "snakke om det mer ferien i morgen" fikk jeg beskjed om, sjefen ser jo at det er greit å være fleksibel når det gjelder bryllupsreise, men så gjelder det visse arbeidsoppgaver.... som vi er to som kan. Jeg (det er mine oppgaver) og en som har permisjon hele sommeren... som må gjøres i løpet av den siste uka jeg har tenkt å ha ferie... som jeg helt hadde glemt å tenke på.

Hmm... vi får se...

Jeg håper det ordner seg. For meg, OG min kjære. Vi må nesten ha fri begge to for å ha noe glede av det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ferien i boks i alle fall, både jeg og min kjære har fått fri i 4 uker i sommer! (ingen av oss har hatt så lang sommerferie noen gang. I fjor hadde vi 3 uker, men da begynte vi i august når alle andre var kommet på jobb igjen da, ellers kunne vi ikke få så lenge, og slett ikke samtidig)

Så da blir det å bestemme seg for bryllupsreise i helga da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 25.000 fikk vi 2 uker på Bali på luksushotell og fly. Alt ble ordnet av Wickstrøm reiser, mao som en pakketur, bare at det ikke var andre folk vi reiste med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gloria

Star Tour har forresten noen hotell som heter "Couples hotels". Skal selv bo på Napa Plaza på Agia Napa, Kypros med min kjære i Juni, og ser kjempeflott ut. Betaler totalt rett over 20.000 for opphold+fly på et kjempehotell!

..men nå skal ikke jeg forvirre deg enda mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var inne og sjekket og det stemmer at rommene har samme pris uansett om det bor en eller to personer der. For øvrig er det ofte mye å spare på å bestille reisen selv og jeg gjør alltid det. Jeg foreslo Gozoreiser fordi du nevnte at du ønsket pakketur ;) .

Hvis du ikke ombestemmer deg/dere i løpet av natten og fremdeles vil til Malta i morgen, men gjerne vil ha et annet hotell kan du jo fortelle meg hvilket/hvilke du kikker på, så vet jeg ganske sikkert hvor det ligger og omtrent hvordan det er. Som nevnt er øya liten og jeg har vært der maaange ganger :) .

Vi vurderer litt ulike hoteller, og min kjære tittet på le meridien , to hoteller som vistnok kan se ut til å eies av samme kjede?

Noe peiling på disse?

Også ei lita setning jeg plukka opp nederst under prisene (for alle tre hotellene). Da ble jeg meget usikker igjen, på om det virkelig stemmer at den prisen er fo TO stykker i rommet, når det står "based on single occupancy"? (Det er altså de prisene jeg fant for westin, og forøvrig finner jeg altså også priser for le meridien

BASIC ROOM RATE DOES NOT INCLUDE ADDITIONAL PER ROOM, PER NIGHT CHARGES THAT MAY BE IMPOSED OR STATE/LOCAL TAXES. Per room, per night, based on single occupancy and availability. A limited number of rooms may be available at this rate. Posted rate is the lowest average daily rate for the dates chosen in search. Average daily rate is available at time of search and may change.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer litt ulike hoteller, og min kjære tittet på le meridien , to hoteller som vistnok kan se ut til å eies av samme kjede?

Noe peiling på disse?

Ikke samme kjede, men samme eiere. Egentlig ingen stor forskjell, men Westin er kanskje litt mer klassisk elegant. Westin Dragonara har mer usjenert beliggenhet og en god del bedre utsikt fra balkongene.

Også ei lita setning jeg plukka opp nederst under prisene (for alle tre hotellene). Da ble jeg meget usikker igjen, på om det virkelig stemmer at den prisen er fo TO stykker i rommet, når det står "based on single occupancy"? (Det er altså de prisene jeg fant for westin, og forøvrig finner jeg altså også priser for le meridien

BASIC ROOM RATE DOES NOT INCLUDE ADDITIONAL PER ROOM, PER NIGHT CHARGES THAT MAY BE IMPOSED OR STATE/LOCAL TAXES. Per room, per night, based on single occupancy and availability. A limited number of rooms may be available at this rate. Posted rate is the lowest average daily rate for the dates chosen in search. Average daily rate is available at time of search and may change.

Jeg forstår forvirringen og du har oppfattet det riktig. Prisen er da en grunnpris som gjelder når rommet benyttes som enkeltrom. Går du inn og sjekker priser her slipper du forvirringen siden du da får opp prisen pr. rom pr. natt gitt det antall personer du oppgir pr. rom og aktuell periode.

Håper jeg forsto deg riktig og at det hjalp litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkurat nederst på DEN siden det forvirrende setninga står, det er derfor jeg BLE forvirra, siden jeg tross alt får opp en pris som skal gjelde for de to jeg angir, i 14 dager, på et rom, men nederst står det likevel at prisene er når man bare er en der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En annen ting, stemmer det at flyene kommer frem midt på natta? Greit nok det altså, dersom de aksepterer så sen innsjekk...

Slik jeg får det opp når jeg søker på air malta (min kjære er absolutt tilhenger av å booke fly og hotell hver for seg, dette skal vi klare) så står det at man lander ca halv ett, og så skal vi jo få baggasjen, og komme oss til hotellet, og da er det kjempenatt, og selv om rommet er "garantert" ved kredittkort eller noe sånn, så er det ifølge disse sidene bare garantert til chek-out-time på ankomstdagen, og det er jo lenge før vi kan komme dit? (men, vi kan jo ikke bookke det fom neste dag, for vi ankommer vel gjerne nattestid, og vil gjerne slippe å ligge på gata frem til innsjekktid neste morgen...)

Null erfaring med hotell-liv jeg... Kan man gi beskjed om at man kommer midt på natta, og da er det greit? (eller er det jeg som har misforstått noe med de flygreiene?)

Nei, never mind den, det var til chek-out-time dagen ETTER arrival, så da må vi jo kunne komme midt på natta, og bare krabbe til sengs, og forsove oss til neste dags frokost da... :)

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gi beskjed om late check in så ordner det seg med at dere kommer midt på natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man kan oppgi hvilket fly man kommer med og sånn ved booking, og ettersom jeg så at det gjaldt at rommet holdes til neste dag, så burde ikke det være noe problem.

Vi har dessuten bestemt oss, min kjære skar igjennom og sa at vi tar westin, selv om det er dyrere, antakelig pga påvirkningen Leo har hatt på meg :sjenert:

Men de er jo bare en gang i livet at vi skal på bryllupsreise, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo akkurat nederst på DEN siden det forvirrende setninga står, det er derfor jeg BLE forvirra, siden jeg tross alt får opp en pris som skal gjelde for de to jeg angir, i 14 dager, på et rom, men nederst står det likevel at prisene er når man bare er en der?

Beklager, Malama! Så ikke det før nå jeg! Det betyr bare at grunnprisene som er oppgitt kun gjelder en person, men hvis du reserverer for to personer, så får du opp riktig pris pr. natt.

Ja, man kan oppgi hvilket fly man kommer med og sånn ved booking, og ettersom jeg så at det gjaldt at rommet holdes til neste dag, så burde ikke det være noe problem.

Vi har dessuten bestemt oss, min kjære skar igjennom og sa at vi tar westin, selv om det er dyrere, antakelig pga påvirkningen Leo har hatt på meg  :sjenert:

Men de er jo bare en gang i livet at vi skal på bryllupsreise, så...

Nei, det er ikke noe problem! Føler et visst ansvar nå når dere har valgt bryllupsreisedestinasjon på min anbefaling ;), så hvis det er noe dere lurer på, så må du bare spørre! Er forresten litt "misunnelig" for jeg kunne godt ha tenkt meg å vært der selv :sjenert: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...