Gå til innhold

Bryllupsreise...


Malama

Anbefalte innlegg

Leo er en god reklameambassadør for det hotellet, det er helt sikkert! :)

Nå må jeg løpe og ta toget hjem sammen med min elskede, og viderebringe all denne reklamen (vise ham denne tråden, tenker jeg :) )

Så får vi se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden jeg er så godt i gang med reklamen :ler: , kan jeg fortelle at rommene på Dragonara har like stort kjøleskap som en hvilken som helst "sydenferieleilighet" (Det er da amerikansk må vite! ;) ) og det er selvfølgelig ingen som nekter deg å oppbevare det du måtte ønske av egen drikke, snacks osv. der.

Det høres jo greit ut da, har hørt om venner som ikke fikk ha med seg noe mat/drikke på rommet som var kjøpt andre steder enn på room-service når de bodde på hotell.

Lager aldri noe avansert mat på rommet vi heller, men liker å ha muligheten, selv om det begrenser seg til at vi skjærer opp frukt, lager isbiter til drinkene våre, smører baguetter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ellers godt mannen som ønsker seg internettilgang! For meg er det nærmest et "must" å ha med bærbar PC og ha tilgang på rommet. Ikke fordi jeg på død og liv skal tilbringe timevis på nettet, men fordi det ofte er et utmerket redskap til å orientere seg i nærområdet, finne telefonnummer, oppdaterte kart, leiebil osv. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo greit ut da, har hørt om venner som ikke fikk ha med seg noe mat/drikke på rommet som var kjøpt andre steder enn på room-service når de bodde på hotell.

Lager aldri noe avansert mat på rommet vi heller, men liker å ha muligheten, selv om det begrenser seg til at vi skjærer opp frukt, lager isbiter til drinkene våre, smører baguetter etc.

Jeg pleier ikke å spørre om lov jeg da! Ikke sleper jeg med meg store bæreposer med mat og drikke forbi resepsjonen på femstjerners hoteller heller ;) . De boksene med Cola og den vinflasken jeg har hatt i vesken er det aldri noen som har brydd seg med. Når det gjelder fruktkniv og skjærefjel, så tror jeg roomservice brukte ca. fem minutter på å bringe meg det da jeg ringe og spurte og isbiter finnes naturligvis i isbitmaskinen som finnes flere av i hver etasje :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det går helt fint å booke ting på egen hånd via nett...både når det gjelder fly og hoteller. Det viktigste som du må oppgi for å få feedback her er budsjett :-) Jeg vil gjerne foreslå f.eks. en tur til Maldivene dersom dere har råd til dette...bare sjekk bildene i reisebrevet mitt http://gardkarlsen.com/sun_island_index.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner et par stk som har hatt bryllupsreisen sin på kreta og jeg synes ikke det er så merklig. Ikke noe jeg selv ville ha gjort, men folk er jo forskjellig.

Halvpensjon er at frokost og middag er inkludert. Personlig ville jeg verken ha valgt halvpensjon eller all inclusive jeg da. Når jeg er på ferie vil jeg spise på ulike restauranter og oppleve ulik mat fremfor å bare spise på hotellet. Prismessig kommer det nok helt ann på hva dere hadde valgt å spsie ute i steden for.

og selv om det er 2 senger så går det fint ann å skyve de sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var litt redd de sengene var fast jeg da, har vært borti fastskrudde senger, og når de er plassert med nattbord imellom (har vært borti rom der nattbodet er fastskrudd mellom også...) så tenker jeg jo muligheten for at det kunne skje....

Gard: budsjettet er vel sånn ca at vi klarer den Malta-turen i alle fall, dog er jeg høyst usikker på hvor mye vi skial regne i "lommepenger" til mat og shopping, vi har som sagt null erfaring med dette her...

'Budsjettet er rett og slett litt "udefinert", og til en viss grad tilpassningsdyktig, men ikke sånn kjempestort...

Skal vise min kjære de linkene, rådene og tipsene jeg har fått nå, og flere er selvsagt velkommen.

Maldivene så jo kjempeflott ut, men jeg innbiller meg det blir litt i dyreste laget, for 2 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Her er et tips. Gå inn på www.paradisreiser.no og se hva de kan tilby. Jeg fant nylig en tur til Maldivene i juni. Det så helt fantastisk ut!!! Det kostet kr 13500,- pr person med halvpensjon. (dvs frokost og middag). Det er også muligheter for å bestille all-inclusive på dette hotellet. Tror det hette Olheveli Resort eller noe sånt.

Ta en kikk da vel!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset.

Etter å ha gjennomgått alt heller vi for øyeblikket mot Malta.

Vi må avvente en dag eller to før i kan bestille noe som helst uansett, fordi vi må få bekreftet om vi får ferie, og det kan TIDLIST skje i morgen eller onsdag, og tar antakelig noen dager før det er avklart også, statlig byrokrati selv på dette området... (vi har bedt om det, men ikke fått noe bekreftelse, så nå skal vi altså mase på det, men grunnet sjef på reise etc... skal visst være tilbake i morgen, håper vi)

Så, vi rekker jo enda å ombestemme oss noen ganger...

Fredag morgen "visste" jeg at vi skulle til Frankrike, noe jeg også har fortalt til flere at vi "vurderte" i alle fall. Fredag ettermiddag drømte jeg om Egypt. Lørdag også, mens jeg vurderte andre. Søndag forklastet vi Egypt, og vurderte igjen Frankrike og Italia, og et par andre før vi "landet" på Kreta. Mandag (i dag) forkastet jeg Kreta grunnet "masse charterturisme" og et ønske om noe litt annerledes for bryllupsreisen, og nå heller vi altså mot Malta.

Men, dersom budsjettet blir for stramt, eller jeg finner på noe annet i natt (det er i natt jeg egentig forkasta Kreta, fordi jeg ikke fikk sove ved tanken på å dra dit, så jeg måtte slå meg til ro med at vi kunne finne noe annet... da sovna jeg) så er vi fortsatt åpne for alternativer.

Noen anelse sånn i ville trekk hva vi bør beregne i lommepenger til mat og litt småshopping (ingen av oss er storshoppere da, så det er vel snakk om litt suvenierer kanskje) og ikke minst drikke da i varmen, i 2 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å sette av ca 1000kr dagen vi, det har holdt godt til de feriene vi har vært på iallfall. Men - kommer jo an på prisnivået, men ser ikke for meg at det er store forskjeller mellom f.eks Mallorca og Malta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan en stakkar bli HELT forvirra i alle fall... prøver å finne ut av dette med priser og sånn, siden jeg fikk opp en billigere sum da jeg titta på det første gangen (og ikke visste at gozo hadde det alternativet i pakke, så ikke den setninga før etterpå) da jeg gikk direkte på hotellets booking-side...

Jeg bøe rett så tøff, og søkte på flybiletter til Malta, og fant alt fra 7000 til 11500. Og hotellet altså fremkommer som 16-17000 for 2 uker (840 MTL) på hotellets side, mend et hos Gozo er 10707 pr prs i samme periode. Så måtte jeg dobbeltsjekke da det med hotellet, og de oppgir eksakt samme pris om jeg oppgir en eller to voksne i rommet, kan det stemme da? Eller er den prisen jeg fant, 60 MTL pr natt, pr STK, enda det altså kommer estimated total for your stay 840 MTL når jeg søker 2 adults, 1 room?

Prisdifferansen fra billigste "selvgreie" (Air Malta + hotellet direkte) og gozo er jo ca 7000. Om vi skal regne 14000 i "lommepenger" kan jo 7000 faktisk berøre "smertegrensa" på budsjettet...

Vel, Malta er fristende, men det finnes jo også rimligere hoteller på øya, dersom det er problemstillingen, men dette hotellet som jeg er så varmt anbefalt så jo deilig ut da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne og sjekket og det stemmer at rommene har samme pris uansett om det bor en eller to personer der. For øvrig er det ofte mye å spare på å bestille reisen selv og jeg gjør alltid det. Jeg foreslo Gozoreiser fordi du nevnte at du ønsket pakketur ;) .

Hvis du ikke ombestemmer deg/dere i løpet av natten og fremdeles vil til Malta i morgen, men gjerne vil ha et annet hotell kan du jo fortelle meg hvilket/hvilke du kikker på, så vet jeg ganske sikkert hvor det ligger og omtrent hvordan det er. Som nevnt er øya liten og jeg har vært der maaange ganger :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg ønsket meg pakketur, og ønsker meg egentlig fortsatt det, men når jeg nå først var satt i sånt "tøft humør" av alle som rådet meg til å ordne ting selv, så UNDERSØKTE jeg i alle fall :)

Det er vel ikke det at vi gjerne vil ha et annet hotell, men muligens det at med 15000 i lommepenger berører det kanskje budsjettgrensa, dersom alle gjestene kommer.. (Dvs, vi har råd, da blir det bare mindre sparepenger igjen etterpå, den bufferen min til renta går opp dagen etter at kjøleskapet ryker og jeg må hjem i en begravelse igjen... sånn "i tilfelle" altså :) )

Vi får se... for øyeblikket har jeg, pakketur-menneske som jeg visst er, som liker katalogene mine, titta på de hotellene som Apollo tilbyr (rett og slett fordi... den katalogen kunne jeg bla i på fanget på altanen i sola tidligere i dag)

HVOR de er kan jeg se av kartet, men HVORDAN er det verre med... (pluss at apollo er utsolgt for 2 ukers turer 25 og 28 juni, og ikke tilbyr noe fra 30, med retur 15. juli, og vi har jo i utgangspunktet tenkt oss på jobb 16. juni da...i Bergen. Det lar seg vel gjøre, men rettet min kjære i retning av "er to uker for lenge?"

Så, tankene flyr nok lenge de enda...

Dersom vi vurderer andre hoteller er det vel i hovedsak for å finne noen som er litt billigere (men fortsatt relativt bra standard da) for at jeg skal kunne argumentere med at 2 uker ikke er noe problem, selv om alle gjestene skulle finne på å dukke opp (vi ber en del vi antar/håper ikke kommer.... men de er jo velkommen om de gjør det da, og er sånnset budsjettert med, men da er også muligens bryllupsreisa budsjettert til å helst ikke passere så mye over 35000... TROR jeg. (det er av uviss grunn han som holder sturinga på budsjettet (vel, den grunnen er ikke "uviss" egentlig, men rett og slett det faktum at jeg ikke egentlig evner å bruke penger... så han må sette budsjettet for at jeg skal tørre bruke det... en merkelig egenskap ved meg...) og han har ikke egentlig satt en veldig klar grense på dette, sier bare at "vi har råd til det, om du vil", hvilket er vanskelig for meg å forholde meg til...

Men,,, nå skal jeg krabbe til sengs, og se om jeg ombestemmer meg, eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ombestemte meg i alle fall ikke i natt... Jeg har lyst til Malta!

Det gjenstår

*Avklare ferie

*Bestemme oss for budsjettgrense

*Det avgjør hotellmuligheter

*Bestemme oss for om vi velger pakkereise eller bestiller selv

DERSOM man bestiller selv, hvordan er det da med å komme seg fra flyet til hotellet og tilbake? Når man bestiller pakkereise kan man krysse av for at man vil ha busstransfer for en hundrelapp eller to, og det er jo greit, men om man ordner det selv, kan man være med disse "flybussene" likevel (og betale der selvsagt) eller er det greit å ordne taxi uten å blakke seg, eller hvordan er det? Hos disse reiseoperatørene veger man også om man vil ha mat på flyet, hvordan funker det om man booker direkte hos et flyselskap, tro... Mye å tenke på, og for en "førstegangsreis" så virker det litt mye og "skremmende", derfor frister det med pakkereiser, men det er den velse detaljen at jeg er sunnmøring.... og derfor ikke liker å betale mer enn jeg "må" for en ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha bryllup reisen i kreta! skal gifte meg 30 aug,vi drar en uke etter bryllupet.Na er det ikke altfor varmt.Vi gleder oss,blir godt å slappe av.Etter en hektisk bryllup dag :kose::kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan virkelig anbefale Malta!

Vi bodde 10 dager på Hotel Kempinski på Gozo i juli 2004. Det var passelig varmt. Kempinski kan anbefales hvis man liker spa og litt luksus, men det ligger på "feil" side av Gozo, så litt utenfor allfarvei og er kanskje bittelitt dyrere enn det dere tenkte dere.

Malta er ikke så altfor dyrt land heller. Det er ikke grisebillig, men litt rimeligere enn Spania.

Hva synes dere om å kjøre i utlandet? Hvis dere ikke er skremt av det, så kan det være greit å leie bil. Maltesere er ganske greie i trafikken, selv om det innemellom er mer stress enn i Norge. Hvis dere leier bil, så kan dere jo hente den på flyplassen og levere den der -> null penger til transport. (Få i så fall et bra kart som viser hvordan dere skal komme dere til hotellet.)

Vi fløy Air Malta fram og tilbake. Jeg tror vi fikk mat, men er ikke sikker. Tror det står opplyst når du bestiller reise. Kan jo være greit å ta med litt niste, f.eks. kjeks og frukt, så man ikke sitter 6 timer uten mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Catzy: Kjøre i utlandet.... ja det var det da... det har jeg aldri gjort...

Ettersom det er bare meg som har førerkort, så er det jo opp til meg i så fall...

Litt mat på flyet må man jo ha, 6 timer uten mat er i alle fall 1-2 timer mer enn jeg klarer, og det er jo ikke som om det site jeg gjør før jeg går ombord er å spise heller... Men for all del, jeg kan ha noe i veska, men de SELGER vel mat dersom det ikke serveres? (Jeg får jo ikke lov til å ha vannflakse i veska lenger, etter de nye reglene? Eller er det ok dersom jeg kjøper nytt vann innenfor sikkerhetskontrollen på Gardermoen, får jeg ha den der da?)

Mye å finne ut av, og spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
Litt mat på flyet må man jo ha, 6 timer uten mat er i alle fall 1-2 timer mer enn jeg klarer, og det er jo ikke som om det site jeg gjør før jeg går ombord er å spise heller... Men for all del, jeg kan ha noe i veska, men de SELGER vel mat dersom det ikke serveres? (Jeg får jo ikke lov til å ha vannflakse i veska lenger, etter de nye reglene? Eller er det ok dersom jeg kjøper nytt vann innenfor sikkerhetskontrollen på Gardermoen, får jeg ha den der da?)

Hvis du ikke får mat inkl i flybilletten så selger de i hvertfall mat på flyet uansett (greit å ha med noe småsnacks uansett). Og du har lov til å kjøpe vann innenfor sikkerhetskontrollen, så det er ikke noe problem (du har lov til å ha med deg en tom flaske og fylle den opp innenfor sikkerhetskontrollen hvis du ønsker deg og).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg fly til Malta og bo der i to uker på hotell, så har jeg nok råd til å kjøpe en ny vannflaske også, det er greit, jeg er bare glad jeg for lov til å ha vann på flyet jeg, jeg drikker mye vann. TOM flaske er jo sånnsett greit nok ja, men jeg kommer allerede med fly fra Ålesund eller Bergen til Oslo, så den vannflaska jeg har på det flyet (ehh, sliter om jeg kommer fra Ålesund, de har ikke kiosk på innsida, med mindre de har bygd om flyplassen da...) er ikke garantert TOM, der er nok litt dråper i den, selv om jeg har drukket den opp, så den får jeg nok ikke med meg gjennom kontrollen (må vel gjennom ny kontroll selv om jeg kom flyvende til flyplassen?)

Småsnack i veska har jeg sikkert ja (har man ikke alltid det? Vel og merke må veska tømmes og sjekkes før man drar på flytur, i tilfelle det er en neglefil eller en liten håndkrem som gjemmer seg et sted oppi der, men lovlige ting putter man oppi igjen, og skal jeg ut og reise er garantert en kjekspakke i alle fall noe som er der. tørre kjeks er jo lov (men ikke de med flytende fyll, kanskje...?)

Kompliserte regler, men DET skal jeg nok finne ut av :)

Må bestemme de større tingene først...

Som hotell

Og hvordan vi bestiller tur

Ja, og om vi får ferie da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...