Gå til innhold

Laget mine første brød i maskin


agbre

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått min nye flotte Wilfa brødbakemasin. Måtte prøve den med en gang i går. Første brød fikk hard skorpe. Glemte at den blir lys oppå så jeg satte den på mer skorpe. Brødet smakte godt det. Andre brødet ble flatt! Hadde bytta ut for mye av melet med solsikkefrø. Fint for fuglene :ler:

Brød nummer tre ble helt perfekt. Man lærer da av sine feil! ;)

Det skal bli helt mega å bruke den på hytta i sommer. Ferskt brød hver morgen. Da blir jeg tjukk og blid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboer er også keen på brødbakemaskin. Eneste jeg er skeptisk til er jo at vi like godt kan bake på gamle-måten... Men man slipper kanskje mye gris med en sånn maskin? Og d at man kan tidsinnstille den er jo også praktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga bort vår maskin etter kort tid. Syntes det var litt "maskinlukt" av brødet. Isj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var litt "maskinlukt" av brødet. Isj.

:ler: Så utrolig ufresht! Hmm... Var dette billig eller dyr variant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer er også keen på brødbakemaskin. Eneste jeg er skeptisk til er jo at vi like godt kan bake på gamle-måten... Men man slipper kanskje mye gris med en sånn maskin? Og d at man kan tidsinnstille den er jo også praktisk...

Veldig renslig. Er en nonstickform i den, så det er jo bare å vaske litt ut av den. Så slipper du jo masse mel på bordet. Hør på samboern din du. :)

På linken har du den jeg kjøpte.

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=6202&

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg baker på gamlemåten. Blander og elter i Kitchen Aiden.

Baker ut med minimalt/ikke noe mel, og dermed blir det lite oppvask og søl på benken. Funker som bare det!

Absolutt eneste argument for brødbakemaskin jeg kan komme på er at den kan tidsinnstilles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...