Gå til innhold

Morgenboka

tuji

Anbefalte innlegg

Jeg skal selvsagt gi detaljert rapport. Fikk ikke time før 13.15, så jeg har tre lange timer å grue meg på. Får veldig lyst til å ta meg en røyk nå... har hatt galopperende puls siden jeg våknet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jaja, folkens, nå har jeg vært hos tannlegen.

Hun så ikke noe når hun tittet på tanna, så vi tok et bilde. Der så hun heller ikke noe, bortsett fra at jeg hadde en gigafylling. Jeg fikk god, gammeldags bedøvelse i halve trynet, og så åpnet hun opp tanna.

Etter noen minutter med boring kjente jeg en råtten lukt :kvalm: . Nervene var døde som bare det, altså måtte det rotfylling til... Jeg er bare 30 år, for søren! Det er alt for tidlig for slikt! Så skulle hun rense opp og ta ut det som var igjen, og puttet noen dingser ned i tanna for å få ut alt. Det føltes som hun pirket meg langt inn i hjernen.

Takk Gud for bedøvelse, for jeg kjente noen stikk selv om jeg var helt slapp i trynet. Så fikk jeg en ny fylling som skal sitte i en til to måneder. Da må jeg til ny sjekk for å se at alt er borte. Vi ble enige om at jeg skal gjøre det hos min faste tannlege i Bærum, siden hun har fullt i lang tid fremover.

Jeg tror jeg beholder timen hos ham i neste uke for å sjekke resten av tanngarden, og så får vi legge en slagplan for resten av rotfyllingen.

Jeg er utrolig glad for å være ferdig! Har hylt innpå et par smertestillende til, for jeg kommer nok til å ha vondt når bedøvelsen går ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var det ikke. Men det var jo ikke noe vondt, selv om det høres sånn ut. Det som er pyton er å sitte i en tannlegestol i nesten en time, når man har litt tannlegeskrekk. Men nå blir det forhåpentligvis mye bedre!

Jeg ser forresten latterlig morsom ut nå. Det ene neseboret har liksom klappet sammen, og halve munnen bare henger og dingler. Det er rart med det, selv om jeg har hatt bedøvelse hundre ganger før, glemmer jeg hver gang at det ikke funker å drikke etterpå. Så her sitter jeg og er klissvåt på genseren :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å fy a meg! Du har helt rett, det er ikke smerten som er det verste....

Dakal tuji

Ang. drikke: Prøv et sugerør i den ikke-bedøvde munnviken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjempetannlegeskrekk, men det eneste jeg ikke er redd for å gjøre hos tannlegen er faktisk å rotfylle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruen lever, men har vært uten nettilgang i formiddag!

For en deilig dag :)

Solen skinner, og L. gikk i barnehagen i skjørt og småsko, tydelig fornøyd med antrekket.

Jeg har nettopp vært og drukket kaffe sammen med mannen ute i lunsjpausen hans, og nå skal jeg hjelpe ham litt med en bryllupstale.

Mannen våknet halv seks i dag av noen småhikst fra barnerommet. Da han kom inn, lå L. med tårer i øynene. Hun hadde drømt at smokken hennes lå under fjellet (?), og var veldig trist :hjerter_rundt: Alle har sine bekymringer, uansett alder.

Tror jeg skal begynne så smått å pakke i dag, vi reiser jo i overmorgen. Det blir mye pikkpakk når man har små barn. Vi må ha vogn, reiseseng, utedress i tilfelle kaldt vær/fjelltur, regndress (vi bor tross alt på Vestlandet), vårjakke i tilfelle været holder seg som nå, vintersko, vårsko... pluss alt av vanlige klær til både henne og oss andre. Det krever planlegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men jeg vurderte den minste da L. var baby og vi dro rundt på flasker, bleier, smokker og div. stelleutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Jeg har nettopp hatt et lite vaskeraptus, og vasket barnerommet, satte alle skoene mine i system og ryddet/vasket vindfanget. Det var fullt med flytteesker, så det var litt jobb. Jeg har bare pakket ut de skoene jeg liker best, og det ble 30 par. Typisk jente, med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du tok den, håper ikke andre gjør det... ;)

Jeg har gitt opp å ha orden i skoene mine, så jeg får stadig overraskelser over at jeg har ditt og datt.

Øverst på handlelisten, når vi skal på tur, er å kjøpe nye vår sko. Men der har jeg alltid problemer. Ender alltid opp med gode og fornuftige sko ala sandaler fra Ecco. Eller lekre sko, jeg ikke klarer å gå i mer enn et par timer.

Nå vil jeg ha fine og gode sko på en gang, helst i et par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på en eller annen dyr butikk, så finner du sikkert noen...

Jeg har rett og slett satt skoene mine i Billyhyller fra Ikea. Der er det plass til masse sko når man setter inn noen ekstra hyller.

I dag må det turbopakkes. Jeg innså plutselig at det må skje i dag. Hele morgendagen går med til å ordne diverse i byen. Jeg må også preparere legemet for en kjoledag: Hårfjerning, skrubbing, bruning osv. Uansett hvor tidlig jeg begynner, blir jeg aldri godt nok forberedt (jfr. julegavekjøp). Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk to pakker i posten i dag. Jeg elsker pakker! I den ene var kåpen jeg bestilte til L., og den var nydelig! Masse fine detaljer som broderi, heklet blondekant og silkebånd. Hun kommer til å se ut som en liten dukke i bryllupet. I den andre pakken var et par sko som jeg fikk for et halvt pund på ebay. Et virkelig kupp, for de er fantastisk fine!

NÅ må jeg begynne å pakke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...