Gå til innhold

Morgenboka


tuji

Anbefalte innlegg

Vi har hatt elektriker på besøk i dag, og det ble ikke billig. Han måtte fikse diverse ulovlige løsninger de gamle eierne av huset hadde lagd, og det kom på 8500,-. I tillegg oppdaget han at det er noe riv ruskende galt med komfyren vår, som gjør at den leder strøm. Når han holdt en ledning mellom kjøkkenvasken og komfyren (avslått), gikk det 120 volt gjennom. Så vi grillet til middag... Nå må vi ut og kjøpe ny komfyr. Det har jeg ønsket meg lenge, men ville spare litt, sånn at jeg kunne virkelig fleske til og kjøpe en ordentlig staselig en. Det har vi ikke råd til nå, så da må jeg klare meg med en helt gørr en i, ja, skal vi si 20 år til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elektrikere er dyre ja! Vi har hatt en av sorten her vi også, og han kommer igjen i morgen. Det blir ikke spes billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva!!!? Nå er jeg sur på elektrikeren! I morges fikk vi en bekjent, som er elektriker, til å gi oss en second opinion, og det viser seg at det er den første elektrikeren som bare har gjort en kjempetabbe. Han hadde feilkoblet hele skiten, slik at komfyren ble livsfarlig. Hadde jeg lagd mat på den, og samtidig tatt borti vasken, hadde jeg daua.

De lovte å komme og rette det opp, og de bør jaggu slå av på prisen også, for vi har gått flere dager uten å kunne lage mat på grunn av den dusten. For ikke å snakke om at det var like før jeg kjøpte en ny komfyr i går, som jeg ikke trenger. Det hadde jo ikke hjulpet det grann med ny komfyr, heller, siden det ikke er der feilen ligger. Hadde ikke vi fått den andre mannen til å komme og se på det, hadde vi sikkert bare kjøpt en ny, og så levd livsfarlig uten å vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sånt er spooky. Da vi hadde elektriker like etter at vi flyttet inn her vi bor nå, fant han endel feilkoblinger. Dette greide vi å få refundert hos selger. En idé for dere også? Det går under "skjulte feil og mangler".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat denne feilen var det jo elektrikeren som lagde, men det er noen snodige løsninger her ellers også. Nå har vi bodd her ett år, så det er kanskje for sent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen tidlig stikker jeg på leir med kidsa. Det blir godt å komme i gang, og det skal bli godt å komme hjem også. Jeg har kjøpt en flaske rødvin jeg skal kose meg med lørdag kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det kjempefint, og ungdommene er finfine :)

I morgen er det Liseberg (urk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det kjempefint, og ungdommene er finfine :)

I morgen er det Liseberg (urk).

Kos deg med berg og dalbane, loopen, etc.

Eller litt shopping. En tur i Haga er vel nødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den havesyken deler jeg fullt ut. Den store krigen her i huset går nå på om vi skal bytte til netCom, som har monopol på iPhone. Vi har nemlig et familieabb. hos Telenor der vi kan ringe gratis til hverandre, og bindingstiden på ungenes telefoner er ikke gått ut ennå. Derfor: Grrr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hun lever, hun lever ennu!

Høgt elska og sårt sakna.

Du var ikke i byen på søndag, forresten, jeg så en som lignet deg og som snakket vår dialekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...