Gå til innhold

Morgenboka


tuji

Anbefalte innlegg

Gjest allium

Det heter Swallowtail. Hovedmønsteret lærte jeg fort. Liljekonvallkantene (som det er to av), gikk relativt greit. Kantmønsteret måtte jeg lese mønsteret til for hver linje, men det var nok fordi det var så få omganger i det.

Sender deg en pm med hvor jeg kjøpte garnet. Det er vel ikke lov å legge link direkte her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Swallowtail var det, ja. Visste jeg hadde sett det før.

Man kan forresten legge inn linker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen begynner jeg på et liv uten godteri og med kalorifattig mat. I tillegg SKAL jeg gå tur fem dager i uka. I første omgang er målet å klare to uker uten noen som helst slags utskeielser, ikke en sjokoladebit eller et glass vin før jeg skal i bryllup palmehelgen. Det må være mulig selv for meg.

I morgen skal jeg også til byen og se om jeg finner et torselett til å ha under kjolen. Å, som jeg elsker å prøve undertøy! Eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg oslotur og bryllup. Jeg har kjøpt kjole, sko, sjal og veske, og i går bestilte jeg bh fra en brudesalong. Men nå har jeg begynt å tvile på kjolen... Den er i gullfarget sateng, litt Marilyn Monroe-aktig fasong med halterneck. Nå lurer jeg på om den er litt horete? Utringningen er kanskje litt drøy for de eldre i forsamlingen, og kombinert med det blanke stoffet er det kanskje litt too much. Jeg har en annen kjole jeg kan bruke, men nå har jeg brukt en del penger på det andre antrekket, da.

Tror jeg tar med begge, så kan noen andre hjelpe meg å velge.

Kan forresten konstatere at sånne multifunksjons-bher er bare bullshit. Kjøpte en i går, og den hadde en stropp som skulle lage bh-en lav i ryggen. Det hjelper fint lite når den drar skålene nedover så man får tidenes hengepupper. Kjøpte også "magisk" puppetape på Lindex (ingenting skal være uprøvd). Magisk my ass! Kanskje hvis man har AA-cup og ikke saggete post-ammepupper.

Minn meg på å aldri kjøpe halterneckkjole igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det nærmer seg oslotur og bryllup. Jeg har kjøpt kjole, sko, sjal og veske, og i går bestilte jeg bh fra en brudesalong. Men nå har jeg begynt å tvile på kjolen... Den er i gullfarget sateng, litt Marilyn Monroe-aktig fasong med halterneck. Nå lurer jeg på om den er litt horete? Utringningen er kanskje litt drøy for de eldre i forsamlingen, og kombinert med det blanke stoffet er det kanskje litt too much. Jeg har en annen kjole jeg kan bruke, men nå har jeg brukt en del penger på det andre antrekket, da.

Tror jeg tar med begge, så kan noen andre hjelpe meg å velge.

Kan forresten konstatere at sånne multifunksjons-bher er bare bullshit. Kjøpte en i går, og den hadde en stropp som skulle lage bh-en lav i ryggen. Det hjelper fint lite når den drar skålene nedover så man får tidenes hengepupper. Kjøpte også "magisk" puppetape på Lindex (ingenting skal være uprøvd). Magisk my ass! Kanskje hvis man har AA-cup og ikke saggete post-ammepupper.

Minn meg på å aldri kjøpe halterneckkjole igjen...

Næ men, stakkar da!

Gull kjolen er jo lekker!!!!!!!!!!!!!!!!! Selv om jeg ikke har sett den på, er jeg sikker på den er perfekt!

Når reiser dere nedover da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ikke telefonen min!  :sur:

Ring til den!

Forresten så har nøklene mine (hus, jobb, bil) vært borte siden fredag... grrr.

Du blir sikkert fin i kjolen, halterneck er ikke horete, men classy. Men jeg skjønner puppeproblemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar flyet fra en flyplass nær deg neste fredag i halv seks-tiden, tror jeg det var.

Ja, du har jo sett kjolen, ja. Den blir kanskje fin på når jeg får truet meg inn i diverse hold-in og pushup-plagg.

Endret av tuji
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar flyet fra en flyplass nær deg neste fredag i halv seks-tiden, tror jeg det var.

Ja, du har jo sett kjolen, ja. Den blir kanskje fin på når jeg får truet meg inn i diverse hold-in og pushup-plagg.

Ikke om morgenen vel? For det flyet tar vi :) Nei det er vel ikke det dere tar, då må dere stå opp tidlig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er på tide å følge mine nye forsetter og komme seg ut. Solen skinner, derfor trasker jeg til butikken for å handle. Det får være dagens tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så flink pike likevel. Måtte handle ganske mye, så jeg tok bilen. Det betyr dobbelt så lang tur i morgen!

Er ikke sikker på om jeg blir ferdig med solen på en stund, Jerle, det gir mersmak å sitte med alle vinduer på vidt gap og kjenne den friske vinden og solstrålene. Ser forresten at vinduene må vaskes.

I dag blir det kyllingfilet og fullkornspasta til middag. Sunt og godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lille jenta og jeg hadde ferdig pizza, ikke helt like sunt.... Kjedelig å lage mat til bare oss to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort helomvending på kjolen. Det blir en rosa fra Fretex til 200 kroner.

Skal vi se hvor mye penger jeg har brukt på antrekket som ble vraket:

1600 for kjolen

800 for sko

100 for sjal

400 for veske

Det blir 2900 kroner :forvirret: I tillegg kommer alt jeg har brukt på å teste puppetape, innlegg av div. slag og multifunksjonelle bher. Pluss den svinedyre bhen jeg har bestilt hos brudesalong. Tenker vi sier 4000 kroner, jeg.

Dette er meg i et nøtteskall, egentlig. Men nå har jeg jo et veldig fint antrekk klart til en litt mer horete anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men Tuji da. Den er da ikke horete! Jeg vet ikke hvilke folk du skal i bryllup til, men hadde noen kommet i den kjolen i mitt bryllup hadde jeg tenkt alt annet enn horete. synes den er kjempe fin jeg, og du er jo gull dame da ;)

Ta med deg gull kjolen til Oslo og la noen andre uttale seg da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den med, absolutt!

Dette minner meg om da kollegaen min kom strålende inn på kontoret og utbasunerte at hun hadde fått to snasne kjoler for bare 1800 kroner. Den ene kostet 1700 på rebella, den andre 100 på Fretex Markveien. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...