Lizzee Skrevet 1. april 2007 #61 Skrevet 1. april 2007 Jeg er mor til to tenåringsgutter. Begge har etterhvert fått sammenvokste øyenbryn (ikke slik at man legger spesielt merke til det, men de selv.... ja.....) - og begge "låner" min pinsett. Helt på eget initiativ. Dvs. dette er nok noe som man har hørt fra venner og forstått at man ikke bør ha. Istedenfor å si "ja dette burde du gjøre" eller "nei, vær som du er" prøver jeg heller å hjelpe slik at de ikke napper for mye og feil... Stoppe dem får jeg jo ikke gjort! Eldstemann er plaget av litt kviser. Han hadde fått høre av gutter på skolen at det var "femi" å rense huden og skulle derfor ikke ha noen produkter for sånt. I en slik situasjon er det greit å si at det er ingen som vet hva vi har stående i dusjen hjemme og om noen er på besøk så kan jo disse flaskene være hvemsomhelst sine. I tillegg å ville han jo helst ikke ha kviser og forsto hvorfor han burde gjøre dette. Jeg har vist ham hvordan han bruker renseskum og at det er ok å bruke en lett hudgele for hans hudtype etterpå. Etter en stund så han selv at huden ble bedre og føler at det er behagelig. Det morsomme var jo at han kom hjem fra leirskole og fortalte at nesten alle de andre gutta renset huden sin også... Jeg legger meg ikke borti klesstil, hvordan de vil ha håret sitt, at de pøser på med godlukt... Dette går seg til og de skal utvikle sin egen stil og må få prøve seg frem! Det er ikke alt jeg liker, men det er ikke viktig. Ser jeg at de føler seg fine og tøffe selv gir jeg kompliment og prøver å bygge opp under selvtilliten deres! Når det gjelder å rettlede barna og hjelpe dem så er jeg mer opptatt av kosthold, verdier og hva det er de vil med livet sitt! At de får selvtillit og tørr å være seg selv. Hvordan de ser ut og hva de vil ha på seg er noe de får bestemme selv. Noen har behov for å tilhøre mengden og synes det å gå kledd som andre er viktig. Andre utvikler tidligere sin egen stil. Jeg har en gutt av hver. En som er veldig med i gjengen, mens den andre kjører sitt eget løp. Jeg har opplevd at 13-åringen kom hjem med farget hår. Selvfølgelig ujevnt og med en farge som ikke passet hans hudtone og farger forøvrig.... Men man kan ikke kjefte for slikt. Vi jevnet det heller til med en riktig farge. Og noen måneder etterpå klippet han av alt sammen, og ville ha sin naturlige farge igjen. Fant ut av det selv. Grensen går ved piercing og tatovering.... Og hvis jeg hadde hatt jenter så hadde jeg vel sagt ifra hvis de var litt for unge og kledde seg for utfordrende. Jeg er veldig enig med Eir i at det er viktig å veilede barna videre i det de selv har begynt med!
Antoinette Skrevet 1. april 2007 #62 Skrevet 1. april 2007 Det med at hudpleie er femi er hvertfall på vei ut blant gutter. De guttene jeg kjenner renser og pleier like grundig som jentene. Nå som det finnes så mange gode produkter er det slutt på argumentet om at "kviser hører med når man er tenåring".
Donpedro Skrevet 1. april 2007 #63 Skrevet 1. april 2007 Hur som helst tror jag alla tonåringar går igenom en drös med ooootroligt pinsamma händelser i tonåren. Vi kan och ska inte skydda dem mot alla. Det må vara håriga ben, tappade bikinibyxor vid dyk i simhallen, att halka utanför skolan när alla ser på, spruckna byxor eller något annat helt normalt men som känns som världens undergång ← Som om jeg skulle sagt det selv.
Anglofil Skrevet 1. april 2007 #64 Skrevet 1. april 2007 (endret) Jeg ville nok vært veldig forsiktig. Mamma gjorde det, rådet meg til å nappe litt mellom brynene. Det var forsåvidt helt ok, men skulle ønske hun lot være. Slike ting vil jeg finne ut av selv, ikke bli fortalt hva jeg burde gjøre. Da føler jeg meg bare enda mer stygg og utilpass. Mvh Yvonne Endret 1. april 2007 av yvonne
Gjest *Tara* Skrevet 2. april 2007 #65 Skrevet 2. april 2007 Jeg prøver å råde guttene mine .. men som regel så bare ler de av meg Idag fortalte eldstemann på 20 at han skulle bestille tid hos frisøren .. da prøvde jeg å si helt forsiktig at han var veldig fin da han stripet håret for noen år siden ... men nei - han synes han er flott med å farge håret svart og mente at striper på menn er avleggs ... Vel, vel ... han om det Jeg er egentlig glad for at guttene mine alltid har vært veldig selvstendige og bestemt selv hva kler de skal bruke og hvilken hårfrisyre de skal ha ... De er like flotte uansett Selvom mamma skulle ønske eldstemann kanskje kunne tone ned rocke-imaget sitt og at yngstegutten kunne velge bukser som ikke henger nede på lårene han er en skategutt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå