Kosemose Skrevet 25. mars 2007 #41 Skrevet 25. mars 2007 (endret) Jeg kjenner jeg blir litt matt av å lese denne tråden, og beklager at jeg spør, men har du et kikkehull inn mot leiligheten så du vet hva som foregår der inne? Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg har selv hatt et barn som hylte 2-3 timer hver eneste morgen i over 6 måneder sammenhengende. Alt var en kamp! Å få henne til å spise, å vaske henne, skifte bleie på henne, kle på henne... alt mens hun hylte som en stukken gris. I begynnelsen tok jeg henne ofte med inn i sengen til meg for å se om det hjalp, men etter hvert ga jeg opp den framgangsmåten. Og ja, enkelte morgener var jeg så sliten og frustrert at jeg også kunne ha ropt "hold kjeft" til henne (jeg gjorde det ikke, men lyst hadde jeg), og andre morgener satte jeg meg bare rett ned og gråt av fortvilelse mens hun hylte videre. I dag vet vi grunnen til hylingen, og vi vet også hva vi burde ha gjort da, men den gangen var vi bare fortvilte. Så lenge du ikke vet hva som foregår synes jeg du skal være forsiktig med å trekke konklusjoner! Jeg er enig med de som sier at en bør ikke si "hold kjeft" til et barn, det gjør bare at barnet skriker mer, men at du burde snakke med naboene før du gjør noe mer mener jeg er en selvfølge. ← Det er vel ingen her som trekker konklusjoner? Bortsett fra det ts erfarer; barnet på 16 mnd gråter i flere timer hver eneste morgen og far hyler "hold kjeft" til barnet. Å melde bekymring kan føre til at foreldrene får hjelp til å takle dette bedre, kanskje de kan få hjelp til å finne ut hvorfor barnet gråter så ille. Det å få kontakt med bv er ikke ensbetydende med at barnet tas vekk fra foreldrene under dramatiske omstendigheter (slik mediene ynder å fremstille det). Bv kan være ressurspersoner for foreldrene og bistå dem med praktiske ting og/eller gode råd. For meg er det helt tydelig at familier der et 16 år gammelt barn gråter i flere timer hver eneste morgen mens far (i fortvilelse?) til slutt hyler hold kjeft - trenger hjelp og støtte. Å få en nabo på døra som klager på at hun ikke får sove er vel ikke akkurat det denne familien trenger mest? Må også si at jeg tror ikke det hører med til en "skrikekur" at foreldrene roper "hold kjeft" til barnet? Endret 25. mars 2007 av Kosemose
Gjest care Skrevet 4. april 2007 #42 Skrevet 4. april 2007 Flyffyflyffy, kan ikke du oppdatere oss i forhold til denne saken.?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå