Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2007 #141 Del Skrevet 19. mars 2007 Det har å gjøre med livssituasjonen til menneskene. Det er et kjent fenomen at fattigdom danner grobunn for alkoholisme. Vi hadde det i Norge også for 100 år siden da Norge var et av Europas fattigste land. Jeg sier ikke at russere som mennesker er født til å være alkoholikere. Jeg tror at russere som blir født i for eksempel Norge ikke vil drikke mer enn nordmenn. Men realiteten er at de fleste bor i Russland og der er alkoholkonsumet altfor høyt. jeg tror heller ikke at russiske menn er mer voldelige enn for eksempel norske menn. Men det er en kjennsgjerning at volden øker i fylla. Da behøver man ikke være professor for å forstå at når Russland er det landet i verden med størst alkoholisme så er volden i hjemmet også større. Jeg beskriver kun det de russiske kvinnene erfarer. Man kan alltids diskutere "hvorfor Jeppe drikker", men realitetene er at han gjør det. Jeg tror at arbeidsledighet, fattigdom etc. er en viktig faktor som gjør at alkoholismen er så stor i Russland. Et annet problem er at tilgjengeligheten til vodka er altfor stor. Du kjenner ikke min omgangskrets. Jeg drikker selv svært lite alkohol og de jeg kjenner i Norge drikker ikke mye heller. De har et normalt forhold til alkohol. Men i Russland har jeg sett et helt annet drikkemønster. Det er ikke min omgangskrets, men mennesker man har møtt på via mine bekjenskaper. Mine venner drikker lite også. Men det betyr ikke at jeg unngår å legge merke til at broren, faren, kjæresten, vennen etc. drikker for mye for min smak. ← Tror ikke egentlig vi er så uenige. Jeg også har møtt folk i Russland som drikker altfor mye alkohol. Også i nær familie, dessverre. Men det første innlegget ditt var generaliserende i forhold til russiske menn, ikke bare når det gjelder alkohol, men også mange andre svakheter. Jeg tror faktisk dette generelle synet er farget av at du og mange andre nordmenn har hatt mest kontakt med kvinner som har dårlige livserfaringer. Med innleggene mine vil jeg bare påpeke at det er forskjell på folk, og kanskje særlig i Russland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bdog Skrevet 19. mars 2007 #142 Del Skrevet 19. mars 2007 Det er egentlig ikke så rart at norske kvinner ikke finner seg russiske menn, for det finst nok ikke så mange arenaer der norske kvinner møter russere. En betydelig viktigere årsak er nok at russiske menn generelt ikke er blant de mest velstående. Man kan da tross alt ikke forvente at en norsk kvinne skal dele sine goder med en fattig utenlandsk mann. Det overlater vi heller til generøse norske menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2007 #143 Del Skrevet 19. mars 2007 En betydelig viktigere årsak er nok at russiske menn generelt ikke er blant de mest velstående. Man kan da tross alt ikke forvente at en norsk kvinne skal dele sine goder med en fattig utenlandsk mann. Det overlater vi heller til generøse norske menn. ← Igjen, det er forskjell på folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Devin_* Skrevet 19. mars 2007 #144 Del Skrevet 19. mars 2007 Igjen, det er forskjell på folk. ← ja, for sosial og kapital status har ingenting å si.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 20. mars 2007 #145 Del Skrevet 20. mars 2007 Tråden ryddet. Scorpina (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2007 #146 Del Skrevet 21. mars 2007 Vårrengjøring?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Johannes_* Skrevet 23. mai 2007 #147 Del Skrevet 23. mai 2007 Generaliseringer er alltid vanlig, alle som velger en annen 'løsning' i livet blir som regel uglesett... Det krever mye innsats og stor grad av selvinnsikt og kjærlighet om en skal finne lykken. En ting jeg er oppgitt over er den store bruken av lykkepiller og depresjon som finnes her i landet. Dette selv om vi alle har det utrolig godt. Vet ikke om dette er like utbredt blant kjønnene, kan kun utale meg om egne erfaringer. Min oppfatning er at kvinner fra øst europa er mentalt veldig sterke. En norsk mann skal virkelig vise at han duger i lengden og virkelig er en 'mann' som stiller opp for familien. Viss ikke så blir det nok Da Svidanja på samme måte som alle andre steder :D Ønsker alle som finner lykken andre steder enn i Norge lykke til! Bare husk at det ikke finnes lettvinte løsninger - den som gir det beste av seg selv for sin kjære vil som regel få et godt liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss Guided Skrevet 24. mai 2007 #148 Del Skrevet 24. mai 2007 Bare husk at det ikke finnes lettvinte løsninger - den som gir det beste av seg selv for sin kjære vil som regel få et godt liv! Og det gjelder uansett hvor i verden din kjæreste måtte komme fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #149 Del Skrevet 24. mai 2007 Det at noe skal være en lett løsning er vel noe de aller fleste finner ut at ikke stemmer enten man er Norsk, Russisk eller noe annet. Jeg tror likevel at vi har det i mange tilfeller for lett her og skaper ofte våre egne problemer hvis vi ikke har dem fra før. Jeg husker en tråd her inne der en dame kommenterte at mannen hennes oppførte seg som hva jeg vil kalle en gentleman etter amerikansk eller Russisk måte. Det ble sett på som klengete og ble derfor et problem. Hvis denne mannen hadde hatt for eksempel en amerikansk dame, hadde dette blitt sett på som en naturlig del av samspillet de to imellom. Men siden det var en Norsk dame denne mannen var sammen med ble dette sett på som et problem. Sikkert mest fordi Norske damer vanligvis ikke er vant til slikt. Selv så er jeg veldig fleksibel og ser med stor interesse på det jeg kan lære av henne. Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #150 Del Skrevet 24. mai 2007 Har du en nettadresse til en sånn russisk side? Russiske menn er jo også sjarmerende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #151 Del Skrevet 24. mai 2007 Sider med Russiske menn vet jeg faktisk ikke om. Du må huske på at det er damer det er for mye av der borte. Det er 10 millioner single damer til en hver tid i Russland. Derfor er de aller fleste sider beregnet først og fremst på damer som legger seg ut på nett. Men hvis du ser etter Russisk mann så kan du vel til og med finne en slik i Oslo tror jeg… Eller dra dit bort.. Hvis det ikke var en spøk da.. Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badlands Skrevet 24. mai 2007 #152 Del Skrevet 24. mai 2007 Eg har òg lurt litt på kor ein kan få tak i ein russisk mann. (Ikkje spøk! ) Skulle gjerne hatt ein mann som kan hjelpe meg å halde russisken min ved like, ein som kan synge folkesongar med vakker bassrøyst på kveldane... OK kanskje ikkje alle russarar har vakker bassrøyst, men det er forbausande mange... Eg er veldig glad i Russland og kunne tenkt meg å etablere meg der. Dei russarane eg kjenner frå då eg budde der, var veldig kulturmedvitne, musikalske, og litterære samanlikna med dei mennene eg treff på byen her heime i Noreg. Det er noko med den sterke russiske kulturen og folkesjela og nasjonalromantikken uttrykt gjennom litteratur og musikk som eg er veldig glad i. Har googla på nettet, men det er visst berre damer ein kan få tak i på den måten ja. Ein får dra dit litt oftare på ferie, visst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. mai 2007 #153 Del Skrevet 24. mai 2007 Sider med Russiske menn vet jeg faktisk ikke om. Du må huske på at det er damer det er for mye av der borte. Det er 10 millioner single damer til en hver tid i Russland. Derfor er de aller fleste sider beregnet først og fremst på damer som legger seg ut på nett. Men hvis du ser etter Russisk mann så kan du vel til og med finne en slik i Oslo tror jeg… Eller dra dit bort.. Hvis det ikke var en spøk da.. Caracal Det var ikke en spøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 24. mai 2007 #154 Del Skrevet 24. mai 2007 Sider med Russiske menn vet jeg faktisk ikke om. Du må huske på at det er damer det er for mye av der borte. Det er 10 millioner single damer til en hver tid i Russland. Derfor er de aller fleste sider beregnet først og fremst på damer som legger seg ut på nett. Men hvis du ser etter Russisk mann så kan du vel til og med finne en slik i Oslo tror jeg… Eller dra dit bort.. Hvis det ikke var en spøk da.. Caracal Hvorfor er det så mange fler single kvinner egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #155 Del Skrevet 24. mai 2007 På freerussianpersonals vil du kunne finne noen Russiske menn hvis du søker spesielt etter det. Denne siden er gratis og har fungert bra for meg. Jeg har kommunisert med mange interessante damer her… Caracal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #156 Del Skrevet 24. mai 2007 Hei Crizzy! Single damer er det der av flere grunner: Etterslep etter krig. Både fra andre verdenskrig og Afghanistan. Det dør jo menn hele tiden i den pågående konflikten i Tsjetsjenia nå også. Den gjennomsnittlige levealderen på en mann er betydelig lavere der en her. Mange arbeider hardt og drikker mye. Slikt retter seg ikke opp så lett… Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CeeCee Skrevet 24. mai 2007 #157 Del Skrevet 24. mai 2007 Er det rart mange er skeptiske? http://www.delphifaq.com/outside_the_cube_dating_scams.htm http://www.antiscammer.net/phpBB2/index.php Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caracal Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #158 Del Skrevet 24. mai 2007 Det er klart at man skal være skeptisk. Man ligger jo an til å bli grundig lurt hvis man ikke passer på. Mange er alt for godtroende. Likevel: Når jeg leser mange av trådene her inne, om hva vanlige norske menn og damer gjør mot hverandre, som de liksom elsker ser jeg ikke hvordan det ene er verre en det andre. Det vil alltid være noen som vil prøve å lure/bedra deg opp igjennom livet. Det gjelder bare å passe på selv, slik at man ikke bare blir sittende der som et offer. Caracal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tim os Skrevet 3. oktober 2007 #159 Del Skrevet 3. oktober 2007 (endret) hei, takk for informativt innlegg. Jeg vil gjerne ha den email adressen til den norske lederen på ambassaden. E-mail adresse fjernet ihht KG's regler. Scorpina -mod- Endret 3. oktober 2007 av Scorpina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Don Giovanni Skrevet 3. oktober 2007 #160 Del Skrevet 3. oktober 2007 Det finnes sikkert like mange grunner til å gifte seg med en russisk jente som det finnes til å ikke gjøre det. Er det ikke slik med de fleste relasjoner? Noen sa magefølelse er viktig. Det er jeg enig i. Stol på magefølelsen din du Caracal ! Mhp russiske kvinner som er ute etter penger; De fleste her inne synes å ikke ha fått med seg at sovjetunionen ikke eksisterer lenger. I Moskva finnes det flere dollar-millionærer enn i New York! Det er ikke bare mafiaen og gamle partipamper som har penger der borte. Og mange, svært mange lever et meget godt liv. Å møte en verpesyk norsk kvinne på byen, med dårlig belysning og 3.8 i promille gir ikke bedre odds. Og så vidt jeg har forstått har norske kvinner en positiv holdning til menn med penger de også. Når det er sagt kunne jeg aldri gjort det samme selv. Jeg syns det er slitsomt og spennende nok med kjønnsforskjellene alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå