Gå til innhold

Er mennsker dyr?

Gjest Pax

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja.

Et relativt velutviklet dyr, men ja.

Som de sier på animal planet i en eller annen av de reklamene

What will they think when they look back at us? That we were those GREAT apes, or those GREADY apes?

(ok, ikke ordrett, men sånn ca)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Corto Maltese

mennesker hører til pattedyrene.

Vist man tar det på latisnk. så er vi en del av Animalia altså dyreriket

så ja mennesker er dyr vi er pattedyr altså vi er en del av dyreriket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er dyr, men vi er først og fremst menneskelige. Andre dyr er vel heller ikke like dyriske som vi tilegener de bestandig. Jeg hadde en katt da jeg var liten som viste så imponerende evner til kreativ problemløsning at jeg ikke kan klare å forklare det med annet enn evner jeg normalt ville kalle meneskelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Capricorn

Mennesket har bare 300 gener som ikke finnes i mus, og en regner med at når apenes genom er kartlagt, vil det sannsynligvis inneholde alle de genene som fins i mennesket. Så mennesket er dyr, riktignok et dyr som har kommet veldig godt ut av evolusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Corto Maltese
Ja, vi er dyr, men vi er først og fremst menneskelige.

og være menneskelig er ikke nøvendigvis posetivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og være menneskelig er ikke nøvendigvis posetivt.

Nei det å ha menneskelige egenskaper trenger ikke å være positivt, på samme måte som dyriske egenskaper ikke trenger å være neggativt. Jeg personlig setter f.eks pris på litt dyrisk sex ganske så ofte. :ler: ... og det er bare menneskelig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

mulig vi kan defineres som dyr, men vi skiller oss veldig mye fra andre dyr, selvom det bare er på noen få områder.

selvom vi har 80 prosent av de samme genene som feks mus, så gjør de siste 20 prosentene at det er et hav av forskjell mellom mennesker og mus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Corto Maltese
mulig vi kan defineres som dyr, men vi skiller oss veldig mye fra andre dyr, selvom det bare er på noen få områder.

selvom vi har 80 prosent av de samme genene som feks mus, så gjør de siste 20 prosentene at det er et hav av forskjell mellom mennesker og  mus

nå er det jo mus som styrer verden bare les haikerens guide til galaksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på mennesket som et dyr. Derfor ble jeg gledelig overrasket ovet at de fleste mente det. I midlertid har jeg inntrykk av at mange, og kanskje spesielt kristne ikke tenker på mennesket som dyr. (f.eks fra første Mosebok: "Da sa Gud: «La oss skape mennesker i vårt bilde, som et avbilde av oss! De skal råde over fiskene i havet og fuglene under himmelen, over feet og alle ville dyr og alt krypet som det kryr av på jorden.")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå var det ikke noe sted i pollen din hvor man skulle krysse av om man var kristen eller ikke, flere av de som har svart her kan da godt være kristne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå var det ikke noe sted i pollen din hvor man skulle krysse av om man var kristen eller ikke, flere av de som har svart her kan da godt være kristne?

Sorry aline, nå er jeg ikke helt med?

Om man er kristen eller ikke, krysser man vel av på ja eller nei likevel. Og dette er skråblikk, derfor kom jeg med en så bobmbastisk påstand. Jeg kunne jo poengtert påstanden med f.eks: "Tillater meg å komme med en slik påstand siden vi er på skråblikk og genaraliserninger", men fant ut at det ble som smør på flesk.

Endret av Succubus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...