Gå til innhold

Kule gummistøvler


Chelsea

Anbefalte innlegg

Haha, du tror en butikk skulle slutte å selge støvler? ...i såfall er det det morsomste jeg har hørt i dag;) (ikke hørt så mye, kanskje, hehe)

Liv i meg? Joda. Jeg er. Her.

Hvis du ikke takler å bli våt på beina, må du selvfølgelig kjøpe gummistøvler, kjære gjest. Er vel ikke kjempemange som er ute og går når det er veldig mye regn, men jeg synes det er skikkelig fint. Jeg mener friskt! Som regel skal man jo hjem etterpå, så da er det vel ikke så farlig om man blir litt våt. Så lenge man dusjer rett etterpå, blir man ikke forkjøla. Ikke jeg i alle fall... Hvis goretexjoggeskoene dine er et par år gamle, har du ikke brukt de nok, (eller...du sier jo de ikke funker, så da er de vel utslitt..æh..) hehe. Mine er utslitt etter ca ett år. Kjøp deg nye :)

Tror ikke kadett er ute av produksjon, nei! ...du finner vel guttestøvler på sportsbutikker...og jakt- og fiskebutikker, vil jeg tro. Sikkert mer der enn i vanlige skobutikker. ...få de til å bestille i din størrelse?

Jeje.

Ellers? :P

Jo, var i en skobutikk og de hadde kanskje 3 støvler totalt, hu sa at de skulle slutte med støvler, så det så! :-p

Du lever fortsatt ja...hehe

Er jo ikke noe deilig å bli våt på føttene, ubehagelig, kaldt og rett og slett våt! hihi. spesielt hvis du har en lang tur foran deg, uansett, bortsett fra kanskje hvis du jogger for da blir du noe varmere, men skjønner det ikke helt. Samme med å bli våt på beina eller overkroppen, ikke noe deilig synes jeg. Bedre å gå med en allværsjakke da. Var på en konsert og der plaskregna det, ikke noe som frister igjen, men gikk nå for den gangen. Kjipt når alt blir vått, lommeboka og mobilen osv...

Uansett, joggeskoa er gamle og velbrukte! Her tiligere røk lissene, så da må de være velbrukte, fant i tilegg små "hull"/stoff som er veldig slitt, ikke rart det trenger gjennom vann der. Rare greier trudde sko skulle vare lengre enn det, men så har jeg vel brukte de veldig mye og!

Kikket i "alle" butikker her i området, ikke funnet noe Kadett. Stortsett alle skobutikker har masse jentestøvler, og noen guttestøvler. De er enten ukjente merker og eller sånne høye grønne stygge støvler. så en del av Viking Fjord. Var i noen sportsbutikker, der hadde de litt mer, men fortsatt ikke Kadett, faktisk. Mye av de høye til Viking, og ser nesten ut som Viking Matros har tatt over for Kadett, for de var nesten overalt, men synes de er sytgge.

Prøvde Viking Nature, var gode de og kanskje litt stilige, men for høye etter det jeg tenker å bruke de til og litt domminerende. Men sikkert bra for jakt o.l., som Slagbjørn, de er også litt kule og klassiske.

Turjogg så jeg også, men synes heller ikke noe om de. En annen ting som var problemet var størrelsen min, vanskelig å få tak i.

Fant en butikk igår, der var det Viking Touring i sort, synes de så helt greie ut, bedre enn grønne etter min mening. Var noe stivere enn Kadett kjenner jeg, sikkert bedre for turer regner jeg med da, bedre såle med godt spor/grep.

Så da var det ferdig, får se om jeg blir "fornøyd" og hvor mye jeg kommer til å bruke de. Liker egentlig ikke veldig å gå i støvler, hvis ingen andre gjør det feks (og altå ikke i byen, kanskje hvis det plaskregna da). Føler meg litt flau hvis jeg går med støvler i skaugen og ser "alle" andre går med joggesko/fjellsko. Men de bryr seg sikkert ikke, bare en tanke jeg har kanskje, eller?

Synes dere det ser/er dumt når en gutt går med støvler i skauen?

Synes kanskje jeg er veldig opptatt av støvler (noe jeg kanskje er), men synes det er bare litt "moro" å diskutere og høres andres meninger i et ikke veldig "hot" tema. Stort sett driter jeg i støvler, men enklte ganger kommer det opp, kanskje når jeg ser jenter i støvler og temaet kommer opp her i forumet.

For gutter er det vel vesentlig mer "tabu" enn for jenter, der det er mote og noe mer hot/tøft.

Du, hysteria, liker jo også å diskutere det virker det som så, why not.

Nå har jeg i hvertfall kjøpt støvler, uansett om de er stilige eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

jo, takk hvis jeg kan si det...hihi

joa, de funker de som alt annet skotøy...tihihi :-p

angrer ikke, har vært på en del gåturer i nærområdet. stien er sølete og våte så jeg syntes det var mer praktisk med støvler, slipper lissom å tenke så mye på hvor du går. noen plasser er det en del vann og da holder jo ikke fjellsko så godt (hvis du ikke har høy fjellsko da). fint å sjekke ut områdene, i fin natur.

og jeg synes de var overraskende behagelig å gå i, nesten som sko/fjellsko (eller ikke), men vesentlig bedre enn Viking Kadett (som er veldig myke over sålen).

tok meg en gåtur ute i byen når det plasket ned som værst og blåste kraftig, egentlig litt deilig å kjenne naturen tar tak, kjenne hvordan vinden tar tak i deg. bare litt moro å være ute i ordentlig regnvær, kjenne at du "lever", ikke bare sitte inne å se på regnværet... ikke noe som skjer ofte (veldig sjeldent) men en gang ut å "ta på" været.

uansett, jeg er fornøyd og har brukt støvlene litt og synes de "ser litt" ttøffe ut, nøytrale og gode å gå i.

nå er det blitt noe kaldere her og vinteren er vel her sånn nå og da, så da blir de nok ikke brukt så mye igjen tenker jeg. blir litt kalde og hvis det er frost i bakken er det ikke noe grunn til å bruke støvler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er fornøyd :)

Jeg skal også kjøpe meg støvler en dag i nær framtid, men det kommer litt ned på lista ettersom goretexjoggeskoene funker ennå. Satser på at støvelkjøpet går smertefritt..

Er fint å være ute i såkalt "uvær", ja! Var ute i kveld! Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du er fornøyd :)

Jeg skal også kjøpe meg støvler en dag i nær framtid, men det kommer litt ned på lista ettersom goretexjoggeskoene funker ennå. Satser på at støvelkjøpet går smertefritt..

Er fint å være ute i såkalt "uvær", ja! Var ute i kveld! Fantastisk!

Hata ikke du støvler? hihi

Åssen tenker du på da, høye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"hehe, jeg går aldri med støvler, faktisk! er ute mye hver dag på jobben, men til nå har goretexjoggeskoene reddet meg. liker forresten ikke jenter med støvler jeg, da...sånn i byen..hva er poenget.. men i skogen er det nødvendig om man skal være ute en stund og ikke takler å bli våt. jeje."

jeg skrev vel det der, mister! har faktisk fått hull i joggeskoene nå, så nå vurderer jeg støvler i tillegg til nye joggesko..på jobb :sprettert:

så jeg haaaater vel ikke støvler. hehe.

hvilke jeg tenker på..hmm..kanskje touring!

kjøpt det noe annet morsomt (alt er morsomt) i det siste? bortsett fra støvler?

hva skjer? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hehe, jeg går aldri med støvler, faktisk! er ute mye hver dag på jobben, men til nå har goretexjoggeskoene reddet meg. liker forresten ikke jenter med støvler jeg, da...sånn i byen..hva er poenget.. men i skogen er det nødvendig om man skal være ute en stund og ikke takler å bli våt. jeje."

jeg skrev vel det der, mister! har faktisk fått hull i joggeskoene nå, så nå vurderer jeg støvler i tillegg til nye joggesko..på jobb :sprettert:

så jeg haaaater vel ikke støvler. hehe.

hvilke jeg tenker på..hmm..kanskje touring!

kjøpt det noe annet morsomt (alt er morsomt) i det siste? bortsett fra støvler?

hva skjer? :wink:

Rektig...hihi da så. Nei har du fått hull i skoen, stakkar deg... :gjeiper:

Touring på jenter...hmm, hvor gammal er du? Synes heller du burde ha Viking Retro, Hunter e.l., tøffere de

Nei, noe morsomt jeg har kjøpt nei... nye sko da

Ellers skjer det ikke så mye, jobber og sover og surer rundt på vestlandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synd på meg...hehe kjøpte joggeskoene i sommer, jo! Jaja!

Touring, ja, mister! På ei jente! Som er i begynnelsen av 20-årene. Tenk det... Hvor gammel er du, da? Har tenkt å bruke de på jobb, da, så da har det ikke noe å si hvor kule de er...synes Touring er ok, egentlig. Har en svær kjeledress på meg ute, så Retro vil uansett ikke synes...og jeg liker ikke høye støvler (har tunge, høye fjøsstøvler!!). Ungene bryr seg ikke om hvordan støvlene mine ser ut, så lenge jeg hopper og spretter! :sol:

Grattis med nye sko, da! Jobbe og sove, ja, I know. Er det som skjer her også. Pluss å ha det gøy, selvfølgelig :bolledeig:

Gonatt i stua..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synd på meg...hehe kjøpte joggeskoene i sommer, jo! Jaja!

Touring, ja, mister! På ei jente! Som er i begynnelsen av 20-årene. Tenk det... Hvor gammel er du, da? Har tenkt å bruke de på jobb, da, så da har det ikke noe å si hvor kule de er...synes Touring er ok, egentlig. Har en svær kjeledress på meg ute, så Retro vil uansett ikke synes...og jeg liker ikke høye støvler (har tunge, høye fjøsstøvler!!). Ungene bryr seg ikke om hvordan støvlene mine ser ut, så lenge jeg hopper og spretter! :sol:

Grattis med nye sko, da! Jobbe og sove, ja, I know. Er det som skjer her også. Pluss å ha det gøy, selvfølgelig :bolledeig:

Gonatt i stua..

Oj, da varte ikke skoa lenge! hvis du ikke har brukt de mye da...

hmm... liker vel å si i begynnelsen av 20-åra her, men er vel mer midten av 20åra :tristbla: :gjeiper:

Joa Touring funker fint for jenter det og... men etter min mening bedre med såkalte "motegummistøvler". Men du skal ha det på jobb under kjeledress, da har det fint lite å si, hvis du alltid skal ha på kjeledressen. Uansett på jobb har det ikke noe si da, så greit det :gjeiper:

Så du har støvler, eller fjøsstøvler som du kaller det... hihi

Jo takker, var på tide med nye sko.

Du sitter seint oppe å skriver, lite å gjøre om kveldene, altså ikke sove? Eller bare blir sittende oppe å surfe kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heh, jo, har brukt de veldig mye, men de burde jo holde et år i alle fall, de var svindyre!

Haha, mer midten av 20-åra, det er vel bare fint :) Hva jobber du med, da? Kontorjobb? (Ettersom du slipper unna støvelbruk på jobb...) :erter:

Har ikke noe å si på jobb, nei, så Touring gjør helt sikkert susen. Har vel alltid på kjeledressen, ja...er utrolig hva man får gjennomgå ute i en barnehage! Blir til tider angrepet og må se både gjørme og gress i øynene...ungene er gale! Hehe, men det er veldig morsomt!

Har fjøsstøvler, jah! De er skikkelig tunge å gå med... så de blir brukt bare når det er nødvendig!

Lite å gjøre om kveldene? Hmm..nei, lite å gjøre om natta, hehe..når jeg egentlig burde sove, men ikke har nok selvdisiplin og vett til å gjøre det... da surfer jeg litt og skriver blant annet om støvler med deg, gjest. :gjeiper: Ser ikke ut til å ville slutte med det :5:

Skal køye nå, da..ny rekord på en stund.

Go natt / dag, alt ettersom, mister

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mer midten av 20-åra, det er vel bare fint :) Hva jobber du med, da? Kontorjobb? (Ettersom du slipper unna støvelbruk på jobb...) :erter:

Har ikke noe å si på jobb, nei, så Touring gjør helt sikkert susen. Har vel alltid på kjeledressen, ja...er utrolig hva man får gjennomgå ute i en barnehage! Blir til tider angrepet og må se både gjørme og gress i øynene...ungene er gale! Hehe, men det er veldig morsomt!

Lite å gjøre om kveldene? Hmm..nei, lite å gjøre om natta, hehe..når jeg egentlig burde sove, men ikke har nok selvdisiplin og vett til å gjøre det... da surfer jeg litt og skriver blant annet om støvler med deg, gjest. :gjeiper: Ser ikke ut til å ville slutte med det :5:

Jobber på kontor deler av tida, begynte nå i høst, men skal være en del ute å på verft også. Det er det fine med jobben, både ute og inne.

hihi... småunger ja, gærne folk... :-)

Ja stemmer natta mente jeg...hihi, tidlig i seng i går natt :gjeiper:

Nei tar visst ikke slutt, var lenge siden sist, men så tok du opp emne igjen gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, oops, det var visst en måned siden sist...jeg tenkte ikke over det...noen ganger flyr (heldigvis) tiden her ;)

Og du er her ennå. Hehe, om du er den samme, da! Du er jo "bare" gjest, mister hvemsomhelst... Jeg er vel også hvemsomhelst, da, men allikevel :)

Både ute og inne er fint, ja! Verft og kontor, kult. Happy days

...må vel kanskje skrive noe om støvler for å være i denne tråden, heeh... jeg har fortsatt ikke kjøpt støvler. Sånn!

Gonatt :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hehe.. det var så lenge siden ja, fort gjort

jau då er nok den samme her ja, mister ukjente

og du skrev i natt igjen gitt, da sov jeg min søte søvn (hmm... kanskje ikke det en gutt skal si, men skitt au)

åhja, støvelprat ja. har ikke så mye på tankene nå jeg da.

ikke kjøpt ennå, hmm... løp og kjøp hihi

touring, eller? grønne eller sorte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på meg, da!! Svarer i "normaltid" ;)

Så fint at du er den samme :happy:

Du har ikke så mye på tankene?.. Jo, jeg synes godt du kan skrive søte søvn når du skriver det, da ER du søt, da. Hehe, jeg har ikke så mye på hjertet jeg heller. Annet enn at det er morsomt at du svarer...når vi egentlig ikke skriver om noenting. Tenk det, mister!

Løp og kjøp, ja...hehe...får se. Grønne, kanskje? Eller sorte? Kanskje jeg skal spørre alle barna. ...men jeg tror ikke de har Touring her jeg er nå...har ikke sjekka, menneh. Hvis det hadde eksistert Batmanstøvler i voksenstørrelse hadde jeg nok gått for det, egentlig. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA HA, jøss det må jeg si, svarte så tidlig på dagen, må nesten ha vært i frokost tider for deg...tihi :gjeiper:

Takk for den søte tanken... :-)

Pleier ikke vanligvis å være så flink til å skrive om ingenting, men hvis andre gjør det kan jo jeg prøve i hvertfall.

Ja spørr barna. De vil sikkert ha noe fargerike støvler, enten med masse blomster eller bare mange forskjellige farge...hihi, eller med figurer o.l. på, tihi

Nei hvis du ikke har sjekket er det ikke godt å vite.

Batmanstøvler..hmm vet ikke helt åssen de ser ut, sånne høye sorte eller noe greier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Noen som har tips til kule gummistøvler til dame som ikke er skrekkelig dyre?

Har ikke lyst til å bruke over 500 kroner på gummistøvler liksom.

Synes de skal være lange og ganske smale. Kanskje med mønster i mange farger evt. kun mørk lilla (det passer til så mange farger).

Og så vil jeg gjerne at de ikke skal være veldig glatte under. Kan være en kløne! :ler:

Hei du, har fått med meg at Tretorn har masse forskjellige støvler! tror de har noen grå og lilla. Så de på shoe launge og kansje lille vinkel sko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...