Gå til innhold

Kule gummistøvler


Chelsea

Anbefalte innlegg

Jeg har sett noen fine lilla fra Roots på DNA og noen herlige sjokkrosa fra Friis Company :)

Kunne tenke meg et par bare for å ha det til nødstilfeller, men har egentlig aldri opplevd at jeg virkelig trenger gummistøvler.. Det regner ikke nok der jeg bor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har tips til kule gummistøvler til dame som ikke er skrekkelig dyre?

Har ikke lyst til å bruke over 500 kroner på gummistøvler liksom.

Synes de skal være lange og ganske smale. Kanskje med mønster i mange farger evt. kun mørk lilla (det passer til så mange farger).

Og så vil jeg gjerne at de ikke skal være veldig glatte under. Kan være en kløne! :ler:

Jeg hadde flaks og fikk kjøpt retro Viking-støvler på halv pris for et par år siden, de er kjempegode å gå i og jeg har brukt dem mye. Fikk kjøpt meg en kjempefin regnjakke jeg hadde siklet på en stund også til halv pris i sommer, flaks! Jeg syns det er helt hårreisende at så mange bruker masse penger på Ilse Jacobsen-støvler og regnfrakker, og enda teitere at de går rundt og snakker om det. Noen har sagt at de synes de er superkule, og jeg blåser i om folk synes de knallgrønne støvlene mine er kule eller ikke, jeg liker dem selv og synes det er digg å ikke bli våt på beina når det regner så det spruter. Det eneste kjipe er hvis det regner om morgenen og tørker i løpet av dagen, så går jeg på vei hjem fra jobb midt i byen med gummistøvler når det er tørt ute... Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Jeg ville gått for marineblå Viking!

Er det de retro støvlene, altså de høy du tenker på?

Etter det jeg ser her så er det bruk av støvler i i byen, mote sak og til det praktiske når det plasker ned.

Men hva med ute i skog og myr, hva bruker dere da? De samme som i byen, motestøvler eller?

Tenkte å kjøpe et par, men usikker (gutt, for å presisere) på hvilke. Ikke for noe bruk i byen, da gidder jeg ikke ha støvler, men tenkte mer på skog og myr. Hva med Viking sine; Slagbjørn, Track, Touring eller rett og slett de gode gamle Kadett???

(http://www.vikingfootwear.com/default.aspx?aid=9071618#product=default&category=9088371*9088853*9090646*&page=default&freetext=default&action=category)

Har noen av dere hva dere liker best/ser best ut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, jo, retro eller fjord, kanskje :)

hvis jeg var mann (gutt...) ville jeg ha gått for Slagbjørn eller Trapper Pluss, de ser også fine ut.. men det spørs jo hvilken farge du vil ha. Tror Kadett er for glatte og lette til å gå noe særlig i skog og mark med.

Seriøs støvleprat her nå... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, jo, retro eller fjord, kanskje :)

hvis jeg var mann (gutt...) ville jeg ha gått for Slagbjørn eller Trapper Pluss, de ser også fine ut.. men det spørs jo hvilken farge du vil ha. Tror Kadett er for glatte og lette til å gå noe særlig i skog og mark med.

Seriøs støvleprat her nå... ;)

Retro er jo litt kule da, men fjord synes jeg er kjempe stygge (min mening da...) små/lave med hæler...hmm, nei huff :-)

Trapper Pluss synes jeg ikke var så stilige, litt kjedelige grønne støvler (om støvler i det hele tatt kan bli noe annet da, for oss gutter), men takk for synspunkte (jenter har som regel et annet synspunkt på ting enn oss gutta). Likte bedre Landlord, litt kraftig og "mannelige"..hihi. Men som du sa, blir kanskje noe glatte for skog og mark, da er nok feks Track eller Touring bedre. Vet ikke helt åssen det er med så høye skaft som Slagbjørn og Landlord(/Trapper Pluss) vil se ut på meg og hvor behagelig de er. Føler kanskje med lavere skaft blir litt lettere og ikke så domminerende.

Var en tur i skogen idag, hadde regna, så det var noe regndammer og litt sølete på veien, dvs grusveien som gikk over til mer endtråkket sti. Føler kanskje det er dumt å gå med støvler når det er fint vær (eller overskyet) på så "fin" sti, men hadde vært mer praktisk med støvler, slippe å tenke på å unngå all søle og vanndammer og evt hvis en går litt mer utafor allferdsveier. Men er det da bedre å gå med fjellstøvler/vintersko/lette fjellsko? Synes det er mer for fjellet og vintern, dessuten er de ikke 100% vanntette og vanskeligere å vaske. Noen synspunkter...?

hehe... ja seriøs støvelprat her gitt... :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

wow, tenker du mye på dette, eller? ;)

jeg mente fjord til jente, ikke til gutt. anyways... jeg foreslo trapper pluss fordi jeg trodde du ville ha kjedelige støvler, hehe. touring ser jo bra ut! track blir kanskje litt vel mye..? synes de glinser..

jeg tror nok støvler med lavere skaft er bedre for skogsturer... blir liksom som å gå med fjøsstøvler i skogen om man har høyt skaft - og det er TUNGT. Skogsvoktere og lorder har jo høye støvler, hehe, men de går vel kanskje ikke like lett og raskt som deg?

..Landlord er forøvrig fine, ja! (men kanskje ikke så praktiske..)

Dont know.

Goretexsko funker jo også, men kan liksom ikke gå i små elver og sånt med de, så det begrenser seg jo! Er litt kjedelig, kanskje...

Psst...det er ikke dumt å gå med støvler i skogen når det er fint vær! Det er jo alltid bløte stier, elver og myrer.

Håper du finner den perfekte støvelen!

:)

:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, tenker du mye på dette, eller? ;)

jeg mente fjord til jente, ikke til gutt. anyways... jeg foreslo trapper pluss fordi jeg trodde du ville ha kjedelige støvler, hehe. touring ser jo bra ut! track blir kanskje litt vel mye..? synes de glinser..

jeg tror nok støvler med lavere skaft er bedre for skogsturer... blir liksom som å gå med fjøsstøvler i skogen om man har høyt skaft - og det er TUNGT. Skogsvoktere og lorder har jo høye støvler, hehe, men de går vel kanskje ikke like lett og raskt som deg?

..Landlord er forøvrig fine, ja! (men kanskje ikke så praktiske..)

Dont know.

Goretexsko funker jo også, men kan liksom ikke gå i små elver og sånt med de, så det begrenser seg jo! Er litt kjedelig, kanskje...

Psst...det er ikke dumt å gå med støvler i skogen når det er fint vær! Det er jo alltid bløte stier, elver og myrer.

Håper du finner den perfekte støvelen!

hehe... tenker på det litt nå bare, har flytta og har ikke noe støvler og vet ikke om jeg trenger eller ei. av en eller annen grunn synes jeg støvler på jenter er fint/ser bra ut, men ikke på gutter (har vel noe med at jeg liker jenter, forhåpentligvis...hihi), derfor lurer jeg på hva jenter mener ser bra ut.

og ja, jeg skjønte du mente fjord til jente, og fortsatt stygge...hehe, synes jeg da.

Track blir for mye, av hva? Trukke de glinser på noe måte. Touring ser bra ut ja...hmm. Virker bare som jenter har mer utvalg og mer design.

Ja liker du å gå i høye støvler? siden du sa det er TUNGT?

Hmm... jeg er jo en lord jeg da... :-p tihihi Sikkert praktiske ved mye myrgåing og jakt, etter det jeg har forstådt. Så du synes goretexsko er kjedelig, på hvilke måte?

Okey, var å gikk en tur her om dagen med joggesko (goretex ja...) og kom en plass det var en myr, litt steiner og sånt, men følte ikke for å gå der. Blir veldig skittten og sikkert noe våt også, men ellers var stien tørr, dvs lagt mye stein. Føler det er dumt å gå med støvler i finvær og når "alle" andre går med sko/fjellsko. Virker som mange går med joggesko i gjørme og vannpytter, blir de ikke våte eller driter de i det?

Men å gå med støvler i byen synes jeg ikke er så særlig. Men dere jenter gjør det, også i finvær...hmm

Kanskje hvis det plasker ned skikkelig, med regnjakke og bukse (Kadett støvler passer bedre da kanskje).

jaja... finne den "perfekte støvel" hihi, får se da.

går du med mye med støvler?

takker for svara dine... fint å få noen andre sine tanker også :-) selv om det kanskje ikke er det hotteste tema da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha..ikke det hotteste tema, nei! værsågod for svara, hehe...veldig bra svar og, da.. jeg bare skriver her og der når jeg kjeder meg. mente ikke at goretexsko er kjedelige, jeg mente at det må være kjedelig å gå med goretexsko hvis man f.eks. skal over en elv og myrer og sånt...for de er jo ikke høye nok..goretexjoggesko i alle fall. men du følte jo uansett ikke for å utforske myra :P

jeg liker forøvrig goretexjoggesko og bruker det mye! fin oppfinnelse :)

nei, jeg liker IKKE å gå i høye støvler, fordi det er tungt. selve vekten av støvelen blir jo tyngre og foten mer innestengt...oh my god, hvor seriøs skal jeg være her, sitter og skriver i lange baner om støvler!! ;)

folk blir både våte og skitne hvis de går i gjørme og vann med joggesko, ja, men ettersom de faktisk gjør det, bryr de seg sikkert ikke, nei, som du sier... hvis jeg er ute på løpetur eller gåtur, så går det bra å bli våt, for jeg skal jo rett hjem og dusje etterpå uansett. om man skal være ute i over to timer blir kanskje saken en annen...

jeg bare syntes track så glinsete ut på bildet, men om du liker de, så go for it, man.

hehe, jeg går aldri med støvler, faktisk! er ute mye hver dag på jobben, men til nå har goretexjoggeskoene reddet meg. liker forresten ikke jenter med støvler jeg, da...sånn i byen..hva er poenget.. men i skogen er det nødvendig om man skal være ute en stund og ikke takler å bli våt. jeje.

du vet ikke om du trenger eller ei... ikke jeg heller :P bare vent og se, så får du nok svaret. btw jeg synes støvler ser bra ut på gutter! det jeg synes ser bra ut på gutter er "mandige" støvler...ikke noe tull, liksom. nå er det sjelden jeg ser gutter med støvler, da, men når jeg gjør det, synes jeg det ser helt ok ut...

er vel ikke noe mer å si om disse støvlene nå ;)

gonatt :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... du svarer fyldige kommentarer også, så er ikke bare meg, hihi.

jeg tenkte litt mer på fjellsko også, ser folk går med det også, de har jo litt høyere skaft, men kanskje ikke fullt så bra over elver, vet ikke åssen de er i myrer da.

goretex sko er fint, har brukt det mye i regntunge trondheim, men gikk hjem en kveld da det plasket ned, da ble jeg noe våt på føttene (og beina, ikke noe regnbukse da...), så de holder ikke helt tett (men var ute sikkert bortimot 1time) og kanskje ikke helt velikholdt.

bare virker/eller er så at de siste åra (kanskje littegrann over nå) at det er skikkelige mote å gå med støvler. det er spesielt jenter og høye retrostøvler. men åpnet også for mer variasjon og tilbake til gamle støvler også, virker det som. sikkert mange som har funnet fram de gamle Viking Kadett (og evt bretta ned skaftet). så det er vel ikke så "tabu" å gå med støvler som jeg følte det var på 80-tallet. da var det ikke tøft i det hele tatt, men kanskje nødvendig i visse tilfeller. ikke sånt utvalg heller. og kanskje noe med alderen, unge liker vel ikke å gå med støvler, kanskje ikke så "farlig" når du er voksen/ungdom.

mulig Track er noe glinsete... Har litt mer lyst på Kadett av en eller annen grunn, kanskje at de er de gode gamle/retro. eller tøffe? hva synes du, i forhold til touring, ser like bra ut?

touring har vel en liten hel, vet ikke om jeg liker det helt.

hva jobber du med? er ute i byen og sånt?

du er ikke noe ute i skogen og gå turer?

jaja... det var vel det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fyldige kommentarer, ja, jeg leker ikke innlegg ;)

er sikkert lurt å ha både fjellsko, støvler og goretexjoggesko, hehe!

er vel en støvelmote på gang, ja, fortsatt, det er bare det at jeg ikke liker den, men den eksisterer såvisst! jeg synes man skal bruke støvler når det er nødvendig, men synes ikke det er noe kult med støvler med mønster. jeje!

jeg tror touring er bedre enn kadett...til skogsturer. den helen er veldig liten, da! touring har bedre grep enn kadett. jeg synes touring ville være finere enn kadett på en mann. sånn er nå det.

jeg jobber i barnehage, så jeg er ikke ute i byen og sånt på jobb, nei!

jeg går forsåvidt turer i skogen, det er bare det at her jeg bor nå er det ikke så mye skog, hehe... men jeg går/løper turer i byen og på fjellet og sånt, ja!

du har flytta og nå trenger du kanskje støvler, haha, interessant. lurer på om du har flytta fra trondheim til bergen :P

kjøpt støvler ennå? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det noen som har hunter støvler og kan fortelle meg hvordan de er i str? jeg skal kjøpe de, men vet ikke om jeg skal kjøpe str 6 eller 7. er vanligvis en 36,5 hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er vel en støvelmote på gang, ja, fortsatt, det er bare det at jeg ikke liker den, men den eksisterer såvisst! jeg synes man skal bruke støvler når det er nødvendig, men synes ikke det er noe kult med støvler med mønster. jeje!

jeg tror touring er bedre enn kadett...til skogsturer. den helen er veldig liten, da! touring har bedre grep enn kadett. jeg synes touring ville være finere enn kadett på en mann. sånn er nå det.

du har flytta og nå trenger du kanskje støvler, haha, interessant. lurer på om du har flytta fra trondheim til bergen :P

kjøpt støvler ennå? ;)

Jeg synes heller det ikke er så kult med masse mønster på støvlene, tenker mest på sånn blomster o.l., eller masse farge. Da er det bedre med ensfarget retro fra viking.

hmm... siden du sier så, får jeg vel ta touring da. eller kan jeg stole på at du har "god" smak (om det i det hele tatt kan sies om dette temaet...hihih). Åssen jente er du "nesten sagt", hvor gammel (forskjellig alder, forskjellig meninger)

Hvor mener du kadett kan brukes, byen? eller som de også heter; seilerstøvler, altså for seileturer...hmm

ja har flytta, hadde noen billige "kadett" lignene (fra Europris) hjemme, men de gikk det hull på, ikke gamle. I trondheim brukte jeg aldri aldri støvler og hadde ingen heller. Var ikke så mye i skog mark heller da.

Du traff nesten, noe lengre syd for bergen da. Men har vært knallvær her i sluttsommer/høst, så det har ikke vært noe problem. Tenker bare hvis jeg skal ut å gå noe i skogen rundt her. Må komme meg litt mer ut, ikke sitte så mye i leiligheten. Er forsåvidt fine stier/veier mange plasser, men noe myere og gjørmete plasser trur jeg.

Gidder ikke/føler ikke for å gå med støvler i byen hvis det regner, men så har jeg ikke opplevd ordentlig vestlandsvær, så kanskje jeg ombestemmer meg. Kan faktisk være litt kult/interessant/koselig å gå ute i skikkelig plaskregn, føle naturen slår til. Da trur jeg ikke de nytter så mye med fjellsko eller goretexsko.

Og nei, har ikke kjøpt noe... ennå, får se hva jeg gjør, kanskje, kanskje ikke...

Se om jeg evt finner de, kikket litt rundt omkring, men var ikke mange/eller ingen som hadde kadett feks. Få butikker som har støvler til gutter, og da Viking. eller har de støvlene i bakrommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lyst på Ilse Jackobsen sine jeg, der er tøffe, med snøring forran. men tror de koster litt under 1000 kr. du får ta deg en tur på økonomisko, søs kjøpte seg to par der som var ganske fine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ine_*

Blir litt nostalgisk når jeg hører om Kadett.... husker sent 80-tall, da et av standard antrekka mine var lilla Nevica-jakke, treningsbukse med hvite tennissokker godt utenpå, og nedbretta hvite Viking Kadett. Vakkert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt nostalgisk når jeg hører om Kadett.... husker sent 80-tall, da et av standard antrekka mine var lilla Nevica-jakke, treningsbukse med hvite tennissokker godt utenpå, og nedbretta hvite Viking Kadett. Vakkert....

hehe... vakkert ja :-p

Vet ikke åssen den jakka så ut men kan tenke meg den ikke var veldig vakker.

Hvite tennissokker utapå trengingsbukse/joggebukse er ikke så uvanlig nå, for de unge ungdommer. stygt mener nå jeg.

men nedbratta hvite viking kadett har jeg ikke sett siden 80-tallet trur jeg. har vel knapt sett noen med hvite kadett støvler nå for tida. så vel ei her om dagen da, hadde regnbukse over da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes heller det ikke er så kult med masse mønster på støvlene, tenker mest på sånn blomster o.l., eller masse farge. Da er det bedre med ensfarget retro fra viking.

hmm... siden du sier så, får jeg vel ta touring da. eller kan jeg stole på at du har "god" smak (om det i det hele tatt kan sies om dette temaet...hihih). Åssen jente er du "nesten sagt", hvor gammel (forskjellig alder, forskjellig meninger)

Hvor mener du kadett kan brukes, byen? eller som de også heter; seilerstøvler, altså for seileturer...hmm

ja har flytta, hadde noen billige "kadett" lignene (fra Europris) hjemme, men de gikk det hull på, ikke gamle. I trondheim brukte jeg aldri aldri støvler og hadde ingen heller. Var ikke så mye i skog mark heller da.

Du traff nesten, noe lengre syd for bergen da. Men har vært knallvær her i sluttsommer/høst, så det har ikke vært noe problem. Tenker bare hvis jeg skal ut å gå noe i skogen rundt her. Må komme meg litt mer ut, ikke sitte så mye i leiligheten. Er forsåvidt fine stier/veier mange plasser, men noe myere og gjørmete plasser trur jeg.

Gidder ikke/føler ikke for å gå med støvler i byen hvis det regner, men så har jeg ikke opplevd ordentlig vestlandsvær, så kanskje jeg ombestemmer meg. Kan faktisk være litt kult/interessant/koselig å gå ute i skikkelig plaskregn, føle naturen slår til. Da trur jeg ikke de nytter så mye med fjellsko eller goretexsko.

Og nei, har ikke kjøpt noe... ennå, får se hva jeg gjør, kanskje, kanskje ikke...

Se om jeg evt finner de, kikket litt rundt omkring, men var ikke mange/eller ingen som hadde kadett feks. Få butikker som har støvler til gutter, og da Viking. eller har de støvlene i bakrommet?

Noe liv der hysteria??

var ute å gikk idag, begynte smått å regne, så plutselig plasket det ned. ble våt, også på beina, hadde på goretexsko. de klarte tydeligvis ikke holde tett når det plaskregna! kan ha littegrann med at de er noen år gamle, kanskje ikke behandlet godt nok med impregnering... så i sånt vær trur jeg det ikke hjelper med annet enn gummistøvler, men er vel ikke så mange her som går ute i sånt vær eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpt støvler ennå? ;)

Har vært å kikket litt rundt, men vanskelig å finne. Viking Kadett fins ikke her i området, er de ute av produksjon eller?

Kikket på Track men synes ikke de så så bra ut.

Prøvde noen med høye skaft, var heller ikke så bra, alt for høye og domminerende, men kanskje litt stilige...

Fant sorte Viking Touring men ikke i min størrelse, arg! Vrient det dærre...

Men jentestøvler var det mye av! En butikk trur jeg skulle slutte å selge støvler, hvor finner jeg guttestøvler hen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du tror en butikk skulle slutte å selge støvler? ...i såfall er det det morsomste jeg har hørt i dag;) (ikke hørt så mye, kanskje, hehe)

Liv i meg? Joda. Jeg er. Her.

Hvis du ikke takler å bli våt på beina, må du selvfølgelig kjøpe gummistøvler, kjære gjest. Er vel ikke kjempemange som er ute og går når det er veldig mye regn, men jeg synes det er skikkelig fint. Jeg mener friskt! Som regel skal man jo hjem etterpå, så da er det vel ikke så farlig om man blir litt våt. Så lenge man dusjer rett etterpå, blir man ikke forkjøla. Ikke jeg i alle fall... Hvis goretexjoggeskoene dine er et par år gamle, har du ikke brukt de nok, (eller...du sier jo de ikke funker, så da er de vel utslitt..æh..) hehe. Mine er utslitt etter ca ett år. Kjøp deg nye :)

Tror ikke kadett er ute av produksjon, nei! ...du finner vel guttestøvler på sportsbutikker...og jakt- og fiskebutikker, vil jeg tro. Sikkert mer der enn i vanlige skobutikker. ...få de til å bestille i din størrelse?

Jeje.

Ellers? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...