Fru Biscuit Skrevet 5. mars 2007 #1 Skrevet 5. mars 2007 Jeg er stolt mamma til ei tulle på 8 måneder. Hun spiser tre mer eller mindre "ordentlige" måltider om dagen (brød, grøt, middag), i tillegg til pupp. Jeg har tenkt til å fortsette med amming så lenge vi begge trives med det, men man vet jo aldri hvor lenge det er! Jeg er nysgjerrig på hvor lenge dere andre ammet/har tenkt til å amme, og eventuelt hvorfor dere sluttet?
Karmøy Skrevet 5. mars 2007 #2 Skrevet 5. mars 2007 1. barn - 6 mndr, sluttet fordi jeg var student og det ble for mye stress med pumping mellom timene. 2. barn - 9 mndr, han sluttet selv. 3. barn - litt over 11 mndr, hun sluttet også selv
Fru Biscuit Skrevet 5. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. mars 2007 1. barn - 6 mndr, sluttet fordi jeg var student og det ble for mye stress med pumping mellom timene. 2. barn - 9 mndr, han sluttet selv. 3. barn - litt over 11 mndr, hun sluttet også selv ← Akkurat dét er jeg veldig nysgjerrig på! Hvordan slutter de "selv"?
Furstina Skrevet 5. mars 2007 #4 Skrevet 5. mars 2007 Jag ammade sonen helt i 6 månader och totalt i 16 månader. Jag ammade så länge för att jag tror det är bra för honom och hans immunförsvar att få i sig av min bröstmjölk så länge. På slutet ammade jag bara en gång om dagen - på kvällen. Avväljningen skedde gradvis, jag var borta över natten med jobbet och han fick inget, vi var ute en kväll och han fick inget bröst den kvällen... och så slutade han.
India Skrevet 5. mars 2007 #5 Skrevet 5. mars 2007 første gang ammet jeg i 6 mnd,sluttet fordi det ble mindre melk og var litt slit. andre gang ammet jeg i 10 mnd,da da var ikke ungen så ivrig på pupp lenger er veldig koselig å amme,men det kan være litt slit også
momo Skrevet 5. mars 2007 #6 Skrevet 5. mars 2007 Jeg amma jenta mi til hun var 9 mnd gammel. Da nektet hun og ta puppen noe mer.
Gjest Bodillen Skrevet 5. mars 2007 #8 Skrevet 5. mars 2007 Første barnet: 6 uker, fordi jeg ikke fikk det til, brukte brystskjold som reduserte melkeproduksjonen. Dessuten va rjeg veldig ung og usikker... Andre barnet: Fullammet i 6 måneder og sluttet da hun var ett år. Da var hun ikke lenger så interessert.
Gjest vsn Skrevet 5. mars 2007 #9 Skrevet 5. mars 2007 Jeg prøver å slutte nå. Minsten er snart 17 mnd. Han er ikke særlig villig til å slutte med puppen. Våkner nesten hver natt enda, og det er vanvittig slitsomt. Grunnen til at jeg vil slutte å amme: det er ikke særlig artig med en liten stabeis som prøver å rive av meg klærne for å nå frem til puppen. Som river ut øverste del av t-skjorta, kikker ned og gliser. Litt vel frekk, så nå må det bare bli ammeslutt!!
Helen Skrevet 5. mars 2007 #10 Skrevet 5. mars 2007 Barn nr 1: 14 mnd, sluttet fordi jeg synes hun var stor nok til å slutte med puppen. Barn nr 2: 14 mnd, sluttet på samme grunnlag som nr 1. Barn nr 3: 5 mnd, sluttet fordi han ikke la på seg, måtte kombinere med flaske så da sluttet han med puppen av seg seg (vekta gikk bare nedover alikevel så det var ikke melka mi det var noe galt med, men barnet).
Kayli Skrevet 5. mars 2007 #11 Skrevet 5. mars 2007 Nr 1: fikk aldri til ammingen. Pumpa meg i 8 uker - da var jeg utslitt, og helsesøster råda meg til å gå over til mme. Nr 2: gikk helt smertefritt, amma i 5 mnd. Da ville han plutselig ikke mer. Skrik og skrål, vet ikke helt hvorfor. Kanskje det gikk for sakte (glupsk unge).
Lillie Skrevet 5. mars 2007 #12 Skrevet 5. mars 2007 Jeg ammet til han var 11 måneder. Da lå han bare og småbeit i puppen (au!). Slutta da å amme han, og det gikk helt greit. Det var aldri noe mas om puppen lenger.
Gjest vsn Skrevet 5. mars 2007 #13 Skrevet 5. mars 2007 Barn nr 1: 14 mnd, sluttet fordi jeg synes hun var stor nok til å slutte med puppen. Barn nr 2: 14 mnd, sluttet på samme grunnlag som nr 1. Barn nr 3: 5 mnd, sluttet fordi han ikke la på seg, måtte kombinere med flaske så da sluttet han med puppen av seg seg (vekta gikk bare nedover alikevel så det var ikke melka mi det var noe galt med, men barnet). ← Mamsen: hva feilet det unge nr 3?
Chiquita Skrevet 5. mars 2007 #14 Skrevet 5. mars 2007 Nr1: Frem til han var 5 mnd. Da hadde han to tenner og beit grusomt. Au Nr2: Til han var 4 mnd. Da syntes jeg det var for slitsomt, og jeg koste meg ikke. Og det må være kos for begge for at det skal bli gjort, synes jeg
Glede! Skrevet 5. mars 2007 #15 Skrevet 5. mars 2007 Vesla mi er nå drøye 11 måneder og jeg ammer fortsatt... Fullammet hun de første 7-8 månedene. Nå ammer jeg henne morgen og kveld. Men, jeg har en plan om å få henne til å slutte helt innen 1-2 mnd. Håper hun er enig planen min! Grunnen til at jeg vil slutte er at jeg venter en ny baby i juni.
Infinity Skrevet 5. mars 2007 #16 Skrevet 5. mars 2007 Sluttet da jenten var 4 måneder. Helsesøster mistenkte at jeg ikke hadde nok næring i melken, og så fikk jeg brystbetennelse i tilegg.. Da ble det stopp.
Helen Skrevet 5. mars 2007 #17 Skrevet 5. mars 2007 (endret) Mamsen: hva feilet det unge nr 3? ← Han tok ikke til seg næring, han hadde sprutbrekninger og diaree. Han ble innlagt på sykehuset en rekke ganger pga dette. De fant ikke ut hva det kom av, det ble tatt prøver hele tiden, men ingen fant noe galt. Han veide 7,5 kilo da han var ett år, men bare 7 kilo da han var 1,5 år. Vi brukte energi drikke for at han skulle legge på seg og det virket delevis. Han var innlagt ca en gang i mnd i perioder for å få intravernøst og ta nye prøver. Det var en slitsom tid, det rare var at han var et skikkelig matvrak, kunne spise hele tiden, men la ikke på seg. Men da han var 4 år fant de ut at han hadde Reflux, lukkemekanismen i spiserøret lukker seg ikke ordentlig. Da fikk han tabletter og la på seg så det holdt. Nå er han snart 7 år og veier 32 kilo, så nå har jeg fått beskjed om å slanke han. Han er fortsatt et skikkelig matvrak så vi må begrense mat inntaket hans, han bruker tabletter i perioder så vi håper han slipper operasjon. Endret 5. mars 2007 av m@msen
Fru Pigalopp Skrevet 5. mars 2007 #18 Skrevet 5. mars 2007 (endret) Jeg kunne ikke amme min sønn, fordi han ville ikke ha pupp. Derfor måtte jeg pumpe meg i stedet, slik at han kunne få min morsmelk på flaske. Jeg pumpet slik i ca 6 mnd'er, og han fikk kun morsmelk i den perioden. Jeg sluttet pga at jeg gikk tom for melk, og gikk da over til mme. Min sønn er prematur, og han er derfor ganske umoden for alderen. Endret 5. mars 2007 av Fru Pigalopp
Laban75 Skrevet 6. mars 2007 #19 Skrevet 6. mars 2007 Ammet begge mine til de var rett over året. Da begynte de å gå - og jeg syntes de var blitt for store. Syntes det ikke passer seg helt med barn som kommer løpende og bretter ut puppen for å ta seg en sup.. Da ble det slutt - og det var heller ikke noe problem å slutte da. Fullammet begge i 5 mnd, natteammet frem til ca 9 nmnd.
Gjest vsn Skrevet 6. mars 2007 #20 Skrevet 6. mars 2007 Ok mamsen. Sliter med det samme. Men her er det ikke refluks (er blitt sjekket). 2,5 åringen veier 10,3 kg og har stagnert i lengda. Vi prøver også med energidrikker, men det vil han ikke drikke. Blander ernæringspulver i yoghurten hans. Håper det skal gi han litt ekstra. Han skal sjekkes for cøliaki neste. Og nå er minstemann også havnet under kurven (altså utenfor skjemaet...). Så han skal også utredes. Men han spiser jo normalt. Jeg skjønner ingenting. Han hadde lett forhøyet leverprøver og litt lavt jernnivå på blodprøven. Holder på å få til en avtale med barneavd nå at vi kan komme inn å gi sondemat til 2,5 åringen når han ikke vil spise. Vet ikke helt hva jeg synes om det. Men rimelig desperat nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå