Gå til innhold

Liten eller stor familie?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Foretrekker dere at partneren har liten eller stor familie?

Jeg har liten familie, bare foreldre, en søster og noen slektninger ellers. Jeg vil helst at kjæresten min ikke skal ha stor familie med mange søsken og andre slektninger. Føler meg ikke hjemme i noe slikt. Jeg vil utforske verden med kjæresten min, ikke løse familieproblemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen preferanser, kan ikke si det er noe jeg har tenkt over en gang, man har nå den familien man har. Jeg kommer selv fra en veldig liten familie, mens samboeren min har en relativt stor familie. Bortsett fra foreldrene, de to brødrene og kona + barna til den eldste har vi egentlig lite å gjøre med de andre, og jeg har heller ikke inntrykk av at andre har spesielt mye kontakt med familien utover de nærmeste. Uansett er det vel ikke så mye du kan gjøre med saken, skal du bryte forholdet straks du får vite at kjæresten har stor familie? Hva om han har et nært forhold til mange slektninger og treffer dem ofte, skal du nekte ham det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Uansett er det vel ikke så mye du kan gjøre med saken, skal du bryte forholdet straks du får vite at kjæresten har stor familie? Hva om han har et nært forhold til mange slektninger og treffer dem ofte, skal du nekte ham det?

Neida, man må ta med alt man får på kjøpet. Men man kan jo ha ønsker for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, man må ta med alt man får på kjøpet.  Men man kan jo ha ønsker for det :)

Jo, det er klart. Men jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye angående store familier. Som sagt har jeg ikke inntrykk av at folk renner ned dørene hos alle i slekten i tide og utide. Se det på den andre siden, har kjæresten din stor familie får du og barna dine et større nettverk og du har flere som kan sitte barnevakt mens dere pleier forholdet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med Arkana, at man har stor familie betyr ikke at man må forholde seg til dem. Samboren min har nokså stor familie, som kan være litt masete til tider, men har valgt å kutte kontakten til ett minimum, og bosette seg langt unna dem, så det eneste jeg merker til dem er noen sms i ny og ne. Selv har jeg en liten familie, men de er mye mere aktive på å ringe ol, enn hans store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte da definitvt kjæreste uten å ane hvor stor familie/slekt han hadde. Jeg valgte HAM. Resten kom på kjøpet.

Han har relativt stor familie, og den har vokst markant etter at vi møttes (i form at hans foreldre skilte seg for et par år siden, og de har funnet seg nye partnere, hans far er samboer, hans mor har en "kjæreste" i alle fall, som har to tenåringsdøtre fra før) Og han har mange tanter og onkler og søskenbarn. Det har jeg også, og jeg synes det er greit at han har det jeg, så er det relativt lik fordeling, sånn f.eks når vi skal gifte oss til sommeren. Ville vært dumt med 60 gjester, hvorav 50 var min side og 10 var hans, da like greit at vi har ca 100, med ca 50 fra hver side.

Men jeg hadde selvsagt valgt ham unasnett hvor stor familie han hadde hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg foretrekker en stor familie, av den grunnen at jeg da lettere kan ha noe til felles med noen av de i klanen.

(Jeg er deppa nå, og skal skifte avatar osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=

For meg er mellomstor familie mest ideelt, men det er ikke et moment jeg vurderer i det hele tatt i forhold til nye partnere. At familien er ålreit er viktigere, uansett familiestørrrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjem sjølv frå ein stor familie, og det gjer kjæresten min og! Og det foretrekker eg, uten tvil. :Nikke: Jo større familie, jo bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det på den andre siden, har kjæresten din stor familie får du og barna dine et større nettverk og du har flere som kan sitte barnevakt mens dere pleier forholdet.  ;)

:)

Ville vært dumt med 60 gjester, hvorav 50 var min side og 10 var hans, da like greit at vi har ca 100, med ca 50 fra hver side.

Men det er jo akkurat det jeg sier. Hvis han har stor familie så blir det så veldig ubalanse. Jeg er redd for å drukne oppi alt sammen siden jeg bare

har noen få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er koselig med stor familie. Desverre er min liten og vi har ingen kontakt med min mann familie. Det er godt å ha familie rundt seg.

Om en stor familie kan kreve mye,men det kan en liten en også. Fordelen med en stor er at man har flere spille på, slik Arkana sier.

At man drukner i en stor familie - neida ! Man blir en av dm. Og om det blir skjevt i selskaper ol. (mine og dine) så er da det ikke noe å tenke på. Kan hende du har noen gode venner du kan invitere som en del av"din familie". Vet flere med liten familie ofte ser på noen vennepar som "familie". Selv har vi reserve-besteforeldre, og deres barn og barnebarn igjen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, dette har egentlig ingen betydning.

Men, jeg liker det at han har en søster, siden jeg er enebarn. Og så er det så koselig å se hvor godt forhold han har til søsteren sin, og foreldrene sine også for den del.

Han har ikke akkurat "stor" familie da, helt vanlig vil jeg si:

mor, far, søster, 4 onkler og 1 tante, 11 søskenbarn (sånn grovt anslag i hodet)

men familien hans er endel større enn min da, og det er koselig siden jeg er vant til en liten familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver

Jeg kommer fra en stor familie (vel, vi er tre søstre, men pappa har ni søsken) og vi har mye kontakt på tvers av alder etc. Dette er jeg veldig glad for og ville ikke vært foruten. når det gjelder en kjæreste så spiller ikke størrelsen på familien noen rolle, det er verken en "bli sammen"-grunn eller en "slå opp"-grunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høh, det er nå veldig mye annet som skal klaffe med en partner da. Antall familiemedlemmer sto ikke først på prioriteringslista for meg ihvertfall. :ler:

Men nå er jeg glad for at han har stor familie, for jeg har liten og det er litt stusslig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...