Gå til innhold

forandre seg?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

hei.

Jeg har vært sammen med en type i ca 10 mnd. Ble slutt for 2 uker siden... De første mnd var veldig fine,vi hadde en så utrolig bra tone oss i mellom. Alt var egentlig fint... Men på slutten,så var jeg anspent hele tiden. Han har ett forferdelig temperement,og han ble sint hvis jeg skulle ditt eller datt. For den minste ting kunne han eksplodere.

Men nå har det gått to uker og han har innsett at han har behandla meg dårlig. Han sier han ikke har ord for hva han har gjort,men hvis han får en ny sjanse så veit han hvordan han ikke skal være.

Burde jeg gi han en ny sjanse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
hei.

Jeg har vært sammen med en type i ca 10 mnd. Ble slutt for 2 uker siden... De første mnd var veldig fine,vi hadde en så utrolig bra tone oss i mellom. Alt var egentlig fint... Men på slutten,så var jeg anspent hele tiden. Han har ett forferdelig temperement,og han ble sint hvis jeg skulle ditt eller datt. For den minste ting kunne han eksplodere.

Men nå har det gått to uker og han har innsett at han har behandla meg dårlig. Han sier han ikke har ord for hva han har gjort,men hvis han får en ny sjanse så veit han hvordan han ikke skal være.

Burde jeg gi han en ny sjanse?

Selvfølgelig bør du gi ham en ny sjanse. Men krev at han søker profesjonell hjelp for temperamentet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Bare du vet om du kan tilgi det du er blitt utsatt for. Og kanskje kan du takle han "anfall" på en bedre måte også? jeg lærte iallefall mye da jeg var sammen med eksen, mye av det jeg gjorde når han ble sint provoserte enda mer, og da jeg tok tak i mitt ble ting bedre bare av det også. men det betyr ikke at jeg fant med i mer, mener bare at jeg hadde lett for å bli sint om han viste tegn til sjalusi f eks.

Du kan prøve å bli kjent med ham på nytt og be ham vise deg at han fortjener deg. høres teit ut, men han må vinne din tillit på nytt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har gjort det slutt med samboer/kjæreste gjennom mange år pga sinnet hans.

Jeg truet med å gå tidligere, og da klarte han å vinne meg tilbake.

Nå prøver jeg å overvinne angsten og stable meg på bena igjen etter å ha blitt brutt ned av en mann som ikke klarte å behandle meg bra. Han endret seg i alle fall aldri.

Jeg ville vært veldig skeptisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utlogget

Det virker som det er en utbredt oppfatning blant dere kvinner at dere enten kan forandre en mann eller at han har forandret seg kun fordi han selv hevder det. Et voldsomt temperament har som regel en hel rekke underliggende årsaker, og med mindre han aktivt har gått inn for å jobbe med problemet sitt på profesjonelt plan, så kan jeg nesten garantere deg at han kun kaster blår i øynene på deg.

Mennesker som blir fryktelig sinte kan ikke styre følelsene sine, og det er derfor ikke nok å bare bestemme seg for å ha selvkontroll. Man må lenger ned i materien enn som så, og det er ikke alltid det hjelper det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke forandret seg. Det kalles å komme krypende tilbake og selv tro at han har forandret seg, men i løpet av noen uker kan ingen forandre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Keycha

Jeg var i akkurat samme situasjon og jeg gav typen min en ny sjangse, men han misbrukte den også. Og nå snakker jeg om et ganske sterkt misbruk... Etter min erfaring så funket det dessverre ikke med en ny sjangse... Det er trist, men må bare innse at jeg har det bedre uten han med tid og stunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe han har forandret seg. Har opplevd det samme med en X som kom krypnde tilbake gjentatte ganger og sa han skulle skjerpe seg. Og jeg gikk på hver gang :overrasket:

Den dag i dag vet jeg at han fortsatt er seg selv lik. Det er vanskelig å forandre seg, spesielt når det gjelder temperamang.

Jeg hadde ikke tatt han tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sier meg enig i resten av gjengen. Det er veldig vanskelig å forandre seg. Og jeg tror ikke på ham for et rødt øre! Men hvis du velger å gå tilbake, så husk at det er deg det står på. Du kan ikke ta ham tilbake og bare sitte og vente på at han skal være annerledes. Det er du som er ansvarlig for ditt liv, og du må vise hva du godtar og ikke godtar. Han vil nok ikke forandre seg, men forholdet deres kan.

gå inn i dette med øynene vid åpne, så har du kanskje en sjangs.

Lykke til :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har dårlig erfaring med slike løfter. Gang på gang kunne jeg tilgi voldsom og kontrollerende oppførsel, men ved et visst punkt føler man at det ikke er verdt det lenger. Det er grenser for hvor mange ganger man orker å bli såret av samme person. Selv om jeg fortsatt ikke får være i fred vet jeg at det er bedre enn om jeg hadde vært sammen med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...