Gå til innhold

Vaskemidler til keramisk topp, stål hvitevarer og flisedusj?


Mrs. B

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du får tak i en slags "skurekrem" spesielt til keramisk koketopp. Mr Muscle har en bra sådan.

Når det gjelder rustfritt stål, så har jeg jobbet på storkjøkken og disse blir aldri helt flekkfrie tror jeg. Dette er også grunnen til at vi ikke valgte rustfritt stål da vi skulle ha nytt kjøkken.

På fliser bruker jeg vanlig salmiakkvann jeg. Men du får også kjøpt spesial-vaskemiddel for fliser.

Ta en tur i en jernvare eller stor dagligvare og titt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keramisk topp har jeg ikke, så der kan jeg ikke hjelpe deg. (Valgte bevisst ikke å ha det bl.a. fordi jeg ikke så for meg Hr. Leo med skrape og skurekrem når han har stekt egg etter en kveld på byen :ler: ).

Mine stål hvitevarer holder seg kjempefine med noe som heter "Stålglans". Jeg får tak i det via noen jeg kjenner som driver kjøkken i stor skala og min flaske er en colaflaske med en tapebit på... Vil imidlertid anta at du får kjøpt det i såkalte "velassorterte" forretninger.

Det som er viktig er at du ikke bruker så sterke vaskemidler på stålet at du tørker det ut. DA blir det flekkete da!!!

I dusjen bruker jeg en blanding av grønnsåpe og salmiakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker JIF og "skuresvamp" på den keramiske toppen, den tar det meste av flekkene - på de vanskeligste må jeg bruke skrapen som fulgte med.

Til slutt polerer jeg med Johnsons komfyrpleie som er et mye rimeligere alternativ enn de spesialmidlene som selges "sammen med" komfyrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitevarer i stål:Kjøkkenvifta mi er i børsta stål, og her kommer det av og til fingermerker og andre ting som er kjempevanskelig å fjerne. Fikk tips fra HTH om å bruke litt white-spirit! Da forsvinner det!

Stekeovnen min, derimot, er av børstet aluminium, og der kommer det aldri slike "fingermerker" som jeg får på vifta. Så det lønner seg å kjøpe aluminium fremfor stål, siden det er mye lettere å holde rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hilde / Ikke innlogget

For keramisk topp har jeg fått anbefalt et produkt fra "Miele" - dette fikk jeg anbefalt av en venninne som selger hvitevarer. Så det skal ihvertfall jeg prøve neste gang - er ikke helt fornøyd med det jeg bruker idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den gamle leiligheten hadde vi kjøkkenvifte av stål å brukte PEP som de selger på Binders. Den fungerer også utmerket til å løse opp fettet oppå kjøkken innredningen. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stålplate på veggen under kjøkkenskapene, jeg vasket meg nesten ihjel, før en lur sjel sa jeg måtte "impregnere" de med bilvoks, så nå fester ikke skitten seg, det er bare og tørke av, må vedlikeholdes med jevne mellomrom, i dusjen, vi har og fliser bruker jeg enjo microfiberklut med litt skurekrem, suverent til fliser og glass, kan se på www.enjo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...