Eve Luna Skrevet 19. september 2007 #361 Del Skrevet 19. september 2007 Svigerbestemor er uhøflig. Men hun har kanskje ingenting bedre å finne på. Min mor veide bare 50 kilo før hun ble gravid med meg og i løpet av svnagerskapet så la hun på seg 30 kilo. Helt utrolig. Men hos henne var det meste vann. Og hun mistet alle kiloene etter fødsel. Så bare for at folk legger på seg i svangerskapet, betyr ikke at de kan gjøre stor mye med det. Man må bare prøve å ignorere sånne negative kommentarer uten grunnlag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 19. september 2007 Forfatter #362 Del Skrevet 19. september 2007 Takker for at dere gruffer litt sammen med meg. Utsagnene til svigerbestemor har gjort at jeg er litt kort mot henne for tida, noe jeg mistenker at hun legger tydelig merke til. Dessverre tror jeg ikke hun forstår hvorfor jeg er som jeg er, kanskje jeg skal prate litt med svigermor så kan hun forklare saken for mammaen sin... Vil jo ikke være uhøflig når hun egentlig ikke mener å være slem heller. Svigerbestemor sa faktisk ingenting på søndag så der var det heldigvis ikke nødvendig å grue seg. Men jeg fikk høre av svigertante at jeg hadde est ut litt siden sist hun så meg, og da jeg sa "Uff, ja..." sa hun at nei, jeg måtte ikke ta det sånn, det er jo noe jeg skal være glad for. Alternativet var jo ikke noe hyggelig, og det måtte jeg jo si meg enig i. Flere i selskapet hadde fortalt svigermor at jeg hadde blitt tydelig større, og hun sladra rett til meg etterpå . Tror faktisk de synes jeg har vært litt for liten frem til nå jeg. Alle som ser meg tror jeg er kortere på vei enn jeg er, så de mener det visst virkelig som et kompliment at jeg nå ser "ordentlig gravid" ut. Får prøve å ta det som det. Men jeg kommer til å være høyst aktiv i "Tilbake i form etter fødselen"-dagboka altså! Ellers så har vi bestilt oss bil i dag Det ble en Toyota Avensis (stv så klart), og den kommer sannsynligvis rett etter minimoyen, avhengig av om han har hastverk eller ikke. Blir nok annerledes å kjøre en såpass stor bil, jeg er vant til en normalstørrelse personbil, så rygging må jeg nok jobbe litt med i starten. Blir jo "min" bil, i alle fall så lenge jeg er i permisjon. Synes det er helt på sin plass at den nyeste, dyreste og sikreste bilen i familien tilhører den som kjører på barna og klarer ikke å forstå dem som dytter vraket på kona(som jo oftest kjører barna) og så kjører gubben rundt i dét gliset for han må være kul på jobb... Heheh, det var dagens hormonelle utblåsning. Tilbake til jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 20. september 2007 #363 Del Skrevet 20. september 2007 Toyota Avensis er en bra bil. Dere blir nok fornøyd med den. Og det er bare en vanesak å kjøre en litt større bil. Du blir fort vant til det. Den har i hvert fall god plass. Du er allerede 34 uker. Jøss. Tiden går så fort. Det er ikke lenge til vi får fødselsrapport fra deg. Har dere navn klare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 20. september 2007 Forfatter #364 Del Skrevet 20. september 2007 Eeeeeeehm... Jeg har 6 uker igjen til termin i dag... :dåne: Jeg klarer bare ikke å forstå at noen synes at svangerskap går sakte! Jeg faller nesten av i svingene her Har ikke gjort noe mer med vugga ennå(hvor i all verden blir tida av?), har ikke noe navn klart(det tror jeg ikke jeg vil før han er født uansett), vi har ikke engang begynt på det nye soverommet ennå(og fordi vi var litt for kreative med bursdagspresangen til svigermor, har helten fått seg nok et prosjekt han må fullføre ASAP der i gården) og jeg er så absolutt ikke klar for ansvaret med å ta vare på en unge! 6 uker er jammen ikke lenge altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 20. september 2007 #365 Del Skrevet 20. september 2007 6 uker, hjelp! Det har fått kjempefort ja. I morgen har jeg 7 uker igjen, men vi er jo innenfor termin to uker før og to uker etter, så ting kan skje veldig fort nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flying Skrevet 20. september 2007 #366 Del Skrevet 20. september 2007 6 UKER!!! Det går kjempe fort!! I lokalavisen var det bilde av en som var født 6 uker før tiden i dag.. Godt å høre at alt står bra til. Lurer på om vi har samme svigermor.. Jaja.. En god klem til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 21. september 2007 #367 Del Skrevet 21. september 2007 Jeg synes også tiden går kjempefort, håper at jeg går til termin jeg da, eller et par dager før skal gå greit det også. Skummelt dette her altså, grugleder meg ha ei fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 21. september 2007 #368 Del Skrevet 21. september 2007 6 uker er ikke langt tid, nei. Skjønner godt at du føler en snev av panikk. Noen prosjekter er best å bare glemme. Men dere har sikkert nok tid til påbegynte prosjekter, det kanskje bare virker som om tiden ikke vil strekke til. Slapp av og ta et steg om gangen så skal du se at det ordner seg. Ha en fin helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 23. september 2007 #369 Del Skrevet 23. september 2007 6 uker er bare lenge når det er i den andre enden av svangerskapet Lykke til med alt som skal fullføres før Minimoyen kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 24. september 2007 #370 Del Skrevet 24. september 2007 Bare 6 uker igjen? Synest ikke det er lenge siden du bare var 6 uker ut i svangerskapet jeg... Men litt for 6 uker! Og selv om du sier at du ikke er klar for å ta ansvaret for en unge, så tror jeg nok mors innstingtet slår inn etterhvert Ha en fin dag/uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 24. september 2007 #371 Del Skrevet 24. september 2007 6 uker? Spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 24. september 2007 Forfatter #372 Del Skrevet 24. september 2007 Hallo Umuriel, Isdronningen, angelou, May Helen, Eeyore, Loevinna og Lilith! Til dere alle sammen. Nå nærmer det seg bare 5 uker igjen, og jeg gjentar spørsmålet mitt: Hvor i all verden blir tida av? Jeg har nå skrevet ut skjemaene jeg trenger fra NAV, og skal sette meg til og fylle ut så mye som mulig, så jeg er bare en kjapp tur innom her for å si hei til dere alle sammen! Tilgi at jeg ikke besøker dagbøkene deres i dag, jeg skal komme sterkere tilbake snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 24. september 2007 #373 Del Skrevet 24. september 2007 Hmmm, skjema ja, der sa du noe :klø: Det er da så mye man skal huske på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 25. september 2007 #374 Del Skrevet 25. september 2007 Er ikke du litt sent ute med disse skjemaene? Det kan hende jeg tar feil, men jeg trodde de må være fylt ut og sendt i god tid før terminen. Hva er egentlig regel der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 25. september 2007 #375 Del Skrevet 25. september 2007 Du kan faktisk sende de skjemaen etter at du har født, regelen er at de må minimum ha det tre måneder ETTER at stønadsperioden er påbegynt, hvis ikke mister du penger... Hos meg betaler arbeidsgiver lønn i permisjon, så da er det ikke så stress med de skjemaene egentlig, selv om jeg har sendt dem inn for en stund siden. Hater byråkrati, skjemavelde Lykke til med utfyllingen og ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 25. september 2007 Forfatter #376 Del Skrevet 25. september 2007 Som Angelou sa, jeg må bare ha levert skjemaene senest tre måneder etter permisjonsstart, så jeg har faktisk fortsatt god tid ...Men jeg tror ikke skjemaene kommer til å stå så høyt på prioriteringslista etter at Minimoyen har meldt sin ankomst, så jeg skal få det unna snarest. Skal tegne og forklare for saksbehandleren min til mandag, så etter det regner jeg med at alt er i orden. Som om ikke dét skjemaveldet var nok, holder jeg på å bytte bank også, og den nye banken er så klart en "gjør-det-selv"-bank hvor jeg må fylle ut masse skjemaer... Menmen, de har gode renter og ingen gebyrer, så hva gjør man ikke? Godt med gravidsider hvor en kan minne hverandre på alle de viktige tingene som hjernen hadde fortrengt, eller hva Umuriel? Rart å tenke på, etter i morra har jeg bare 2 uker igjen på jobb før terminen starter, er det på tide å starte litt nedtelling her? Regner med det er sånn ca 50 dager til de setter meg i gang hvis ikke Minimoyen setter det i gang selv Ikke søren om jeg skal ha nedtelling til termin i alle fall, ser på dem som holder på å få spader av å gå på overtid, så her har vi nøktern nedtelling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 25. september 2007 #377 Del Skrevet 25. september 2007 Det meste er nok bare å belage seg på overtid tenker jeg ja. Heller ha overtidsdatoen som termin kontra den ordnetlige terminen. så slipper man å gå på veggen fordi man ikke føder til termindagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 26. september 2007 #378 Del Skrevet 26. september 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 26. september 2007 Forfatter #379 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Det meste er nok bare å belage seg på overtid tenker jeg ja. Heller ha overtidsdatoen som termin kontra den ordnetlige terminen. så slipper man å gå på veggen fordi man ikke føder til termindagen Jeg "jukser" litt allerede med tellingen jeg. Legen har jo satt terminen 1.november, og dermed bytter jeg egentlig uke på tirsdager, men selv mener jeg 3.november er riktigere og bytter derfor uke på torsdager. Ikke at det har så mye å si, men det virker jo som at to dager kan være forskjellen mellom sinnsykdom og noenlunde frisk psyke når jeg leser om dem som går på overtid, så dermed jukser jeg det jeg kan Helten har bursdag et stykke ut i november, så det eneste jeg sier med sikkerhet er at Minimoyen skal være med (i egen lille person) i pappaen sin bursdag. I dag begynner jeg faktisk på skolebenken igjen... Har meldt meg på et engelskkurs en kveld i uka, som varer helt frem til juni. Litt strategi ligger det så klart i dette; jeg blir tvunget ut hjemmefra en kveld i uka, og kanskje det kan forberede meg litt på å gå delvis tilbake i jobb allerede i midten av mars. Da må helten også ha Minimoyen alene i noen timer nesten helt fra starten, så håper jeg ikke jeg blir for mye hønemor. Veldig spent på om jeg klarer dette da. Pådriveren er at jobben betaler for kurset, så jeg "må" liksom gjennomføre. Endret 26. september 2007 av Tinúviel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 26. september 2007 #380 Del Skrevet 26. september 2007 Veldig greit å belage seg på overtidsterminen ja... Det har ikke jeg gjort, jeg tror jo jeg skal føde før tida Men jeg hadde jo først termin 1. november, så 11. november, og nå sist UL var han jo to uker større enn ukeantallet skulle tilsi, men de ville ikke forandre på terminen. Har mistet litt oversikten selv og nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå