Gå til innhold

Jeg har blitt mamma

Tinúviel

Anbefalte innlegg

Takk i like måte ~Belle~! :klemmer:

Ny omgang gjennomført på vugga! Men jeg oppdaget at siden jeg er såpass gjerrig på malinga(hater søl og rennende maling!), så må jeg nødt til å ta tre strøk :sur:

Så det betyr at i dag er jeg endelig godt og vel halvveis, og har tre økter igjen. To av dem kommer imidlertid til å bli ganske små heldigvis, de inkluderer bare meiene, bunnen og nederste del av beina.

Svigerfar er blitt hønemor :fnise: Helten var på telefonen med ham i stad, og fikk utsagn som "Hun jobber vel ikke natt fremdeles?!?"(han jobber nattevakter selv, og er slett ikke glad i dem...) og "Hun må ikke male!"

Har ørlite dårlig samvittighet for malinga da, innrømmer det. Men jeg står ute og bruker vannbasert maling, så det skal jo gå helt fint :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe problem med vannmaling når man har god utlufting! Og du står jo ute, så det kan jo ikke bli bedre!! :)

Spennende når man nærmer seg sluttresultat på et prosjekt! Jeg kjenner at jeg blir kjempenysjerrig på den vugga jeg altså...kanskje du legger ut bilde?! :sjenert:

Langt innlegg det der?! Hjelpes meg....Jeg er dronningen av lange innlegg tror jeg..babler ivei... :sjenert::fnise: Jeg hadde iallefall INGEN problemer med å lese det!! :ler::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt svigerfar da :rødme:

Synes det er morsomt å lese lange innlegg jeg, så bare skriv dem lange du - jeg er iallefall en trofast leser :fnise:

Håper du får ei fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerfar er blitt hønemor :fnise: Helten var på telefonen med ham i stad, og fikk utsagn som "Hun jobber vel ikke natt fremdeles?!?"(han jobber nattevakter selv, og er slett ikke glad i dem...) og "Hun må ikke male!"

:fnise: Så søtt!

Voggen blir sikkert kjempefin - håper du legger ut bilde når den er ferdig?

Du har også katt, ja ... Har du fått høre noen skrekkhistorier mht katt og babyer? Jeg har hørt et par hvor kattene har blitt mannevonde (eller baby- og mammavonde) etter at 'mor' har født, og jeg tenker litt på hvordan det vil gå med mine ... Men det går da stort sett bra? Jeg ble bare litt betenkt da TO jenter i et selskap fortalte liknende historier.

Håper du får en strålende helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Bukker pent for Madden og Angelou, :bukke: og gratulerer med tålmodighet begge to* Her holdes løftene må vite :ler:

Ok, jeg skal legge ut bilde av vugga når den blir ferdig. Når jeg har gnålt så mye om den så skulle det vel bare mangle :jepp: Har dessverre ikke fått malt på den i dag, vi har vært i bursdag. Og i dag må jeg si jeg følte et lite stikk av lengsel etter å "være med på festen", så jeg bestilte like godt en fest i jula en gang :lur:

Fikk litt triste nyheter angående noen i bursdagen, ikke noe jeg har lyst til å fortelle om her, men det fikk meg til å tenke litt på hvor heldig jeg er som er gravid og fornøyd og har en flott livssituasjon...

Jepp Lilith, jeg har også katt. Hun er nesten 12 år gammel nå, har hatt henne siden hun var kattunge. Jeg tror ikke det kommer til å bli noe problem når minimoyen kommer, selv er jeg mer skeptisk til at ungen skal være snill med katten. Da vil hun selvfølgelig forsvare seg, og det synes jeg i alle fall nå at bare er rett og rimelig. Det er som du sier, stort sett går det helt fint. Tenk på alle som har katt og hvor få skrekkhistorier du har fått høre :) Det du må regne med er nok heller litt sjalusi og økt oppmerksomhetskrav fra kattene, så ikke regn med å få ha fanget ditt for deg selv, selv når babyen sover eller befinner seg andre steder ;)

Ha en flott helg alle sammen, selv har jeg to nattevakter, skal på loppemarked og har planer om å ut og plukke bjørnebær, så programmet er mildt sagt fullt. Innrømmer at det er sånn jeg liker det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med fullt program ja. Plukke bjørnebær, er det mye bjørnebær nå? Bjørnebær er så godt! *vurdere å plukke bjørnebær selv*

Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye og mye, Kylling... Noe i alle fall. Har en hagebjørnebærbusk som i alle fall har masse, men jeg tror du må ha litt flaks for å finne større mengder for tida.

Uansett har jeg egentlig ikke fryseplass i det hele tatt, har lånt litt av mamma til noen blåbær men hun har ikke plass hun heller, så jeg begrenser sanketrangen så mye som mulig for tida :ler:

Bjørnebær er utrolig godt! Tenk bare på vaniljeis med varm bjørnebærsaus... :sikle:

I dag har jeg vært på loppis :) Fikk med meg hjem to vaser(jeg har ingen vaser som er kjøpt vanlig jeg, bare loppefunn og noen gaver), en porselens-pyntesommerfugl og en blå pusekattbamse som jeg kaaaaaanskje skal bruke til minimoyen hvis jeg føler jeg får den ren nok :fnise:

Og nå har jeg begynt på min kanskje siste nattevakt noensinne, er veldig mulig jeg ikke skal gå nattevakter når jeg kommer tilbake etter permisjonen heller, for jeg har fått så utrolig mye annet å gjøre her på jobb. Det skal bli deilig å slippe nattevakter, men jeg kommer til å savne fridagene jeg fikk av det da :)

Edit: Glemte å fortelle at flinke helten virkelig har jobbet i dag, så nå har vi fått oss betonggulv i garasjen :hoppe: Han og to kamerater hadde seg en skikkelig økt i dag morges, så nå er også dét i orden. Nå trengs det bare porter da... Detaljer! :ler:

Endret av Tinúviel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er oppskriften lagt ut i dagboken min :)

Ha en koselig søndag, det som er igjen av den ;)

:klem:

Endret av Loevinna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne at det skal være noe problem med hverken katt eller hund & baby! Det er alt etter hva man gjør det til mener nå jeg! En skal ikke la små barn og dyr være uten tilsyn uansett..Spedbarn er spesielt utsatt for katter som liker å sove over ansiktet deres, så det bør en være obs på! (de søker varmen fra pusten deres) og så er det jo den velkjente sjalusien da..men det er du jo fullstendig klar over! Det er som med det meste annet her i verden..en kommer veldig langt med sunn fornuft! :lur::fnise::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Beroliget mht katt og baby*

Bjørnebær er utrolig godt! Jeg vil også plukke, men dårlig med busker på balkongen, gitt ... Hva lagde du med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært til å skrive i det siste da! Dagboken din er i allefall ingen halveis prosjekt! :fnise:

Jeg synes også det er gøy å lese så lange innlegg. Gjør at jeg liksom "kjenner" deg det.. Gleder meg til å se bilde jeg også.

Synes det er litt godt å tenke på at svigers er så omsorgsfulle jeg.. Nyt det.. Ikke mange gangene i livet de duller slik med oss! ;) Håper ikke bekkenet tuller alt for mye og at du får en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny omgang fullført på vugga! Bare én liten omgang til så er den ferdig malt :hoppe: Regner derfor med at lørdagen går med til å finne pynt til den *gleder meg*

Takk for hilsnene, Pondusa, Loevinna, Madden, Eeyore, Lilith og Isdronningen, det er så hyggelig å komme tilbake etter noen dager og se at noen har giddet å "besøke" meg :klemmer:

*Løper over i Loevinna sin dagbok så snart jeg er ferdig her*

Jeg har slått av sliten-knappen jeg Eeyore. Regner med at jeg kommer til å ligge strak så snart permisjonen begynner. Før det føler jeg jo at vi må få ferdig alt mulig, og vi har ikke begynt på det nye soverommet ennå! Satser på at vi slipper å male noe annet enn vinduskarmer og listverk, regner med at tapetlim ikke er fullt så skadelig for minimoy, han skal jo sove på det rommet de første månedene...

Og jeg er så enig med deg angående barn og dyr, Madden! Det eneste som egentlig bekymrer meg, er at ungen skal være slem med katten når han blir større, for da kommer jeg til å bli rasende på han. Katten kommer jo til å klore han opp også, det skulle jeg gjerne ha unngått. Ungen blir sur på/redd for katten, og katten blir redd for ungen... Det at katten legger seg oppå ungen eller at den blir så sjalu at den vil skade ham er ting som skjer utrolig sjelden, og kan unngås føler jeg.

Jeg lagde nok ingenting med bærene, Lilith. De var så få at jeg ga dem til mamma, så hadde i alle fall hun én porsjon. Men jeg skal ut igjen, og da... :lur: Forresten så er det godt å kunne være til hjelp mtp å berolige deg når folk kommer med "sensasjonshistorier". Håper du klarer å komme deg forbi de verste fødselshistoriene også uten varige mén ;)

Jeg har fått et skrivekick i det siste, jeg ser det Isdronningen... Må være fordi jeg endelig har fått behov for å prate om graviditeten og den nye livssituasjonen vår. Det har vært noe jeg har lagt litt bort lenge, trengte nok absolutt alle de månedene jeg har fått til nå for å forstå litt av hva som skjer her, hvis dere skjønner :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar jo en stund før det synker inn hos de fleste vil jeg tro...og spesielt for oss førstegangsfødende!!! :fnise:

Jeg har liksom ikke helt skjønt at det virkelig skal skje snart...men jeg tenker at realiteten snart slår inn for fullt! :ler:

Så godt å nærme seg ferdig med vugga da!! Vi er strax ferdige med badet, og da skal mannen starte med senga!!! :)

Gleder meg til å få se bilde av vugga di!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på ultralyd :-D

Får et par ekstra for å forsikre oss om at ikke minimoyen er kjempestor, pga muligheten for tøff fødsel/smalt bekken. Det er jo slik at jeg 99% sikkert (eller noe sånn) skal få prøve meg på naturlig fødsel, men bare for sikkerhets skyld så måler vi litt(tenker de gjør det for å berolige meg litt også).

I alle fall: Minimoyen ble beregnet til å veie 2.1-2.2 kg, sånn ca helt normalstørrelse visstnok(jeg syntes det hørtes mye ut, han har jo 8 uker til med vektøkning før han skal komme). Og vi fikk se ham ligge og smatte på fostervannet. Legen som foretok undersøkelsen var også sikker på at han er en gutt, så nå regner jeg det også som helt sikkert :)

Etter det trente jeg og var på jobb, men så tror jeg kroppen ga meg beskjed om å ta det litt med ro, for jeg kollapset i senga og våknet igjen klokka 21. Lurer på om det blir noe søvn på meg i natt...

Vi nærmer oss heldigvis på prosjektene våre begge to, Madden. Men det begynner vel å bli på tide, eller hva? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du smalt bekken?

Jeg skal på UL neste onsdag for å se om jeg får føde selv, men det er på grunn av morkaken, som jeg jo har nevnt før. Gleder meg sånn til å se ham igjen. Var profilen lettere å se nå enn på ordinær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med ultralyd :) Håper du får føde selv da, tenk at han har blitt så stor allerede :rødme:

Hjelp - vi blir mødre snart altså jenter!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med ultralyd, da! En liten gutt! Har dere navneforslagene klare?

Ha en fin-fin helg, og ta godt vare på deg selv. Ikke slit ut kroppen før den store og viktige jobben om to måneder! :fy_fy:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...