Gå til innhold

Jeg har blitt mamma

Tinúviel

Anbefalte innlegg

Hadde ikke behøvd mammabukse ennå hvis ikke det hadde vært for at jeg trenger noe litt fint til jobb. Dress- og dongeribukser er ikke kjent for å være direkte elastiske(ikke de jeg har klart å spore opp i alle fall ;) )

Tusen takk, Leiababe! :klem:

Aha, Angelou. Skjønte til slutt at du ikke hadde fått vite det ennå. Hvem er den tredje som har fått beskjed om gutt da? Forresten måtte jeg le da gynekologen kalte det "tuten" under undersøkelsen, jeg ler fortsatt når jeg tenker på det...

Du ligger ikke langt foran meg da Pasha, for i dag er jeg etter min egen regning 21 fullgåtte uker på vei! :hoppe:

Det vil si at jeg - nesten uansett - er halvveis, for om jeg går over tida setter de meg i gang etter ca(?) to uker, dvs etter 42 uker, og 21*2 = 42(Wow, hadde ikke glemt all matematikken ennå nei ;) ) Litt ca er det jo da.

Har vært på trening i dag også, Flyt/Pilates på SPENST. Første timen min, og det gikk kjempefint, bare så synd de tar sommerferie snart :( Finner sikkert noe annet å trene imens, men det var absolutt en god time for min litt kranglete hofte. Gjorde ikke vondt én eneste gang, og ikke nå etterpå heller! Trenger litt trening kjenner jeg, vil jo gjerne klare både fødsel og rekonvalesens best mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ligger en uke foran deg da sånn cirka ja..

men hvordan vi føder er en annen sak ja...

jeg kan jo like gjerne havne i november og du i oktober for den saks skyld ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller omvendt, som jo er mest sannsynlig ;)

Litt rart å tenke på at det er så usikkert når de kommer, når som helst i løpet av 4 uker er liksom like normalt. Og de kan komme tidligere også! Ikke ofte vi blir utsatt for sånn usikkerhet, vi er jo vant til timeplaner som nesten går på minuttet...

Endret av Tinúviel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo vanskelig å si når ungen kommer ja.

mamma har hatt en av hver (en før, en etter) så jeg kan jo ikke sammenlikne meg med henne heller akkuratt når det gjelder når man skal føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Jeg prøver å ikke tenke så forferdelig mye på termindatoen...Er redd jeg kommer til å bli uhorvelig utålmodig når den nærmer seg uansett!! :ler: Derfor er jeg veldig motvillig til å si den når folk spør..jeg sier at babyen sannsynligvis kommer en eller annen gang i Oktober :ler: og at jeg er så-og-så mange mnd. på vei!

Jeg var så ivrig med mammaklær at jeg begynte å gå i dem lenge før jeg "trengte" det... :sjenert: Kan fortsatt ta på meg mine vanlige bukser, men at de er behagelige skal jeg ikke påstå! :ler: Det er UTROLIG deilig å bruke noe som ikke strammer over magen! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trur det beste er å innstille seg på at man går 2 uker over tiden jeg.. så kan man heller bli positivt overrasket dersom man føder før det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

methea skal også ha gutt :) Og Kveita trodde også hun så en tut på UL :ler:

Nå er det tre stk som har termin 03.november :)

Håper du får en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange tuter i denne klubben ja! Jeg tror også at jeg får gutt, uten at jeg har vært på UL enda.. Vi får se.. Kanskje får jeg den første snuppa?..

God helg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: endelig har jeg tid til en liten oppdateringsrunde :) Hvordan står det til med deg om dagen da? Ser du skriver at du er halvveis nå. Har magen begynt å vise god på deg nå eller? (jeg må innrømme at jeg vet ikke når det er normalt at den vises jeg.. :sjenert: og det er vel ganske individuelt også... men spørr man ikke så får man heller ikke svar ;) )

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo alle sammen :klem:

Hyggelig at du tittet innom, iingvild. Det må du jo bare gjøre :)

Skal vi se, Loevinna. Ja, magen min synes ordentlig nå, men den er slett ikke stor ennå. Folk blir litt sjokka når jeg forteller jeg er nesten 5 fullgåtte måneder, bare 4 måneder igjen(litt angst begynner å melde seg ja - ikke for fødselen men for livet etterpå. Jeg skal få ansvaret for et helt nytt og hjelpeløst menneske, og det er rett og slett dritskummelt! :hår: . Heldigvis er vi to)

Det er så individuelt når magen vises at jeg ikke kan svare deg på når det skjer. Noen kan du ikke se det på før de er enda lenger på vei enn meg, og andre kan du se det på etter bare noen få uker(!) Det kommer an på kroppstypen din, vekten din, høyden din, om du har fått barn før, om livmoren ligger sånn eller sånn osv. Jeg er nok blant dem som det synes lite/sent på da, men er langt fra noe ytterpunkt.

Jeg har en sånn litt høyaktiv uke på jobb, men allikevel, da jeg var hos dokteren i dag morges, var blodtrykket kjempelavt og fint og alt var kjempebra.

Skulle bare ønske forkjølelsen min ville slippe taket snart, har vært skikkelig halsforkjøla i over ei uke, manglende stemme, kaktus i halsen og masse hosting. :forkjola: Ikke kult når vi har besøk og møter på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner også angsten komme over meg innimellom, men så tenker jeg, jaja - jeg har jo ikke akkurat noe valg :ler: Men, stor sett så bare gleder jeg meg - MASSE!

HÅper forkjølelsen din går over snart da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde vi ikke dele ut så mange klemmer for tida, jeg vil jo ikke smitte dere :ler:

Det går helt fint med meg altså, med unntak av forkjølelsen og litt kranglete hofter av og til så er formen helt på topp! Har overskudd til å trene faktisk :ball:

Juhu, nå fikk jeg også brukt en av de nye smileyene!

Skal i bryllup om tre uker og har funnet en helt nyyyydelig kjole, det eneste problemet er at grunnfargen er brunsort... Er det for ille tror dere? Den var så rå, med høyt liv og passet perfekt(var faktisk plass til noen ukers mageutvidelser i den også ja).

Det er så bra at moten er så gravidvennlig nå! Hadde aldri trodd jeg skulle være så heldig. Får jo kjøpt bukser som ikke er gravidbukser og de passer flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er heldig som er gravid nå (iforhold til mote), når jeg er i butikken så tenker jeg at det var nå jeg skulle vært gravid, da hadde det ikke vært noe problem å finne klær :).

Ha en fin helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...