Gå til innhold

Teller ned mot Juni...


Gjest Munchy

Anbefalte innlegg

Gjest Munchy

Har vært en avslappende helg, har ikke vært ute på noenting egentlig. I går var jeg såvidt ute og gikk tur på markene bak huset med vovven og den ene katten (søte kattene, følger alltid etter når vi går tur), men det var vått og windy så hun gadd ikke å gå så lenge. Etterpå malte jeg hele taket i stua hvitt (var gult og grønnblått fra før, æsj). Mannen har jo vært på jobb hele helga og siden jeg må kjøre han til og fra er jeg litt bundet de helgene han jobber. Skal bli godt når han eeendelig får tatt lappen. Hadde liksom ikke behov for den før, men nå er det på høy tid. Håper han får den til sommeren da, hun kjørelærenen mente det skulle gå greit iallfall.

Har hatt litt murringer i magen de siste dagene, så tok en graviditetstest i går. Står i pakningsvedlegget til synarela at det er mulig å bli gravid mens du går på den, men at den ikke skal brukes under graviditet, så måtte bare få det avkreftet. Den var såklart negativ :( Men bare 23 dager igjen nå... :) Håper håper at vi får begynne raskt. Tenker ikke på noe annet om dagen.

Har blåst skikkelig i natt, uler i vinduene og dunker i husveggen. Trekker overalt. Vil VEKK fra dette huset nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Munchy

Hei :vinke: Takk for besøk! Vi er på husjakt ja, eller var på husjakt iallfall :) Ser ut som vi har ordnet tomt, venter bare på å få vite den endelige prisen, så skal vi i møte med et byggefirma neste tirsdag og få laget tegninger og få prisoverslag. Skal bli en drøm med noe helt nytt ja, gleder meg til vi er i gang :) Hvordan bor du nå da Glow, leier eller? Vi gjør det, veldig lei av det :forvirret:

Jeg tar Synarela først og fremst for å stoppe eggløsningen, siden jeg har så hissig endometriose bør jeg ikke ha det... (da får jeg nye cyster mer arrvev og eggstokkee blir mer ødelagt) Det brukes i forb. med IVF, men da er det bare to-tre uker de går på det, jeg er nå igang med andre måneden. Koster 1128 kr måneden, så er en dyr fornøyelse ja :forvirret:

Ja de sprøytene ja, skrekk og gru- kan ikke akkurat si jeg gleder meg, he he. Men tror ikke det er mye hjelp i mannen, han er mer pysete enn meg når det gjelder sånt :ler:. Tror nok det går bra når jeg får vendt meg til tanken skikkelig, kan stikke i magen eller lårene og det er jo ikke så ille da.

Ha en fin dag :) Her skinner sola og det er (endelig) vår i lufta :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Munchy

What the hell?? :overrasket::tristbla: Jeg mister håret! Etter at jeg hadde dusja i dag oppdaga jeg at jeg har en svær hårløs flekk like ved hårfestet. Trippelangst! Tenkte jo på medisinene med en gang men fant ingenting i felleskatalogen på verken progynova eller synarela. Så søkte jeg på synarela + håravfall og fant: "Bivirkninger - 1 av 1000- Håravfall" Neiogneiognei! SNakk om å "slippe bivirkninger" Foreløpig viser det ikke, resten av håret ligger over, men tenk om jeg mister alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Munchy

Takk, Glow, ha en fin dag du og :-)

(Får ikke oppdatert dagboka så ofte, har ikke internett hjemme nå og drittravelt på jobb.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Munchy

God påske til deg og :klem:

Ja, jeg både mister håret, flasser noe helt ekstremt og er knusktørr på bryst, rygg, armer og i hele ansiktet. Vet ikke om det er bare tørr hud eller om det er en form for eksem, det klør og svir iallfall og ser helt jævlig ut. Ekle, ekle sprayen :-( Føler meg som et dass, men gode gode mannen trøster meg og prøver å overbevise meg om at jeg er nydelig uansett :hjerte:

Litt over en uke igjen nå!! :hoppe:

My birthday today, nå er jeg offisielt 24 år. Blir ikke noe særlig til feiring, men vi var hos mamma i går på middag og kake med besteforeldre og litt forskjellig. Koselig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Munchy

Da har jeg snakka med sykehuset i haugesund. Fertilitetsklinikken var visst stengt fram til 10 april, men fikk snakke med en gynekolog. Hun sa hun ville sluttet på sprayen umiddelbart, jeg kunne risiskere å miste hele håret :hår: Men jeg skulle ringe tilbake og høre i morgen, for da var en av de fra fertilitetsavdelingen der. Burde jo ikke være i tvil om hva jeg skal gjøre, men er så redd for at endometriosen skal blomstre skikkelig opp igjen hvis jeg slutter på kuren... Det er jo nare litt over en uke til vi skal inn til sykehuset, så det er jo bare paranoide tanker, men...

Åh, er lei av å jobbe, vil hjem... Dagene er fryktelig lange for tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Munchy

GOD PÅSKE  :kose:

Tusen takk :klem: og i like måte:-)

Jobb i dag, slitsomt... Hadde besøk av et vennepar i går og det ble seeeint. Får håpe det blir en rolig dag og at kundene holder seg hjemme, he he.

Jammen sa jeg vår, det snør ute! Så tilbake til iskaldt hus igjen.. får håpe det ikke varer så lenge :)

Endret av Munchy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Munchy

Heisann!

Det hørdes ut som det kanskje kunne vere lurt å roe ned bruken av den sprayen litt ja, men du får nok eit skikkelig svar i måra, so får me håpe at ingenting blusser opp igjen ;)

De må vel gle deke ein heil del til de skal på sjukehuset??

Dette hørdes heilt utruleg dyrt ut! Skal de bygge i eit luksusstrøk eller?? Huffa!

Nei det er ikke noe luksusstrøk akkurat... men ganske sentralt og attraktivt sånn sett. Men tomta er jo så liten! Og egentlig ikke noe særlig fin, den er jo nokså inneklemt med hus på alle kanter. Men men, det ser ut som vi får ordning på det. Faren min skal ikke ha betalt for sin andel, så vi slipper unna med å betale 400.000. Føler vi får altfor mye av foreldrene mine, har allerede gitt oss noen hundretusen til egenkapital på boliglånet... Selv om jeg skjønner det, og hadde gjort det samme for mine unger så vet jeg ikke helt hva jeg skal si liksom. "Takk..." blir liksom ikke helt dekkende :)

Ja vi gleder oss nå, men det er skummelt også. Tenk hvis vi går gjennom tre forsøk og det ikke går! Har ikke tatt stilling til hva vi evnt skal gjøre da... men nå er det jo bare samtale vi skal til på onsdag da, da får vi iallfall vite litt mer om hva behandlingen går ut på og forhåpentligvis en indikasjon på når vi får sette i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser litt jeg og vil ønske deg lykke til på ferden mot en liten spire i magen. Blir spennende å følge med her fremover.

Håper du får en fortsatt koselig påskehelg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lykke til i morgen!

Jeg har også endo, med sammenvoksninger, går på Zoladex sprøyter (kommer i kunstig overgangsalder)nå. Har heldigvis ikke fått noen bivirkninger enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Munchy

Innom og leser litt jeg og vil ønske deg lykke til på ferden mot en liten spire i magen. Blir spennende å følge med her fremover.

Håper du får en fortsatt koselig påskehelg :)

Hei, og takk for lykkeønskninger :)

Hei!

Lykke til i morgen!

Jeg har også endo, med sammenvoksninger, går på Zoladex sprøyter (kommer i kunstig overgangsalder)nå. Har heldigvis ikke fått noen bivirkninger enda.

Hei og tusen takk :) De sprøytene, er det sånn som du setter på deg selv eller må du til legen for å gjøre det? Går og lurer sånn på hvordan de har tenkt å behandle meg videre, siden jeg måtte slutte på nesesprayen..

Kjekt med nytt besøk, en fin dag til dere begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Munchy

Bare en dag igjen nå :hoppe: *spent*

Vips så var påsken forbi. Ble ikke så mye avslapping og uppsteding hjemme som jeg hadde tenkt da. På torsdag var vi på vin og biff hos foreldrene mine siden onkel fra bergen var hjemme på besøk, var faktisk ikke hjemme før fire om morgenen. Så hadde vi jo besøk på fredag og på søndag og mandag var ble det mer familiemiddager (3 stk for å være nøyaktig).

Var og bestilte time hos dyrlegen til vaksinasjon av Mira i dag, har gått et par måneder siden hun skulle vært vaksinert men jeg har jo ikke hatt råd pga den heftige regningen vi fikk da hun ble påkjørt. Vi har forresten begynt å klikkertrene også nå, det går veldig bra og er spennende, selv om jeg ikke vet helt om jeg gjør det riktig da :)

Vi har fått tre kattunger :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får de satt hos lege. Legene på sykehuset mente jeg kunne sette de selv, men fastlegen mente motsatt...De må ta litt i for å få de gjennom mageskinnet så jeg synes det er greit å få satt de hos lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Munchy

:forvirret: Lovebird: Ja det skjønner jeg godt, fikk se de sprøytene jeg skal stikke meg med i går og de var myye større enn jeg hadde trodd *grue seg*

Glow: :klem: takk. Kattungene er egenptodusert :-) Tre stykk, kjempenydelige såklart :-)

Ja da var vi faktisk i gang :hoppe: :-D Vi dro hjemmefra halv syv om morgenen og var i haugesund ca kl 0900. Så var det innlevering av sædprøve og laaang ventetid før vi fikk komme inn til lege kl 12 ca. Heldigvis var svømmerne til mannen i orden, så da blir det "vanlig" prøverør. Men jeg har visst fått ødelagt en eggleder også, utifra operasjonsrapporten, og den er visst fyllt med væske som kan ødelegge forsøket hvis den tømmer seg etter at vi har satt inn et egg og før det får festet seg. Men legen mente vi skulle prøve et forsøk uten å gjøre noe med det, og evnt. fjerne egglederen hvis det blir mislykket.

Så var det innvendig ultralyd, jeg har visst allerede fått to nye endometriom (endometriose-cyster) :forvirret: De var små da, 1,1 og 2,3 cm så de ville ikke ha noe å si for forsøkene, men det er tydelig at jeg ikke må ha mensen, for da blir jeg ødelagt med en gang jo... Så jeg fikk utskrevet p-piller som jeg skal ta i 21 dager (visstnok like effektivt mot endometriose som andre alternativ), også er det på an igjen med synarela (slapp ikke unna det nei :-().

Etter legesamtalen fikk vi informasjon av en sykepleier sammen med et annet par og hun viste oss bl.a hvordan vi skulle sette sprøyte på oss selv. Gud så lange de var :overrasket: Følte vi fikk veldig godt forklart hva som skjer framover, så nå bekymrer jeg meg ikke i det hele tatt lenger, vet liksom at vi er i gode hender og hvor vi kan henvende oss når vi lurer på ting...

Pga at jeg allerede har hatt to operasjoner så skulle vi prioriteres og sannsynligvis få tid for egghøsting i uke 23. Etter det skal eggene befruktes og utvikle seg i to dager før de settes inn igjen. Så går det 14 dager før vi vet hvordan det har gått :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Munchy

Var endelig hos dyrlegen og fikk vaksinert Mira i dag. Det gikk veldig bra, hun var litt redd først men det gikk fort over når hun fikk litt snop av dyrlegen, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Munchy

Ja det kan du si, jeg er tydeligvis ikke ment for reproduksjon, he he. Men det med egglederen gjør egentlig ikke noe, for jeg har jo null sjans til å bli gravid på vanlig måte uansett, så da trenger jeg den jo ikke til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...