Gå til innhold

Neseplastikk


Fremhevede innlegg

Skrevet

Er misfornøyd med nesen min. Har dessverre sett mange fæle neseoperasjoner på TV, ofte må de jo knekke nesebeinet ! Grøss ! :grine: Men det er bare nesetippen jeg gjerne ville gjort noe med, jeg ville hatt den smalere.

Noen som har meninger / erfaringer med dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei!

Jeg opererte nesen min for en uke siden. Skal fjerne gipsen i morgen :D

For det første skjønner jeg ikke helt hva for operasjoner du har sett, og for det andre får du ikke med deg noe som skjer under operasjonen.

Når man knekker nesebeinet skjer vel bare om man har brukket det fra før eller?

Vet ikke jeg altså, men det er i allefall det siste du bør bekymre deg over.. :)

Har ikke noe erfaring med operasjon av nesetippen, da jeg først og fremst har tatt neseryggen. Men uansett..

Hvis du er sikker på at du vil gjøre noe med den, tenkt deg godt om og funnet ut at det er riktig for deg anbefaler jeg deg å bestille en konsultasjonstime på et par steder. Finn ut hvilke som har et godt rykte, og IKKE tenk på penger i en slik sammengeng!

Når du spør om noen har meninger vil jeg forberede deg på mange, og en god prosentdel av de er ikke så positive. Så tenk over hva DU vil, og ikke la utenforstående har for mye å si på din avgjørelse!

Jeg oppfordrer deg ikke til å ta neseplastikk, det er ingen dans på roser de første dagene, selv om jeg ikke angrer så langt :)

Som sagt; tenk deg godt om og det skader ikke å gå på et par konsultasjoner, du er ikke bindt til noen operasjon av den grunn!

Lykke til :)

Endret av Cuba
Skrevet
Er misfornøyd med nesen min.  Har dessverre sett mange fæle neseoperasjoner på TV, ofte må de jo knekke nesebeinet ! Grøss !    :grine:  Men det er bare nesetippen jeg gjerne ville gjort noe med, jeg ville hatt den smalere.

Noen som har meninger / erfaringer med dette ?

Jeg opererte nesen min for 8 dager siden. Hadde en lang "potet" nese som jeg har hatt komplekser for helt siden puberteten. Jeg opererte bare tippen, gjorde den smalere og kortere. Slapp å brekke/meisle nesebeinet. Selve operasjonen var over på et par timer, og jeg hadde lite smerter etter. Tok bare smertestillende første natten. Var heller ikke tett i nesen. Jeg var veldig hoven de første dagene, men nå begynner hevelsen å gi seg og jeg kan se formen på den nye nesen min. Den er kjempefin!! Jeg er fortsatt hoven og må regne med å være det en stund til. For noen tar det flere måneder før nesen er helt restituert så det er viktig å være tålmodig. Hvis du seriøst vurdere å fikse nesen bør du bruke en flink og anerkjent kirurg. Ca 5-10 % av alle neseopererte blir ikke fornøyd og velger å operere nesen på nytt. Derfor er det viktig at du velger en god kirurg med erfaring første gangen.

Det er helt sikkert mange som har sterke meninger om denne typen kirurgi, det er helt naturlig. Jeg synes ikke man skal bry seg så mye om hva alle andre mener. Det er din kropp, dine penger og ditt valg. Det viktigste er at du gjør et godt og gjennomtenkt valg. Les det du kan om neseoperasjoner på netttet, søk på rhinoplasty og experiences. Lykke til!

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke komme med noen erfaringer men jeg lurer på litt av det samme som Blåklokke....

*drar tråden opp*

Hvor mye må man regne med å betale for en neseoperasjon egentlig?

Skrevet

Jeg betalte 28 000, men det hadde visst gått opp litt..

Rundt 30 000 tenker jeg!

Skrevet

Tusen takk for svar ! Da skal jeg tenke nøye over saken og hvis jeg bestemmer meg for å gjennomføre det skal jeg kontakte ulike klinikker forkonsultasjon Takk igjen! :)

  • 2 måneder senere...
Gjest Sara_555
Skrevet

Hei,

Jeg operete nesen min for en måneds siden. Nesa mi var for bred med en rar nesetipp så jeg operete hele nesen min. Jeg var veldig nervøs dagen før jeg skulle opereres... klarte nesten ikke å sove hele natta siden jeg hadde hørt så mye negativt om slike operasjoner.

Jeg fikk narkose under selve operasjonen. Da jeg våknet var det absolutt ingen smerter. Jeg fikk smertestillende tabletter som jeg måtte ta minst to dager (ifølge leger/kirurger). Jeg ble sendt hjem etter to timer.... var ikke slapp eller svak men var allikevel veldig forsiktig med å stå opp fra senga de første dagene. Andre dagen ble jeg litt kvalm og mistet matlysten... drakk bare cola/juice og spiste frukt.

Etter to dager fjernet de tampongene slik at jeg fikk pustet igjen med nesen. Det gjorde heller ikke noe vondt. Gipsen ble fjernet etter en uke. Da jeg så meg i speilet tenkte jeg `Jippi`. Er det virkelig nesen min? Så smal og søt :) Jeg hadde ingen blåmerker heller så jeg har vært kjempe heldig. Jeg angrer absolutt ikke for det jeg gjorde... nå pleier jeg ofte å stå foran speilet for å se på nesen min som jeg virkelig liker. I løpet av en måned har den liten hevelsen gått ned (som bare jeg la merke til). Ingen andre syntes at nesen var hoven så det var bare bra.

Hvis det er flere der ute som er misfornøyd med nesen sin så `Go for it`. Det gjør absolutt ikke noe vondt. Ikke tenk og hør for mye på andre for da blir du bare mer nervøs. Tro meg eller ei.... jeg vil kalle denne operasjonen for `Piece of cake`. Hvem som helst kan klare dette.

Kos dere :)

Hilsen;

Sara.

Gjest Gjest
Skrevet

Gratulerer! :) Hvor gjorde du det? Og hvor mye måtte du betale?

Skrevet

Kjenner ei som gjorde det. Kostet ca 30 000. Man så ikke at hun hadde gjort noe før hun sa det, hun så bare bedre ut, liksom. (hun hadde en veldig lang nese) På jobben spurt folk om hun hadde fått en ny frisyre, ingen som merket at hun var operert.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Det var skikkelig blodpris :overrasket: Jeg kommer nok aldri til å direkte like nesen min, men jeg lar den være i fred. Jeg har ikke psykiske problemer på grunn av den, og da kan den like godt være der og få andre litt påfallende neser til å se bedre ut i forhold :ler:

Skrevet (endret)

Jeg hadde en hump på nesa som jeg var lite fornøyd med. Ordnet dette da jeg var 15 år. Og nå synes jeg nesa mi ikke kan bli stort bedre. Den er kjempefin, og jeg er kjempefornøyd!

Endret av monkeyfairy
Gjest Gjest
Skrevet

Kan ikke dere som har vært å operert si hvilken kirurg dere var hos, og hvor det er? =)

  • 3 måneder senere...
Skrevet

Gratulere dere som har blitt fornøyde. Jeg drar opp denne litt jeg også. Skal inn å operere nesetippen om en mnds tid.

Følte meg veldig trygg på den andre konsultasjonen jeg var og valgte den klinikken.

Men jeg er fortsatt redd for at det ikke skal bli bra. Dete som er så fornøyde, hvor er dere operert?

Skrevet

Planlegger en neseoperasjon jeg også. Lurer på om noen kunne anbefale en klinikk... Har tenkt på Bunæs klinikken eller Colosseum, men hadde vært fint med anbefalinger.

Gjest nesetroll
Skrevet

Her er enda ei som vurderer nesekorrekasjon. Jarl Bunæs, har noen vært hos ham? Virker som det er klinikk Bunæs som har mest erfaring på dette feltet her til lands, men samtidig virker han litt useriøs på meg, etter de kommentarene han har kommet med i media ang. f.eks. nesa til Kadra.

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Liz_*
Skrevet

Hei, hvilken klinikken brukte du?

mvh Liz

Hei,

Jeg operete nesen min for en måneds siden. Nesa mi var for bred med en rar nesetipp så jeg operete hele nesen min. Jeg var veldig nervøs dagen før jeg skulle opereres... klarte nesten ikke å sove hele natta siden jeg hadde hørt så mye negativt om slike operasjoner.

Jeg fikk narkose under selve operasjonen. Da jeg våknet var det absolutt ingen smerter. Jeg fikk smertestillende tabletter som jeg måtte ta minst to dager (ifølge leger/kirurger). Jeg ble sendt hjem etter to timer.... var ikke slapp eller svak men var allikevel veldig forsiktig med å stå opp fra senga de første dagene. Andre dagen ble jeg litt kvalm og mistet matlysten... drakk bare cola/juice og spiste frukt.

Etter to dager fjernet de tampongene slik at jeg fikk pustet igjen med nesen. Det gjorde heller ikke noe vondt. Gipsen ble fjernet etter en uke. Da jeg så meg i speilet tenkte jeg `Jippi`. Er det virkelig nesen min? Så smal og søt :) Jeg hadde ingen blåmerker heller så jeg har vært kjempe heldig. Jeg angrer absolutt ikke for det jeg gjorde... nå pleier jeg ofte å stå foran speilet for å se på nesen min som jeg virkelig liker. I løpet av en måned har den liten hevelsen gått ned (som bare jeg la merke til). Ingen andre syntes at nesen var hoven så det var bare bra.

Hvis det er flere der ute som er misfornøyd med nesen sin så `Go for it`. Det gjør absolutt ikke noe vondt. Ikke tenk og hør for mye på andre for da blir du bare mer nervøs. Tro meg eller ei.... jeg vil kalle denne operasjonen for `Piece of cake`. Hvem som helst kan klare dette.

Kos dere :)

Hilsen;

Sara.

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_Leyla_*
Skrevet

Hei hører mange gode erfaringer skulle gjerne hørt hvor dere er blitt operert. JEg trenger en neseoeprasjon. Lurer på om dere kan anbefale noen kirurger som jobber i Oslo.

Venter på svar:)

Skrevet

Jeg har ikke erfaringer fra andre klinikker enn den jeg brukte. Men jeg var fornøyd med Nobel Clinic i Oslo og anbefaler de gjerne videre :)

Lykke til!

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_trine_*
Skrevet

dytt!!!

vil gjerne vite hvor dere som ble så fornøyd gjorde dette:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...