Gå til innhold

~♣~ Har du vært i tyrkia ? ~♣~


Hardnail

Anbefalte innlegg

~Har du vært i alanya??????

dersom du har det hvilken strand vil du anbefalle,resturang,bar/diskotek,butikk mm???

hva ellers synes du om hotellet,været? inbyggerne??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann

jeg har vært i alanya, og skal tilbake.

det er vel slik at enten elsker du tyrkia, ellers så hater du det som pesten! du vil nok om du søker på tyrkia her inne finne mange delte meninger. jeg selv, elsker det! elsker det av den grunn at tyrkerne er meget imøtekommende, hjelpsomme og generøse.

vi var vel veldig heldig med hotellet og oppholdet generelt, ble meget godt kjent med de ansatte på hotellet, så fikk litt ekstra stas derfra, slik at vi ble med dem ut om kvelden og slikt. videre ble vi godt kjent med dem som eide en butikk nede i gata, og var ofte der også.

bortsett fra det er tyrkia et pent land. ryddig og pent! aldri har jeg vel egentlig opplevd så god vaskehjelp! her kunne du omtrent sleike gulvet, for så rent var det! dessuten var det rent i gatene.

kan ikke nevne en spesiell restaurant, men det er mange gode. og dt beste er startersen deres, nanbrød, som bare er topp godt!! :) jeg fikk en slik første dagen, og synes det var så godt at jeg bestilte en tilda kelneren skulle ta bestillingen, det flaue var bare det at det var gratis da det var hovedrett :ler: men han lot meg spise det som hovedrett og han!

stranda er også gre, jeg var på østre. egentlig lå vi mest på hotellet av den grunn at vi kjente disse folka.

ellers er det mere markedet du bør satse på, her er det bare å sette i gang å prute!! prut prut! det er det som gjør det så morro! masse fint du kan få med deg her ja! og til en pris av -- ingenting! vi handla med oss masse, og nå skal vi handle enda mer:) men, bemerk det er bare fake! kjøresten min hadde på seg et belte kjøpt i norge hvorav samtlige butikkeiere stoppet han og skulle ta bilder av det, og tilbød han masse vis av varer for at de skulle få beltet. så regner med at vi ser dette beltet i butikken når vi kommer ned i år!

ellers er maten også kjempe billig, det er generelt veldig billig der nede..

av hoteller kan jeg anbefale saga sine :)

bare spør om jeg kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne gjerne dratt tilbake til Tyrkia, men dama mi nekter blankt vi var der i fjor og hun fikk mer en nok av innpåslitne tyrkere.

Forstår henne det blir slitsomt å avvise innpåslitne vulgære menn som prøver seg til stadighet.

Landet har mye å by på, det er innbyggerne som er det negative.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der to ganger og jeg stortrivedes. Vi bodde vel 1km fra sentrum, det var helt perfekt. Stranda er kjempe fin og de har verdens beste mat.

Jeg kan anbefale å spise og drikke drinker på Crazy Horses i sentrum. Og restaurantene på høyre siden inn mot sentrum har og masse god mat.

Tror det heter Josephs et eller annet, der har de også masse god mat.

Det er veldig mye marked/telt der nede, hvor alle har det samme av vesker og klær. Men du finner super masse fint selv om det er fake. Det er en god del andre butikker i sentrum også, ganske stort egentlig.

Jeg har dratt med Nazar. De har noen fine hoteller med All Inclusive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~Har du vært i alanya??????

dersom du har det hvilken strand vil du anbefalle,resturang,bar/diskotek,butikk mm???

hva ellers synes du om hotellet,været? inbyggerne??

3 ganger.

Likte ikke strendene noe særlig..skitne..

Restaurant: Crazy Horse. DEILIG mat,og en helt utrolig Strawberry daq.

Diskotek: Havanna Club og Robin Hood.

Butikk: Ingen..haha.

Hotellet: Bodde på Pascha Bay.Ligger 10 km utenfor,men er et nydelig hotell.

Været: Supert

Innbyggere: Den avgjørende faktor hvorfor jeg aldri savner Tyrkia. Intimsonen er tydeligvis et fremmedord der nede.

Kan jo lure på hvorfor jeg har vært der 3 ganger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i tyrkia 3 ganger og liker jeg veldig godt der.

Jeg er ikke særlig glad i strand og saltvann så jeg har holdt med ved bassenget jeg da...

Maten er veldig god i tyrkia og jeg spiser enorme mengder når jeg er der (rart at jeg ikke legger på meg når jeg er der).. frokost er de ikke så gode på der nede da (dersom du ikke liker engelsk frokost.. men det gjør ikke jeg)..men middagsmaten er utrolig god og det er nesten så jeg kunne ha spist det til frokost også :sjenert: Genrelt er restaurantene på utsiden av sentrum billigere enn de i sentrum. (jeg bodde på kleopatrastrand siden).

Når det gjelder butikker har jeg kjøpt masse klær på et sted som heter Uncels place eller noe slikt.. masse klær og prisene står på norsk (det fleste steder tar de forresten gjerne i mot norske penger).. dette ligger litt vekk fra sentrum og hovedgata.

Ellers er det mange steder og handle og reglen om pruting er at står prisen så pruter man ikke, står ikke prisen så prut i vei.. og de skal bli sinte på deg..da har du gjort en god handel (vel det kommer nok ann på det da.. men det er en bedre handel om de er "sinte" på deg når du går enn at du smiler.. :ler: ) billig er det stort sett uannsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært i Side, og synes ikke det var så særlig fint der.. Skittent og mye søppel egentlig. Men skal til Marmaris i sommer, hørt bedre ting om den byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har vært i Alanya og jeg skal aldri tilbake til det stedet,hvertfall ikke den byen.Vi dro der bare for å feste med en gjeng venner og var ute hele tiden,men syns ikke det var så veldig stas akkurat.Stedet er klin lik alle andre typisk sydensteder, etter min mening.altfor mye turisme desverre,har nok ødelagt hva det egentlig kunne vært. men en ting vil jeg anbefale,og det er å bli med på rafting tur.er sånne folk som går langs stranden og reklamerer for disse turene,dette var skikkelig moro!Ellers er det veldig billig gull i Tyrkia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1
Kunne gjerne dratt tilbake til Tyrkia, men dama mi nekter blankt vi var der i fjor og hun fikk mer en nok av innpåslitne tyrkere.

Forstår henne det blir slitsomt å avvise innpåslitne vulgære menn som prøver seg til stadighet.

Landet har mye å by på, det er innbyggerne som er det negative.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ALDRI sette mine føtter på tyrkisk jord igjen så lenge jeg lever!!!

Var i Alanya, noe som resulterte i den verste ferien i mitt liv! De tyrksike mannfolkene er noen sleske kryp som har null respekt for kvinner. Æsj. Æsj. Æsj!!! Skittent og utrivelig sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ALDRI sette mine føtter på tyrkisk jord igjen så lenge jeg lever!!!

Var i Alanya, noe som resulterte i den verste ferien i mitt liv! De tyrksike mannfolkene er noen sleske kryp som har null respekt for kvinner. Æsj. Æsj. Æsj!!! Skittent og utrivelig sted!

Tror jeg bare må signere på denne jeg.. Har vært i Tyrkia 2 ganger, først i Antalya og så i Side... Første gang var vi tre venninner på tur, og 2. gang med mennene våre, og inntrykket av Tyrkia er generellt ekkelt... Innpåslitne menn og butikkselgere, et forkastelig menneske og kvinnesyn og undertrykkelse av visse grupper mennesker.. nei, ALDRI mer Tyrkia for vår del....

Endret av pinnestol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Tyrkia noen ganger, men lenge siden jeg har vært i Alanya.

Men jeg elsker Tyrkia, og kommer til og reise dit mange ganger.

Mange i familien min elsker og Tyrkia og reiser dit ofte. Ingen jeg kjenner har vært missfornøyd med Tyrkia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...