Kvist Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #1201 Del Skrevet 9. juni 2009 I dag var det ta-med-mannen-dag på yogaen. De var med på avspenningen, vi hadde gjennomgang av fødsel, hvordan bruke pust og yoga under fødselen, hvordan støtte, holde og hjelpe under fødselen og tilslutt en lengre avspenning. Var koselig å ha han med, selv om han (i likhet med de andre mennene) virka litt ukomfortabel med hele yogasituasjonen Veldig rart og veldig deilig å gjøre sånne konkrete forberedelser til selve fødselen da. Nå gleder jeg meg enda mer til å føde. Spent på hvordan min fødsel kommer til å være. Har også fått strikket ferdig heldressen jeg har holdt på med i det siste i dag, montert den og sydd i knapper også. Så nå ligger det et helt hjemmelaget, ferdig, fint og funksjonellt plagg og venter på lillejenta. Jeg har faktisk laget noe som både ser fint ut og virker nyttig. Litt stolt av meg selv nå Så da var det bare å fortsette med krabbeteppet jeg såvidt har funnet fram stoffer til... blir spennende å se om jeg får det til slik som det er oppe i hodet mitt. Aldri sydd annet enn gardiner og putetrekk før jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 10. juni 2009 #1202 Del Skrevet 10. juni 2009 Hehe! Kan tenke meg de følte seg litt ukomfortable ja :gjeiper: Men hørtes jo spennende og lærerikt ut da! Vil nok vurdere det selv når den tid kommer. Føler du det har gitt deg mye i forhold til kommende fødsel? Flink du har vært som har sydd heldress da! Blir det hentedress eller? Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 10. juni 2009 Forfatter #1203 Del Skrevet 10. juni 2009 Hehe! Kan tenke meg de følte seg litt ukomfortable ja :gjeiper: Men hørtes jo spennende og lærerikt ut da! Vil nok vurdere det selv når den tid kommer. Føler du det har gitt deg mye i forhold til kommende fødsel? Flink du har vært som har sydd heldress da! Blir det hentedress eller? Ha en fin dag! Syns gravidyoga var veldig fint jeg. Det er fokus på avspenning, smertelindring i en stor og ubehagelig kropp, og selvfølgelig fødsel. Kan absolutt anbefale det. Jeg går på et eget yogasted, så der er det veldig rolig og ikke sånn hektisk treningssenteratmosfære, og det passer meg veldig bra. Og jeg har ikke sydd heldress, jeg har strikket. Hehe, å sy klær tror jeg ikke jeg skal prøve meg på med det første nei. Valgte den størrelsen i oppskriften som het 6mnd jeg, men syns ikke den ble så veldig stor. Regner med at vi kan bruke den fra høsten kommer. Tenkte det var greit å ikke velge absolutt minste størrelsen når jeg først skulle bruke tid på å lage noe selv jeg, da har jeg jo lyst til å kunne bruke det noen måneder også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #1204 Del Skrevet 11. juni 2009 Alt bra på kontrollen i går. Litt mer ødemer, noen flere kilo og ellers fint Lillesnuppa har sunket litt ned, men ikke festet seg enda. Mannen var med i går, og vi fikk en gjennomgang av fødsel. Veldig greit å få alt servert sånn på en gang, selv om det ikke var så mye overaskenede nyheter akkurat Neste kontroll (om 14 dager), må jeg ta hos legen da, for jordmora skulle ha ferie da. I dag har jeg fått begynnt på krabbeteppet jeg skal sy til lekegrinda, nå ligger det 81 fargerike lapper utover spisestuebordet. Jeg har tegna mønster, fordelt farger og revet alle stoffene. Neste på programmet er å stryke alle 81 lappene og så begynne å sy dem sammen. Hvordan og hva jeg gjør når alle sammen sitter sammen har jeg ikke het klart for meg enda, men ser for meg at jeg skal ha tynn vatt inni, og fleece på baksiden og rundt kanten. Blir spennende å se om det noen sinne blir ferdig hehe. I kveld har vi hatt koselig besøk av min bror og Strandlaken, skravla og spist vafler. Koselig å gjøre litt sånt også. Merker at det blir mindre og mindre planer og aktiviteter for min del i hvertfall, orker jo ingenting jo. Og i morgen er det sommerfest med jobben, vi er to gravide med termin i juli, så vi tenkte å kjøre sammen. Da er det greiere å dra før festen utarter helt, hihi. Nå er fingrene så hovne at jeg bommer på tastene her, og føttene har jeg i en balje med kaldt vann. Ubehagelig med så mye vann i kroppen. Selv om jeg egentlig ikke skal klage på det, når jeg ser hvordan andre har det er jeg jo ikke hardt ramma i det hele tatt. Og jo, mamma var innom en bitteliten tur i dag, og mei taien er godt underveis. Gleder meg til å få den ferdig jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 11. juni 2009 #1205 Del Skrevet 11. juni 2009 Hehe.. Ja, kanskje best å strikke ja Og trenger kanskje ikke noe varm hentedress når du føder midt på sommeren *fjern* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #1206 Del Skrevet 11. juni 2009 Og trenger kanskje ikke noe varm hentedress når du føder midt på sommeren Håper ikke det nei Ønsker meg i grunnen fint og passe varmt vær framover jeg nå. Har én langbukse som er god å gå med og to jeg får på med som ikke er så gode... da er det kjekt med piratbukse- eller kjolevær. Hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strandlaken Skrevet 12. juni 2009 #1207 Del Skrevet 12. juni 2009 Takk for nydelige vafler i går, og kos deg masse på sommerfest i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #1208 Del Skrevet 13. juni 2009 Var hyggelig men slitsomt i går. Vi var ute på en hytte, og måtte i båt for å komme til og fra. Ikke særlig lettvint med krykker og slarkete bekken. I tillegg fikk jeg mer og mer kynnere utover kvelden. Blir så sliten av dem. Vil bare ha lillejenta mi ut jeg nå. Sovet dårlig i natt, våket av kynnere, våknet av vondt i bekken, våknet av halsbrann, våknet og måtte tisse, våknet og var tørst... GAH! tror jeg prøver å legge meg litt til jeg. Mannen var på byen i går og sover søtt, jeg kan jo krype inntil han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 13. juni 2009 Forfatter #1209 Del Skrevet 13. juni 2009 En dag mindre til tulla vår kommer. Går sakte dette her... I dag har vi vært i gamlebyen. En av gangene jeg våkna hadde jeg drømt om kanelbolle og cappuchino. Så da ble det tur på kafé i dag. Marked, lørdag, sol og sommer = hektisk i gamlebyen. Ble plassert ved et bord på fortauet mens mannen sto i kø og handlet. Selv det ble slitsomt ganske fort, satt der på en hard metallstol og vred meg. Uff, er så kjipt å ha det sånn. Så var det en liten tur innom matbutikken før vi dro hjem til hver vår sofa og nyinnkjøpte blader. Tapas til middag i dag, koselig med sånn plukkemat. Og så fikk jeg endelig somla meg til å få sydd sammen et strikketøy som har ventet på meg. Maskesøm er mer avansert å få til enn det virker som, men det gikk da på et vis til slutt. Hatt en god del kynnere i dag også, noen vonde og andre bare ubehagelige. Lurer på om jeg må gå sånn i mange uker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 14. juni 2009 #1210 Del Skrevet 14. juni 2009 Hei Jeg har ikke vært her før, men har jo sett deg litt rundt om da Men først i dag så jeg du venter et IVF-barn.... Kjekt å høre at man lykkes med det. Nå har jeg ikke lest hele dagboken din, så jeg vet ikke hvor mange forsøk dere har hatt, eller noe av bakgrunnshistorien din. Selv skal jeg nå, forhåpentligvis, inn til første innsetting etter uttak. Mye om og men her hos meg, men jeg håper jo at man en gang skal få noe til. Får håpe det går litt fortere for deg snart og at du snart får hilse på lillefrøkenen Ha en riktig god søndag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #1211 Del Skrevet 14. juni 2009 Hei Jeg har ikke vært her før, men har jo sett deg litt rundt om da Men først i dag så jeg du venter et IVF-barn.... Kjekt å høre at man lykkes med det. Nå har jeg ikke lest hele dagboken din, så jeg vet ikke hvor mange forsøk dere har hatt, eller noe av bakgrunnshistorien din. Selv skal jeg nå, forhåpentligvis, inn til første innsetting etter uttak. Mye om og men her hos meg, men jeg håper jo at man en gang skal få noe til. Får håpe det går litt fortere for deg snart og at du snart får hilse på lillefrøkenen Ha en riktig god søndag! Hei Fisk Koselig med en nykommer i boka mi da, selv om det kanskje var feil ting som fikk deg inn hit. IVF er ikke noe moro. Håper dere slipper unna med en runde dere også. Vi fikk altså klaff på første IVF-forsøk, etter å ha prøvd naturmetoden, Pergotime noen ganger, AIH to ganger så gikk det til slutt. Har jo sett deg i prøverørstråden blandt annet, hender jeg er inne der og leser litt, selv om jeg ikke skriver så mye. Må jo følge litt med på medsliterne Og det som er så godt å tenke på er at det er jammen ikke mange av de samme der nå lengre. Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fisk73 Skrevet 14. juni 2009 #1212 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Jeg tok ut egg 5.januar jeg, men ble da så overstimulert (tok ut 28 egg ) at jeg fikk store blødninger, dermed turte de ikke å sette inn noen i etterkant. Så har det vært tullete sykluser, vinterferie og påskeferie, og når jeg var klar til innsetting etter å ha tatt eggløsningshindrende medisiner, så får jeg jammen meg ta eggløsning av meg selv!! Nå skal jeg, forhåpentligvis, sette inn egg i naturlig syklus og krysser da fingrene for at vi lykkes på første runde. I august er det 3 år siden vi startet prøvingen så nå er det kanskje på tide? Men for alt jeg vet, så er ikke kroppen min moden for å bli mamma riktig ennå, hvem vet? Heldigvis er det ikke mange som sliter så innmari lenge, noen er jo så heldige at de bare tenker på å bli gravide så er de det! Godt dere slapp flere runder med IVF, jeg tenker på de som går gjennom innsetting etter innsetting og ikke lykkes eller mister.... Det må være skrekkelig fælt! Får håpe du slipper unna uker med kynnere! Endret 14. juni 2009 av Fisk73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 14. juni 2009 #1213 Del Skrevet 14. juni 2009 Vi skal til byen din i bryllup neste helg, så nå har jeg bestilt god-vær til vi kommer. Håper du ellers har hatt en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 14. juni 2009 #1214 Del Skrevet 14. juni 2009 Håper formen blir litt bedre, eller at du innfinner deg med plagene. Prøver så godt jeg kan selv, men det er ikke moro med tusen små vondter og noen større. Og det er jo tross alt fortsatt en del uker igjen. Men - tenk på sluttresultatet! En perfekt, liten jente som du har ønsket deg så lenge. Som kommer til å være et speilbilde av deg og mannen som du kommer til å stirre på i timesvis bare fordi hun er så skjønn og helt perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. juni 2009 #1215 Del Skrevet 15. juni 2009 35 uker alt jo Ikke lenge igjen nå, selv om det sikkert føles slik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 15. juni 2009 Forfatter #1216 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Masse liv i boka mi jo Koselig det. Er masse liv i magen også, sparker og spreller hele tiden. Har mye kynnere, tildels ganske så vonde også. Tidligere i dag kom de med bare noen få minutters mellomrom. Og ettersom jeg aldri har vært gravid tidligere vet jeg jo ikke helt hvor vondt ting skal være heller. Så jeg ringte jordmor som jeg pleier å gå til, forklarte situasjonen og lurte på om hun kunne undersøke meg for å se om det var rier eller kynnere. Det ville hun ikke, fordi det var såpass lenge til termin og hun ikke ville irritere livmora og kanskje fremskynde fødsel. Så hun ba meg ringe føden. Vakthavende jordmor ba meg komme inn for en sjekk. Selvfølgelig kom det bare to små, svake kynnere mens jeg lå med bånd rundt magen da. Masse spark og sprell fra lillemor var det da, og veldig varierende hjerterytme, lå mellom 125 og 190 slag i minuttet. Litt moro å se magen bule ut og hoppe opp og ned, samtidig som jeg kjente masse dunking og hjertet hennes slo fort. Skikkelig spreking inni der Ble undersøkt av en amatørmessig assistentlege, som hele tiden spurte overlegen som var med inn om hva han skulle gjøre og hvordan. Tror det var første gangen hans... Han kunne ikke se noe vannavgang da heldigvis. Jeg sa jeg var usikker på om det var kommet litt og litt fostervann, eller om det var mye og tynn utflod. Så skulle han undersøke etter åpning og avflating av livmormunnen. Gahh... ikke så ålreit å være prøvekanin for sånt syns jeg. Han romsterte rundt og spurte overlegen og hva han kjente og hvordan det skulle være. Men han trodde ikke det var noe på gang. Så da dro vi hjem da. Glad for at det ser ut som om jeg slipper å få babyen prematurt, glad for at både overlegen og jordmor på sykehuset sa de regna med å se meg om to-tre uker igjen, og at jeg lite trolig kom til å gå så lenge som fem-seks uker til. Og bittelitt skuffa over å dra hjem fra sykehuset uten baby i armene... Endret 15. juni 2009 av Kvist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 15. juni 2009 #1217 Del Skrevet 15. juni 2009 35 uker! Det er jo bra det ikke skjedde noe mer i dag da, litt tidlig å få babyen enda. Men samtidig godt å høre at man mest sannsynlig ikke kommer til å gå to uker på overtid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strandlaken Skrevet 15. juni 2009 #1218 Del Skrevet 15. juni 2009 Skjedd noe her også jo Godt å få sjekket forholdene da.. Så slipper du å gå å bekymre deg.. Når vi har venta så lenge, så kan vi vente noen uker til, så babyen er heelt moden til å komme Håpe ho kommer til den tiden de trodde da... hihi, spennende tid det her vet jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 15. juni 2009 #1219 Del Skrevet 15. juni 2009 Bebisen har nok best av å vente i alle fall to uker til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 17. juni 2009 #1220 Del Skrevet 17. juni 2009 Får håpe du slipper å vente mer enn et par uker til Men som de andre sier, det beste er jo at babyen blir i magen til du er innenfor termin. Kjedelig om babyen må ligge til lysbehandling, og kanskje det blir mye styr med ammestart pga prematur baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå