Ilja** Skrevet 30. april 2009 #1121 Del Skrevet 30. april 2009 Det beste er bare å la det komme, man føler seg mye bedre etterpå. Håper dagen idag blir strålende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strandlaken Skrevet 30. april 2009 #1122 Del Skrevet 30. april 2009 Hormoner, tanker, følelser, redsler, usikkerhet og tårer kan noen ganger bli til ei skikkelig suppe Ikke vet jeg om annet som lindrer og hjelper enn å slippe ut tårene heller... Det beste på sånne dager er bare å slippe tårene løs! Beste medisin mange ganger det Håper formen din er bedre i dag vennen.. Både fysisk og psykisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 30. april 2009 Forfatter #1123 Del Skrevet 30. april 2009 Mer shopping i dag. Babyutstyrsliste Grønn tekst er ting som er klart, lilla er ting som er delvis klart. Ut i verden - vogn og turutstyr Vogn - TFK Joggster Twist m/ hardbag i fargen brun Stelleveske - Allerhand Messenger Bag Khaki Dyne til vogn (65x80) 2 sengesett Laken til vogn Soveskinn Bilsete Søvn og hvile Seng Madrass til seng Dyne til seng (80x100) 3 sengesett Laken til seng Sprinkelbeskytter Tisselaken Vugge til å henge i taket - Type Knoppa med brunt trykk Til stelling Stellematte TummyTub Myke små håndklær Kluter Termometer - fant igjen et jeg trodde var borte, så da får det holde Brettebleier Sperrelag til tøybleier (4 dagbukser og 3 nattbukser) Lommebleier Tett pose til bleier Helseteppe Strikketeppe Mating/spising Ammepute Tåteflasker En boks med MME Annet Krabbe-/leketeppe Lekegrind Kosedyrklut-ting Til meg Ammeinnlegg i ull Ammeinnlegg i bambus Amme-BH x2 Elastisk bæresjal - Mam Eco sjal i fargen Hamp Purelan salve Brystpumpe Tøybind - lange (natt) og korte (dag) Tøy-truseinnlegg Nå er det jammen ikke mye som står igjen av innkjøp. Rommet som skal bli babyens er foreløpig fullt av rot, verktøy, møbler og ting som skal monteres/henges opp når resten av huset er ferdig. Så det blir nok ikke klart på lenge enda. Men det føles så godt å få ting i orden eller i hvertfall i hus. Foreldrene mine var innom her i dag også med to bodyer og en selebukse. Selvfølgelig rooooosa Og humøret er vesentlig bedre enn det var sent i går kveld. Utrolig hva noen nye sommerkjoler kan gjøre. For første gang på mange mange år syns jeg tettsittende sommerkjoler er fint på meg selv, elsker å ha denne store magen jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #1124 Del Skrevet 2. mai 2009 Var en så deilig dag i går. Solskinn og deilig temperatur. Mannen, grisen og jeg gikk tur i byen, tittet på livet og nøt at det føltes som sommer. Satt oss på en parkbenk i en solskråning og koste oss med milkshake også, mens grisen gnafsa i seg av frisk grønt gress. Helt topp! Og etterpå sovna jeg i hengekøya under epletreet i hagen. Og i dag får jeg svi for utskeielsene i går. Bekkenet er kjempevondt. Bruker over minuttet opp trappa fra 1 etg til 2 etg, og alle planene jeg hadde om å få fiksa opp med mer jord og frø på plenen må utsettes. Er så lei vondt bekken nå! Lyst til å få denne babyen på utsiden av magen jeg. Venta i årevis på det, og de siste månedene nå har vært lange. Været passer også, overskyet, surt og kastevinder... skulle nesten tro noe hadde slått seg sammen mot meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 2. mai 2009 #1125 Del Skrevet 2. mai 2009 Au, hørtes ikke godt ut med det bekkenet. Skulle gjort som jeg gjorde i går. Gikk og la meg i parken og sovnet Ikke slitsom t for bekken i det hele tatt. Lista de er jo snart ferdig innkjøpt, kjekt å ha ting på plass. Hvor har du kjøpt bambus-ammeinlegg, det kunne jeg og tenke meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #1126 Del Skrevet 2. mai 2009 Au, hørtes ikke godt ut med det bekkenet. Skulle gjort som jeg gjorde i går. Gikk og la meg i parken og sovnet Ikke slitsom t for bekken i det hele tatt. Lista de er jo snart ferdig innkjøpt, kjekt å ha ting på plass. Hvor har du kjøpt bambus-ammeinlegg, det kunne jeg og tenke meg? Har ikke fått kjøpt bambusinnlegg enda. Litt lite penger av en eller annen grunn :klø: Men jeg har jo heller ikke fått bestemt meg helt for hvilke jeg vil ha heller. Står mellom disse fordi de har PUL på utsiden. Og disse med ull som sperrelag, eller om jeg skal se om jeg finner noen i "ren" bambus. De med PUL vil jo beskytte bedre mot flekker vil jeg tro. Mens de med ull virker mer naturlige, pustende og muligens litt bedre for å forebygge betennelse? Mens noen i bare bambus vil ejg jo kunne kombinere med et par i ull om det skulle trenges... ...men ikke vet jeg, har aldri hatt pupper som lekker før jeg. Regner nesten med at det blir i hvertfall et par av de fra bleieboden.no, der har jeg litt andre ting jeg trenger også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 2. mai 2009 Forfatter #1127 Del Skrevet 2. mai 2009 Dette er noe av det vondeste jeg har opplevd. Helt utslitt jeg etter en dag med sånne smerter i bekken, hofter, rygg og lår. Hvordan skal dette ende da? Er jo noen måneder igjen også. Og i dag har jeg ikke gjort noen ting. Orker såvidt å stå for å lage en kjapp middag, men da måtte jeg ha mannen til å hente ting og jeg tok flere pauser der jeg satt meg ned. Så utrolig lei nå. Vil ha babyen ut jeg. Ikke prematur selvfølgelig, men skulle gjerne hatt en fullbåren baby å føde nå. Og hvor får man tak i krykker egentlig? Må man kjøpe? Eller kan man leie eller låne et sted? Kommer meg jo nesten ikke rundt i mitt eget hus engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 2. mai 2009 #1128 Del Skrevet 2. mai 2009 Uff, stakkars deg. Håper virkelig det gir ser fort etter fødselen og at du slipper å plages sånn som meg. (selv om det viser seg at det ikke er bekkenløsning så er det vondt) Når jeg er ferdig med eksamen må du bare spørre om hjelp altså om du trenger. Jeg kan vaske gulver og sånt jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strandlaken Skrevet 3. mai 2009 #1129 Del Skrevet 3. mai 2009 off da Håpe smertene gir seg snart da! At du skal slippe å ha såå vondt hele tiden.. Krykker får du forresten lånt deg på ASVO.. Kunne iallefall det før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kylling Skrevet 3. mai 2009 #1130 Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg har også problemer med bekkenet nå de siste ukene, men nå har jo ikke jeg så lenge igjen. Hadde jeg hatt så vondt så tidlig som deg så ville jeg lånt meg krykker ja. Hjelpemiddelsentralen låner ut. Tror du må snakke med legen din først og få en rekvisisjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 3. mai 2009 #1131 Del Skrevet 3. mai 2009 Jeg fikk tilbud om krykker fra fysioterapeuten. Nå hadde vi tilfeldigvis krykker liggende hjemme, så jeg vet ikke om jeg evt. måtte betale for de. Men jeg kan gå god for at krykke® hjelper. Jeg har foreløpig en hofte som er verst, og fikk beskjed om å bruke krykke for å avlaste den vonde hofta. Var skeptisk til å begynne med krykke, men jeg kjenner virkelig hvor godt det hjelper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #1132 Del Skrevet 3. mai 2009 Tusen takk for medlidenheten. Godt å kunne sutre litt her på KG Skal prøve å skaffe meg krykker i morra jeg, i hvertfall høre med legen. Har ikke time før fredag men kan jo ringe dit i morra og høre. Hatt vondt i dag også, mer enn tidligere, men alikevel ikke så ille som i går. Klart meg uten å måtte ligge i timesvis i dag. Hehe, alle fremskritt skal telles med! Og lillejenta sparker, turner og spreller i magen. Nesten konstant... deilig å hele tiden kjenne at hun lever og er sprek da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 3. mai 2009 #1133 Del Skrevet 3. mai 2009 Nå er det godt at det er over halvveis Da går det fort vettu snart er du ferdig :D :D :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 3. mai 2009 #1134 Del Skrevet 3. mai 2009 Spør legen om hvor man får krykker i mårra Jeg vet at der man kan hente de ut så betaler man 250 kr i depositum, og så trekker de en viss sum pr dag. Så hvis man har bruk for krykkene over lenger tid så betaler man 250 kr og beholder dem for alltid Mot slutten av min graviditet gikk jeg til osteopat pga ventelister hos fysio. Han rådet meg til å ha en lav terskel til å bruke krykker for å forebygge og avlaste. Og det var til stor hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #1135 Del Skrevet 4. mai 2009 Sånn, nå er jeg krykkebruker. Skal bli godt å få litt avlastning når jeg må gå, men føles litt kjipt også. Ser jo så syk ut med dem og særlig lettvint ut og inn av dører, bilen osv er det jo heller ikke. Jaja, satser på at jeg kan levere dem tilbake etter fødsel da Og i dag er jeg 29 uker, snart bare 1/4 del igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 4. mai 2009 #1136 Del Skrevet 4. mai 2009 Og i dag er jeg 29 uker, snart bare 1/4 del igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molo Skrevet 5. mai 2009 #1137 Del Skrevet 5. mai 2009 Grattis med 29 uker Det nærmer seg, det nærmer seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 5. mai 2009 #1138 Del Skrevet 5. mai 2009 Sånn, nå er jeg krykkebruker. Skal bli godt å få litt avlastning når jeg må gå, men føles litt kjipt også. Ser jo så syk ut med dem og særlig lettvint ut og inn av dører, bilen osv er det jo heller ikke. Skjønner det veldig godt. Føler meg så teit med krykke, men så lenge det hjelper får jeg bare se teit ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 11. mai 2009 Forfatter #1139 Del Skrevet 11. mai 2009 Nå var dagboka mi langt nede på side 2 på Mine innlegg... på tide å skjerpe seg her! I dag er jeg 30 uker på vei. 10 uker (og to dager) igjen! Vesla i magen romsterer veldig der inne for tida, er sparking og sprelling mange timer hver dag. Hender jeg kjenner at det blir fryktelig stramt, trangt og vondt også, gjerne sånn i navelhøyde. Da er magen helt steinhard og buler ut der og kjennes "tom" ut over. Inbiller meg at hun da har tatt ei lita pause i snuingen og har havnet med hodet inn mot ryggraden og rumpa mot navelen min eller omvendt. Akkurat det er ikke særlig behagelig for meg, så vil tippe det er ganske trangt for henne også Håper hun snart vil snu seg med hodet ned jeg. Er mer behagelig med harde spark oppover enn ned i bekkenet. Også står setefødsel for meg som mye mye mer skummelt enn vanlig med hodet først. Gleder meg så veldig til hun kommer. Og gleder meg til å kunne komme skikkelig i gang med å vaske babytøy og bleier og gjøre klart til henne. Kjenner jeg meg selv rett så er det ikke sååå lenge til stelleveska er pakket med ting til sykehusturen Får prøve å drøye det noen uker enda da, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyB Skrevet 11. mai 2009 #1140 Del Skrevet 11. mai 2009 Å, så spennende!! Nå er det virkelig ikke lenge igjen! håper det går bedre med bekkenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå