Gå til innhold

Kvistkvast - dagboka er oppgradert til babybok!

Kvist

Anbefalte innlegg

Litt brutal start på dagen i dag. Sto opp, gikk på badet for å stelle meg. Så merker jeg mens jeg sitter på do at jeg var da veldig snørrete i dag... Var ikke snørr, var neseblod. I strie strømmer. Så da endte jeg opp med dopapir i nesa, liggende på sofaen mens mannen og svigerfar spiste frokost. Nå har det slutta å blø da, og jeg sitter her og venter på å få bra nok blodtrykk til å kunne ta ut av oppvaskmaskina ute å besvime.

Æsjamei! Lenge siden jeg spontant har blødd neseblod nå da, og kan ikke si jeg har savna det akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, så kjedelig med neseblod-start på søndagen da. Har vel lest et eller annet sted at det er vanlig at slimhinnene i nesen er mer ømfintlig enn ellers under graviditet, så det er kanskje derfor det plutselig kom nå?

Må bare si at jeg også gleder meg helt vilt til å kunne sortere, vaske, brette og legge på plass de små søte babyklærne våre :) Har kjøpt litt og arvet litt, så pr. nå har vi cirka fire poser med babyklær. Så snart vi flytter i nyhuset skal jeg gjøre det samme som deg; skrive liste over alle plaggene vi har i de forskjellige størrelsene. Er liksom ikke vits med 18 bodyer i str. 56 heller da... ;)

Håper neseblodet har gitt seg, og at du får en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger har jeg så uflaks at det nesten blir komisk. Jeg satt for noen kvelder siden og surfet på nett etter billige babygreier. Fant en annonse på finn.no for en sprinkelseng som så veldig fin ut. Like i nærheten av oss var den også. Så jeg ringte dagen etter (onsdag). Ikke svar. Ringte igjen på fredag, fortsatt ikke svar. Så da prøvde jeg å ringe i dag da, ettersom annonsen forsatt lå ute. Ikke svar, så da sendte jeg en sms, selv om jeg misliker å ta sånne ting på sms. Rett etterpå ringer det tilbake og jeg får høre lydene av en mobil i en lomme på aketur.

Så går det et par timer, jeg står og triller fastelavnsboller da det kommer en sms, har bare noen få boller igjen så jeg triller ferdig før jeg leser sms. Mens jeg vasker hender kommer det en til. Den første er svar på spørsmålene om senga, den andre er en beklagelse på at senga akkurat har blitt solgt.

Hva er sjansen for at senga skulle bli solgt i løpet av det ene minuttet det tok meg å trille ferdig bollene da? *riste på hodet* Når jeg har prøvd å få tak i dama såpass lenge.

Jaja, ingen krise, det dukker helt sikkert opp flere senger i nærheten etterhvert. Men litt sært var det jo. :ler:

Endret av Kvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig jobbedag i huset vårt sammen med mannen. Blir bare mer og mer forelska i den fantastiske mannen jeg :hjerter: Det er så deilig å holde på sammen, mot et stort mål som kommer nærmere og nærmere. Jeg er ikke så effektiv da, blir en del pauser, både på grunn av bekken og svimmelhet, men jeg er da med. I dag har vi hengt opp stikkontakter, vasket av og hengt opp panelovner, pusset og fikset på sparklet vegg på badet, støvsuget og vasket vinduskarmer i stue og kjøkken og jeg har maskert ut så mannen kunne male brannmuren etter at jeg dro.

Også fått avsluttet med maleren, handlet inn litt diverse, skravlet, kost og klina :kline::sjarmor: Deilig å ha det sånn, det setter jeg veldig pris på, vi har jo faktisk vært sammen i over ni år, og kjent hverandre i snart 13 år.

Lillebaby i magen har også vært i aktivitet i dag, det er så godt å kjenne. Tror nesten babyen merker på meg at jeg blir litt småbekymret hvis jeg ikke har kjent noe på en stund, så da kommer det snart litt romstering :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å jobbe i huset sammen da :) Er vel ikke lenge igjen før dere er ferdige nå?

Koselig med tegn fra lillebaby da :rødme: Kjenner du babyen hver dag nå?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å jobbe i huset sammen da :) Er vel ikke lenge igjen før dere er ferdige nå?

Koselig med tegn fra lillebaby da :rødme: Kjenner du babyen hver dag nå?

:klemmer:

Er nok en stund til vi er ferdige, men ferdige nok til at huset er beboelig igjen er vi nok om en 5-6 uker. Det er vi i grunnen nødt til, for hytta vi låner nå skal familien som eier den bruke i påsken. Det går forhåpentligvis akkurat ;)

Og jeg kjenner vel babyen nesten hver dag nå, har vært et par-tre rolige dager nå, rolig nok til at jeg har gått og gledet meg veldig til jordmortime og hjertelyd på torsdag. Men i dag har det vært mere liv, så da er jeg roligere til sinns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyutstyrsliste

Grønn tekst er ting som er klart, lilla er ting som er delvis klart.

Ut i verden - vogn og turutstyr

Vogn

Stelleveske

Dyne til vogn (65x80)

2 sengesett (mangler ett)

Laken til vogn

Soveskinn

Bilsete

Søvn og hvile

Seng

Madrass til seng

Dyne til seng (80x100)

3 sengesett

Laken til seng

Sprinkelbeskytter

Til stelling

Stellematte

TummyTub

Myke små håndklær

Kluter

Termometer

Brettebleier

Sperrelag til tøybleier (4 dagbukser og 3 nattbukser)

Lommebleier

Tett pose til bleier

Helseteppe

Strikketeppe

Mating/spising

Ammepute

Tåteflasker

En boks med MME

Annet

Krabbe-/leketeppe

Lekegrind

Til meg

Ammeinnlegg i ull

Ammeinnlegg i bambus

Amme-BH x2

Elastisk bæresjal

Purelan salve

Brystpumpe

Tøybind - lange (natt) og korte (dag)

Tøy-truseinnlegg

Endret av Kvist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :) Tingene til lillebaby begynner å komme på plass :) Koselig da :rødme: Kan tenke meg det er moro å begynne å shoppe :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja :) Tingene til lillebaby begynner å komme på plass :) Koselig da :rødme: Kan tenke meg det er moro å begynne å shoppe :lur:

Babyshopping er kjempestas! Koser meg skikkelig med å drømme, planlegge og ordne, og gleder meg til det nærmer seg mer og jeg kan styre enda mer, hehe.

I dag skulle jeg ha vært hos jordmor kl 10.00, men fikk en telefon for en halvtime siden og hun var blitt syk :( Så da blir det i morgen tidlig istedetfor. Så da ble det tidlig start på meg i dag helt unødvendig :ler: Kanskje jeg skal bruke tiden til noe fornuftig? Husarbeid? hmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nesten babyen merker på meg at jeg blir litt småbekymret hvis jeg ikke har kjent noe på en stund, så da kommer det snart litt romstering :)

Dette har jeg også lagt merke til. Hadde en periode like etter nyttår hvor jeg omtrent ikke kjente noe på en hel uke. Gjett om jeg var redd... :( Så fikk jeg låne en babywatcher av ei venninne, og fant hjertelyden med en gang. Samme kveld begynte snuppa å sparke noe vilt igjen. Og nå i helga var hun merkelig stille. Bare svake, svake bevegelser. Jeg begynte å bekymre meg, og vips - de siste dagene har hun vært så aktiv at jeg blir helt uvel av all romsteringa. Og jeg lurer på om hun aldri sover!

Det er ikke rart man begynner å lure på om de lurer mammaene sine bevisst. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke rart man begynner å lure på om de lurer mammaene sine bevisst. :ler:

Tror ikke vi skal se helt bort i fra det nei :ler:

Sparkingen er mye sterkere nå, enn den var for bare noen dager siden. I går kveld var det skikkelig dunking ned mot bekkenet mitt, egentlig på grensen til ubehagelig. men så er det jo så fantastisk at det bare er deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke vi skal se helt bort i fra det nei :ler:

Sparkingen er mye sterkere nå, enn den var for bare noen dager siden. I går kveld var det skikkelig dunking ned mot bekkenet mitt, egentlig på grensen til ubehagelig. men så er det jo så fantastisk at det bare er deilig!

Så koos med tydelige og sterke spark :rødme: Er så glad på dine vegne, at du aner ikke!!

Ha en fin dag kvistesnupp :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyutstyrsliste og babyshopping. Jeg har liksom ikke tørt å kjøpe noe enda jeg... Men når jeg først kommer over det første kjøpet tror jeg det kommer til å gå fort.. :ler:

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her og tørker tårer :) Skrevet et ganske langt brev til babyen i magen, vet ikke om det noen gang kommer til å bli lest av den det er skrevet til. Men det føles godt, og litt rart, å skrive ned alle følelsene.

Masse liv i magen er det også :hoppe:

Nå skal jeg lage deilig grønnsakssuppe til mannen kommer hjem. Han har vært flink og jobbet med huset i hele dag også. Fortjener god mat når han kommer da syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmmm grønnsakssuppe! namnamnam....det er godt det.

Heldig mann du har....nå er jo du og heldig da som har en mann som er så flink å ordne huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt av en liste ja! Du har kommet godt i gang med shoppingen:)

Får lage meg en lignende liste snart jeg og.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her og tørker tårer :) Skrevet et ganske langt brev til babyen i magen, vet ikke om det noen gang kommer til å bli lest av den det er skrevet til. Men det føles godt, og litt rart, å skrive ned alle følelsene

Det var en koselig ting å gjøre vennen :) Sikkert spesielt å lese for baby når den blir større :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...